Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 20 år, og har en liten gjeld på under 9000 kr som jeg vil betale ned nå ilp 2 måneder. Dette innebærer at jeg må holde meg til 1500 kr i mat disse to månedene, bør jeg klare dette? jeg er flink til å handle billig, og mener at dette bør gå.

Noen andre som klarer seg på 1500 kr i mat i mnd?

Anonymkode: 9a3e5...baa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig klarer du det.

Anonymkode: 072a5...faf

• Liker 6
Skrevet

Du får ta det som en slankekur før sommeren! :fnise: 

Jeg personlig er veldig glad i nudler (7 kr for 5 pakker) og tomatsuppe (3 kroner). Så jeg hadde nok klart meg tror jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan du klare det. Planlegg innkjøp og spis minst mulig kjøtt. Billigere med bønner og linser for eksempel. Bak brød og denslags selv hvis du spiser det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tips: del 1500 opp på antall dager i mnd, gang med 7 dager, og du har maksbeløpet du kan handle mat for en uke. Velg vann med sitrondråper, billig brød og pålegg, frukt, grønt. Har du fryser, del opp kjøtt, brød, fisk etc i små porsjoner til daglige middager, lunsj, frokost. 

Anonymkode: 01ff2...8b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har forøvrig klart meg på 200 pr uke. Trangt, men det går om du har enkelte basisvarer fra før.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 20 år, og har en liten gjeld på under 9000 kr som jeg vil betale ned nå ilp 2 måneder. Dette innebærer at jeg må holde meg til 1500 kr i mat disse to månedene, bør jeg klare dette? jeg er flink til å handle billig, og mener at dette bør gå.

Noen andre som klarer seg på 1500 kr i mat i mnd?

Ja det klarer du

Kjøp mest mulig billige varer av det du bruker, nå under priskrigen

feks de boksene med kikerter til ca kr 2 på Rema1000

Anonymkode: 4c0a9...b77

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har forøvrig klart meg på 200 pr uke. Trangt, men det går om du har enkelte basisvarer fra før.

Hva spiser du til middag??????????? 7 middager, 7 frokoster, 7 lunsjer. 10kr måltidet. 

What

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange svar! :laugh: jeg får bare sette inn støtet, viktigere å få betalt ned gjeld enn å spise seg altfor mett i 2 måneder. setter pris på alle svar! skal prøve å spise minst mulig kjøtt.

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Det går med litt planlegging. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange svar! :laugh: jeg får bare sette inn støtet, viktigere å få betalt ned gjeld enn å spise seg altfor mett i 2 måneder. setter pris på alle svar! skal prøve å spise minst mulig kjøtt.

kikerter, om du liker det, er lurt da de inneholder mye proteiner

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gjort det en smule lettere å få litt av feriepengene utbetalt litt tidligere, men usikker på om det går. Så får heller gjøre det på denne måten. :sukk:

- Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gjort det en smule lettere å få litt av feriepengene utbetalt litt tidligere, men usikker på om det går. Så får heller gjøre det på denne måten. :sukk:

- Ts

Har du spurt om å få utbetalt feriepengene tidligere? Mange får dette dersom de spør

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, King in the North skrev:

Hva spiser du til middag??????????? 7 middager, 7 frokoster, 7 lunsjer. 10kr måltidet. 

What

Pasta/makaroni m kjøtt, fisk, kylling og noe grønt. Koker erter, bønner, linse fra tørrvare. Noen ganger tar jeg tomat på boks og lager tomatsuppe. Nok til at det metter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du spurt om å få utbetalt feriepengene tidligere? Mange får dette dersom de spør

Nei, har ikke spurt foreløpig. Regner med at sjefen spør om grunn, og det er ikke noe stas å si at pengene må gå til gjeld. Men jeg får vel ta meg i nakkeskinnet, og gi det en sjans. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke spurt foreløpig. Regner med at sjefen spør om grunn, og det er ikke noe stas å si at pengene må gå til gjeld. Men jeg får vel ta meg i nakkeskinnet, og gi det en sjans. :)

Du trenger jo ikke å si det. Du trenger ikke å gi en begrunnelse

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står vel mer respekt av å prioritere nedbetaling av gjeld enn å ville kjøpe seg et eller annet nytt og dyrt?

Skrevet (endret)

Null stress!

Det eneste du trenger å gjøre er å lese deg opp på "Dumpster Diving". Da kan du redusere matforbruket til 0 kr.

Endret av 0991
Skrevet
11 minutter siden, 0991 skrev:

Null stress!

Du eneste du trenger å gjøre er å lese deg opp på "Dumpster Diving". Da kan du redusere matforbruket til 0 kr.

La de stakkars uteliggerne få ha den hobbyen i fred. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...