Gjest Splitterpine Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 (endret) Vi har planer om å starte prøvingen snart Skal bestille time for å ta ut spiralen om ca 2 måneders tid. Har kobberspiral, så ingen hormoner som påvirker syklusen. Gynokologen som har satt inn spiralen er spesialist på kvinnesykdommer og barnløshet, og er svært anerkjent innen dette området. Ble henvist til han da jeg har pcos, og henvisningen er heldigvis fortsatt åpen, så jeg kan fortsette å bruke han ved barneønske. Jeg har svært ustabil og lang syklus. Mulig jeg ikke har eggløsning i det hele tatt, for har ikke fått noen positive eggløsningstester når jeg har sjekket. Men mulig jeg ikke har sjekket på riktig tidspunkt. Jeg har fått beskjed av gynokologen om at eggstokkene mine er helt friske. Har ingen pcos-cyster lengre, er normalvektig Han har tidligere sagt at jeg mest sannsynlig bare kan se på en mann for å bli gravid. Men kan han virkelig se fruktbarhet på eggstokkene? Eller var det bare gynokolog-humor ? Naturligvis skjønner jeg at dette også handler om mannens spermkvalitet. Gynokologen har uansett sagt at dersom vi trenger hjelp til graviditet, kan jeg bare bestille time. Så tenker jeg skal spørre om å starte rett på pergotime...Noen som har erfaring med å bruke dette allerede i starten av prøvingen? Gleder meg sånn til å starte, at jeg nesten ikke kan vente Takk for alle som vil dele erfaringer! Endret 18. mars 2016 av Splitterpine
Gjest Splitterpine Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 (endret) Åj, ser jeg la denne i feil kategori. Skal selvfølgelig ligge under "prøvere". Hvordan flytte den ? Rettelse: Der ligger tråden riktig! Endret 18. mars 2016 av Splitterpine
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3 Skrevet 19. mars 2016 Dere trenger jo ikke hjelp med prøvingen før dere har prøvd:) han tenker nok etter ett år, det er det som er normalen. Anonymkode: f282f...698
Gjest Splitterpine Skrevet 19. mars 2016 #4 Skrevet 19. mars 2016 Så det er ikke normalt å bruke Pergotime før etter et år, selvom jeg kanskje ikke har eggløsning, og ekstremt lange sykluser?
Smukka91 Skrevet 19. mars 2016 #5 Skrevet 19. mars 2016 Vi hadde prøvd i 6 mnd, så fikk jeg letrozol. Fikk riktignok vite at jeg har pcos og svært sjeldent el av meg selv. Så om du vet st du har sjeldent el, så kan det godt hende du får pergo
Gjest Sisti Skrevet 19. mars 2016 #6 Skrevet 19. mars 2016 1 minutt siden, Splitterpine skrev: Så det er ikke normalt å bruke Pergotime før etter et år, selvom jeg kanskje ikke har eggløsning, og ekstremt lange sykluser? Joda. Det er IKKE vits å prøve ett år hvis man ikke har eggløsning, og noen får pergotime med en gang de begynner prøvingen, fordi de (som deg) har hatt oppfølging av gynekolog før prøving. Jeg ville sett det litt an, testet etter eggløsning og hvis det virkelig virker som du ikke får det, bedt om pergotime. Man kan jo ikke bli gravid uten eggløsning, så det er jo litt opp til deg hvor lenge du vil vente og se om det kommer. Ta en prat med gynekologen hvis du er usikker!
Gjest Splitterpine Skrevet 19. mars 2016 #7 Skrevet 19. mars 2016 14 minutter siden, Sisti skrev: Joda. Det er IKKE vits å prøve ett år hvis man ikke har eggløsning, og noen får pergotime med en gang de begynner prøvingen, fordi de (som deg) har hatt oppfølging av gynekolog før prøving. Jeg ville sett det litt an, testet etter eggløsning og hvis det virkelig virker som du ikke får det, bedt om pergotime. Man kan jo ikke bli gravid uten eggløsning, så det er jo litt opp til deg hvor lenge du vil vente og se om det kommer. Ta en prat med gynekologen hvis du er usikker! Takk for svar. Da tar jeg kontakt for time hos gynokologen
Gjest Splitterpine Skrevet 19. mars 2016 #8 Skrevet 19. mars 2016 18 minutter siden, Smukka91 skrev: Vi hadde prøvd i 6 mnd, så fikk jeg letrozol. Fikk riktignok vite at jeg har pcos og svært sjeldent el av meg selv. Så om du vet st du har sjeldent el, så kan det godt hende du får pergo Ja, tenker jeg like så godt kan spørre om hjelp med en gang. Vet jo at jeg har unormal lang syklus pga PCOS kjipt å prøve lenge uten å ha eggløsning i det hele tatt...
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #9 Skrevet 19. mars 2016 Gynekologen sa jo at det ikke så ut til å være noen hindringer for deg å bli gravid. Test hver dag i en syklus (gjerne to ganger til dagen) så finner du ut om du har el. Anonymkode: f282f...698 1
Gjest Splitterpine Skrevet 19. mars 2016 #10 Skrevet 19. mars 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gynekologen sa jo at det ikke så ut til å være noen hindringer for deg å bli gravid. Test hver dag i en syklus (gjerne to ganger til dagen) så finner du ut om du har el. Anonymkode: f282f...698 Han sa det ikke var noe i veien med eggstokkene. Tenker at det er homonene det er trøbbel med, og kanskje at han mente at det ikke er noe i veien for at jeg kan bli gravid så lenge jeg har el. Noe jeg kanskje ikke har... Tester el denne syklusen, hver dag. Er på dag 30 uten el nå Kan gjerne gå uker og måneder til før mensen kommer.
Gjest Sisti Skrevet 19. mars 2016 #11 Skrevet 19. mars 2016 1 time siden, Splitterpine skrev: Han sa det ikke var noe i veien med eggstokkene. Tenker at det er homonene det er trøbbel med, og kanskje at han mente at det ikke er noe i veien for at jeg kan bli gravid så lenge jeg har el. Noe jeg kanskje ikke har... Tester el denne syklusen, hver dag. Er på dag 30 uten el nå Kan gjerne gå uker og måneder til før mensen kommer. Jeg hadde også manglende EL (og syklus på bærtur), likevel sa alle gynekologer at jeg ikke kom til å ha problemer med å bli gravid. Med dette mente de jo at det ikke kom til å være vanskelig å hjelpe meg, at jeg hadde mange eggposer og at alt ellers så fint ut, så med riktig hjelp ville det gå fint. Det er nok det de har ment hos deg også. Manglende EL er heldigvis ikke vanskelig å "fikse på".
Gjest Splitterpine Skrevet 19. mars 2016 #12 Skrevet 19. mars 2016 1 time siden, Sisti skrev: Jeg hadde også manglende EL (og syklus på bærtur), likevel sa alle gynekologer at jeg ikke kom til å ha problemer med å bli gravid. Med dette mente de jo at det ikke kom til å være vanskelig å hjelpe meg, at jeg hadde mange eggposer og at alt ellers så fint ut, så med riktig hjelp ville det gå fint. Det er nok det de har ment hos deg også. Manglende EL er heldigvis ikke vanskelig å "fikse på". Håper du har rett
Ab85 Skrevet 19. mars 2016 #13 Skrevet 19. mars 2016 Hvis du har pcos og har sjelden/ingen eggløsning, ville jeg også spurt gynekolog om pergokur om jeg var deg, med oppfølging/blodprøver underveis. Jeg har nettopp fått påvist at jeg har pcos, lange ustabile sykluser,svært sjeldent mens, så har akkurat tatt første kuren med pergotime, og er veldig spent på om det blir eggløsning,eller om jeg skal øke styrken. Jeg har et barn fra før, som jeg ble naturlig gravid med,men denne gangen hadde ikke heller jeg begynt å prøve skikkelig før jeg fikk pergo. Nettopp fordi jeg hadde mensen fire ganger på et helt år, helt ustabilt, og gynekologen sa at man har som regel ikke eggløsning om syklusen er lenger enn 35 dager, å sånn var det for meg,. Så hvis du aldri vet når mensen kommer, lange ustabile sykluser, hadde jeg helt klart ikke giddi å venta et helt år på medisiner. Jeg angrer på at jeg ikke kontaktet gynekologen mye før.
Gjest Splitterpine Skrevet 19. mars 2016 #14 Skrevet 19. mars 2016 28 minutter siden, Ab85 skrev: Hvis du har pcos og har sjelden/ingen eggløsning, ville jeg også spurt gynekolog om pergokur om jeg var deg, med oppfølging/blodprøver underveis. Jeg har nettopp fått påvist at jeg har pcos, lange ustabile sykluser,svært sjeldent mens, så har akkurat tatt første kuren med pergotime, og er veldig spent på om det blir eggløsning,eller om jeg skal øke styrken. Jeg har et barn fra før, som jeg ble naturlig gravid med,men denne gangen hadde ikke heller jeg begynt å prøve skikkelig før jeg fikk pergo. Nettopp fordi jeg hadde mensen fire ganger på et helt år, helt ustabilt, og gynekologen sa at man har som regel ikke eggløsning om syklusen er lenger enn 35 dager, å sånn var det for meg,. Så hvis du aldri vet når mensen kommer, lange ustabile sykluser, hadde jeg helt klart ikke giddi å venta et helt år på medisiner. Jeg angrer på at jeg ikke kontaktet gynekologen mye før. Takk for tilbakemelding. Ser ut til at jeg tar kontakt med gyn. med det samme. Etter hva du skriver, har jeg mest sannsynlig ikke eggløsning. Gikk på det lengste 2 år uten menstruasjon Og dette uten form for prevensjon som påvirket. Nå har jeg hatt syklus med rundt 50 dagers mellomrom. Håper noen piller gjør susen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå