AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 Er du den som skriver på facebook når du skal ut? F.eks "På vei til hytta, god påske!" eller andre ferier? "Da blir det 2 uker i Syden med mann og barn".. Hvis du gjør det; Tenker du på innbrudd og slikt? At noen med onde baktanker kan bryte seg inn mens du er bort? Hvis ikke; hvorfor ikke? På grunn av det over eller noe annet? Før skrev jeg aldri om ferier og slikt, før i ettertid, altså når ferien var over. Hvis jeg og mamma skulle til syden, mens pappa ble hjem, da kunne jeg skrive det. Hvis jeg var hjemme alene så skrev jeg ikke "Whoho tomt hus helt for meg selv" eller noe slikt. Men, nå kan jeg skrive at jeg skal borte. Fordi jeg bor i blokk. Det er kamera i gangene, en rettet mot min ytterdør, det er kamera ved begge utgangene (de to eneste ytterdørene inn til blokken). Det er umulig å komme seg inn i blokken uten å bli sett. Du kan knuse et vindu i 1. etasje og klatre inn, men ikke hos meg. For det ene kameraet ute filmer mot vinduene mine og ytterdøren til blokken. Derfor føler jeg meg trygg på at ingen kommer til å bryte seg inn hit. Dessuten så er jeg flink til å følge med på personverninnstillingene. Er kun venner med venner og familie på facebook, ikke fremmede. Men, igjen, sikkerheten i blokken gjør at jeg føler meg trygg. Før skrev jeg noe om en reise eller det å være alene etterpå. Altså "Mamma og pappa kom inn døren etter 2 ukers syden tur. Fult hus igjen " eller "på vei hjem (men er hjemme eller 2 min unna) fra en hyggelig påskeferie på hytta med familien". Er nysgjerrig på hva andre tenker om facebook og det å gi slik informasjon. Anonymkode: 017a6...c5c
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Jeg skrev det en gang, og da kom mamma med pekefingeren:) Men det var da jeg bodde hjemme hos de. Nå har jeg flytta så mye i det siste, og folk har knapt oversikt over hvor jeg bor nå. Så jeg er ikke så nøye lenger. Men når jeg får meg eget hus, kommer jeg til å vær mer forsiktig med å legge ut alt mulig sånt på Facebook. Anonymkode: f6644...4ae
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 Har dere kriminelle venner på facebook eller noe? Jeg ser ikke problemet. Skriver når jeg skal på ferie hvis jeg har lyst. Hvis noen vil bryte seg inn her, ja da får de gjøre det da. Jeg har 0 av verdi. Mest verdifulle jeg eier er sibirkatten min.. Men så har jeg litt glamorøse venner som ikke er kriminelle og da. Henger ikke med sånt trash. Anonymkode: 1c085...851 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Jeg har bare venner på Facebook og de stoler jeg på at ikke gjør innbrudd hos meg. Dessuten hørte jeg intervju med politi og forsikringsbransjen i fjor og de kunne ikke se at det var et eneste innbrudd som var skjedd på facebookstatus. Anonymkode: 9ef4b...89b
Sirah Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 Her er det så mye naboer med lange neser og en leieboer så jeg er ikke så redd for å skrive at jeg er på tur Skjeldent jeg gjør det alikevel, men det er mest fordi jeg ikke tror folk flest syntes det er så voldsomt spennende at jeg tar meg en tur på hytta
Gjest Linaria Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 Jeg har bare nære venner på facebook og bor i kollektiv der noen alltid er hjemme, så er ikke redd for å skrive når jeg reiser bort. Tror ikke noen av Facebook-vennene mine vet hvor jeg bor en gang, og de fleste bor i andre land, så ja, jeg skriver når jeg reiser bort. Skriver ikke "nå skal jeg på hytta" da men kan være jeg legger ut et bilde fra stedet jeg er.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #7 Skrevet 19. mars 2016 Rapporterer sjeldent hvor jeg er men de gangene jeg gjør det streifer ikke tanken om innbrudd eller lignende meg. Jeg har kun mennesker jeg stoler på på min facebook og det er faktisk kun en fem seks stykker av dem som vet min adresse. Anonymkode: 945ff...6aa
hjertesukka Skrevet 19. mars 2016 #8 Skrevet 19. mars 2016 Tenker ikke noe særlig rundt problemstillingen, men kan finne på for eksempel å legge ut et bilde fra stedet jeg er på. Tror neppe noen av mine FBvenner er potensielle innbruddstyver.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #9 Skrevet 19. mars 2016 Skriver du sånt så tenker jeg automatisk at ''du er en sånn en du'' og scroller videre. Om du blir ranet driter jeg i. Anonymkode: 93f8d...652
Chizue Skrevet 19. mars 2016 #10 Skrevet 19. mars 2016 Kunne alltid ha skrevet det, har ikke verdier der jeg leier. Er nesten slikt at hadde jeg plutselig fått ett innbrudd her hjemme, så kunne jeg sagt "....Ok, slå deg løs, men si ifra om du finner noe" Men, jeg skriver ikke slikt på face, rett og slett fordi jeg liker å ha ett privatliv. Så forteller egentlig bare mine nærmeste om det og om de spør om bilder av der jeg er, så sender jeg dette privat. Orker ikke å bruke tid å oppdatere statuser og legge ut bilder og slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå