Gå til innhold

Uenigheter ang hvem vi skal invitere/ikke invitere (LANG!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper noen har tid til å lese, og tar seg tid til å svare på dette!!

Min tilkommende (og jeg?) har et lite dilemma ang. hvem han skal be fra sin familie i bryllupet:

Han har en ganske stor familie. Noen tanter og onkler hatt han hatt kontakt med hele livet, mens andre har han sjelden eller aldri kontakt med ((noen absolutt aldri, ikke engang et julekort!), noen treffer han ca 1 gang i året v/ jubileum ol, men uten å snakke noe spesielt med dem da). En bestefar har han heller ikke kontakt med, og har ikke møtt ham eller hørt fra ham siden han var liten.

Nå har det seg sånn at kjæresten min ønsker å be de han har kontakt med, og utelukke de andre. De det gjelder har mye kontakt seg imellom, og vil garantert få med seg at et bryllup finner sted uten at de er invitert. Moren til kjæresten min er veldig for at han skal invitere de han ikke har noen som helst kontakt med (de er på morens side), mens faren sier at han må tenke seg godt om før han evt. utelater noen tanter og onkler mens han inviterer andre. De han absolutt ikke har kontakt med, som er på morens side, vil være de eneste fra hennes side i bryllupet dersom de blir bedt, det er muligens derfor hun så gjerne vil ha dem der.

Jeg selv forstår at det kan være sårt for noen å ikke bli invitert. Men på den annen side tror jeg kjæresten min vil føle det ubehagelig å ha de han nesten ikke kjenner tilstede på bryllupsdagen vår. Dessuten tror jeg han føler seg litt avvist, spesielt av bestefaren, og han har derfor all den tiden jeg har kjent ham uttrykt at han ikke liker den bestefaren.

Hva ville dere gjort? Invitert alle sammen, slik at alle var fornøyde, og håpet at ikke brudgommen følte seg utilpass ("det er tross alt bare snakk om en dag av livet...")? Eller invitert de han har kontakt med og risikert at noen i familien følte seg utenfor, evt skapt litt "konflikter"/surmuling i familien + såret brudgommens mor? :klø: :-? (PS: noen av dem bor for langt unna til at de kan inviteres kun til kaffe).

Jeg føler at det går utover kjæresten min uansett - enten må han såre moren sin, eller så må han være sammen med de han ikke liker på sin egen bryllupsdag!?

(og bryllupet skal liksom være fryd og gammen?! :roll: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig synes dere skal be de dere føler er naturlige å be. Folk man ikke har kontakt med eller ikke kjenner synes jeg det er unaturlig å be i noe så personlig som et bryllup.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi har invitert de tanter og onkler vi har kontakt med, og ser ikke noen grunn for å invitere noen, bare for å gjøre de glad.

Dette er deres dag, og moren hans har ikke noe med hvem dere ønsker å feire dagen deres med. Syns det er "frekt" av henne, å mer eller mindre kreve at dere skal invitere noen han ikke har kontakt med.

Vi har sagt til nærmeste familie, at blir det noe bråk etterpå, så får de ta kontakt med oss. Dette er vår dag, og vi inviterer de vi vil feire dagen med, og som vi har hatt mye med å gjøre opp gjennom årene.

Syns dere skal ta mer hensyn til brudgommen, enn til moren hans.

Gjest Anonymous
Skrevet

Såklart han skal be de han vil, og utelukke de andre. Hans foreldre har ingenting med det å gjøre. Og jeg syns du skal støtte han i den bestlutningen!!

Skrevet

Takk for klare og entydige svar! Jeg ønsker selvfølgelig å støtte ham, det kommer jeg til å gjøre uansett hva han velger! Veldig greit å høre at andre har samme synspunkt som meg! :-)

Skrevet

Vi valgte å la være å invitere slekt vi ikke har kontakt med (dette gjaldt i hovedsak mannens familie) Vi ønsket ikke å ha folk tilstede som vi ellers ikke snakker med eller treffer!! Det gjaldt både tanter/onkler og fettere/kusiner....det er DERES dag...om noen føler seg støtt eller fornærmet for stå for deres egen regning..det er ikke noe du og din mann må ta ansvar for! Gjør som dere selv finner det naturlig! Vi har ikke fått noen reaksjoner på våre valg annet enn at folk synes det er naturlig!

Skrevet

Jeg skjønner at dere er usikre på hva dere skal gjøre. Det er jo deres dag, og jeg syns ikke dere skal invitere noen dere ikke har kontakt med bare fordi dere føler dere "må". Men samtidig kan jeg skjønne brudgommens mor - hun har jo sikkert et annet forhold til disse slektningene enn det dere har - og hvis dere først skal invitere slekt, så føler hun sikkert litt på dette.

Men - jeg syns dere skal gjøre som dere vil - hvis dere er enige, så er det hovedsaken!

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner ikke problemet. Man ber da ikke folk man ikke kjenner i sitt eget bryllup! Herregud.

Støtter dere altså 100% :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...