Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Hver "høytid", ferier osv. føler jeg meg så ensom. Så veldig mange rundt meg drar på hyttetur, skiferie og andre ferier. Jeg selv har ingenting å gjøre og er skikkelig deprimert over det. Er det bare jeg som er en loner? :-(

Anonymkode: e8e8c...587

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn hadde jeg det også før jeg fikk meg samboer, så føler med deg.

Jeg brukte dagene på å gå tur, være med familie, se på tv-serier/ youtube, prøve å finne på noe sammen med venner.

Anonymkode: 60ffc...32d

• Liker 1
Gjest Handymanhedmark
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Hver "høytid", ferier osv. føler jeg meg så ensom. Så veldig mange rundt meg drar på hyttetur, skiferie og andre ferier. Jeg selv har ingenting å gjøre og er skikkelig deprimert over det. Er det bare jeg som er en loner? :-(

Send meg en pm hvis du vil 😊

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn hadde jeg det også før jeg fikk meg samboer, så føler med deg.

Jeg brukte dagene på å gå tur, være med familie, se på tv-serier/ youtube, prøve å finne på noe sammen med venner.

Anonymkode: 60ffc...32d

Hvordan kunne du være ensom når du hadde familie og venner du kunne finne på noe sammen med?

Jeg tenker at følelse av ensomhet kommer når en ikke har noen å finne på noe med, og at en føler seg alene om å oppholde seg hjemme mens alle andre reiser ut av byen til hyttene sine og hygger seg sammen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn. Er oppvokst med mye konflikter rundt meg, så har nesten ikke familie lenger heller. Så tungt i høytider :( 

Anonymkode: 025fb...578

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Det som gjør meg ensom er at jeg ikke har kjæreste. Jeg savner langt mer, og være lykkelig forelsket på slike dager. Men faktisk så har jeg funnet ut at det er ingen årsak i å deppe av det. Har familie, som jeg skal bruke mye tid på i påsken. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Kontormus skrev:

Hvordan kunne du være ensom når du hadde familie og venner du kunne finne på noe sammen med?

Jeg tenker at følelse av ensomhet kommer når en ikke har noen å finne på noe med, og at en føler seg alene om å oppholde seg hjemme mens alle andre reiser ut av byen til hyttene sine og hygger seg sammen.

Ensomhet henger sammen med samhold og tilhørighet. Det hjelper med andre ord ikke med 100 venner dersom en ikke føler, med oppriktighet, at vennene tilhører deg. Hører til deg. Er tilhørere til deg. Og så videre.

Den veste ensomheten er, ikke uten grunn, den en føler når en ikke er fysisk alene men likevel er mentalt alene. Og store deler av befolkningen er mentalt alene selv med sin partner.

Anonymkode: e385c...066

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ensomhet henger sammen med samhold og tilhørighet. Det hjelper med andre ord ikke med 100 venner dersom en ikke føler, med oppriktighet, at vennene tilhører deg. Hører til deg. Er tilhørere til deg. Og så videre.

Den veste ensomheten er, ikke uten grunn, den en føler når en ikke er fysisk alene men likevel er mentalt alene. Og store deler av befolkningen er mentalt alene selv med sin partner.

Anonymkode: e385c...066

I dette tilfellet var det en samboer som utgjorde forskjellen. Men hvis en lider under ensomhet, selv med partner - da har en valgt helt feil. Og den feilen står en fritt til å rette opp i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er så ille å være litt alene i påsken. Det er jo mye bedre å ha fri enn å jobbe, så jeg er egentlig sjeleglad for de fridagene.

Anonymkode: 514bb...794

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er så ille å være litt alene i påsken. Det er jo mye bedre å ha fri enn å jobbe, så jeg er egentlig sjeleglad for de fridagene.

Anonymkode: 514bb...794

Enig i dette. Deilig, rett og slett!

Anonymkode: 81aa3...536

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Kan du ikke melde deg som frivillig et eller annet sted? Det er mange som trenger en hjelpende hånd, både i høytidene og ellers. Denne artikkelen likte jeg:

http://www.bymisjon.no/Nyheter3/2015/Solbjorgs-livsviktige-kveldsmat/

Sitat

– Når jeg kommer hit, legger jeg fra meg sorg og savn. Jeg glemmer min egen situasjon. Jeg har fått et sted å komme til, og meningsfylt arbeid å gjøre. Det betyr mye å kunne bidra overfor andre, sier hun.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ensom, men syk og har derfor ikke mulighet til å gjøre stort annet enn å ligge i sengen. Mitt forslag er at du holder deg unna sosiale medier i påsken og kanskje andre høytider, har selv erfart at det kan hjelpe. Les en god bok, spis noe godt, gå en tur og knips noen fine bilder av våren. Og husk at alle disse "perfekte" bildene og statusoppdateringene ikke er ensbetydende med et perfekt liv. 

God påske :sol:

Anonymkode: 71c4b...83e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ensom, men syk og har derfor ikke mulighet til å gjøre stort annet enn å ligge i sengen. Mitt forslag er at du holder deg unna sosiale medier i påsken og kanskje andre høytider, har selv erfart at det kan hjelpe. Les en god bok, spis noe godt, gå en tur og knips noen fine bilder av våren. Og husk at alle disse "perfekte" bildene og statusoppdateringene ikke er ensbetydende med et perfekt liv. 

God påske :sol:

Anonymkode: 71c4b...83e

Jeg liker ikke høytider, mange er på fjellet (og har lagt ut idyllen på facebook i dag tidlig) eller har besøk av familie, eller er dessverre ikke friske nok til å bli med på små utflukter. Og akkurat nå har jeg selv hodepine, feber, svimmel, lett øresus og en tretthet fra en annen planet. Det jeg har lyst til, ta med kamera og gå en tur, virker uoverkommelig. Men har drukket litt kaffe og skal se om jeg ikke våkner, for det trenger ikke være lange turen. Den kan være så kort som bare ut på kjøkkenet for å ta oppvasken, bare for å ha gjort noe.

Er ikke direkte ensom, men kjenner litt ekstra på det å være alene i påska, som singel. Å være ute av form og rastløs (fordi det burde skje noe, dvs. jeg burde bidra til å gjøre noe aktivt) er den verste kombinasjonen nå. Og når jeg tenker på alt jeg har lyst å finne på som koster litt mer penger enn jeg har råd til, merker jeg at jeg bør bremse de negative tankene og glemme "hvis bare..." osv.

Anonymkode: 250e2...1bc

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep 

Mynona, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier sjelden å ha noen å være med i påsken og familien min har ikke hytte så jeg er hjemme. Pleier å si fraser som: "det blir bypåske i år, deilig det og, stille og rolig i byen, blabla" mens inni meg er jeg grønn av misunnelse på de som skal på hytta :unsure:

Anonymkode: 7c610...819

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg også ensom i påsken, så du er ikke alene, slik sett, TS. Også sommerferiene tilbringer jeg stort sett alene. Og den er lang.... :( Jeg har familie både fjernt og nært, men mine søsken er gift og lever sine egne liv, med hytteturer og utflukter som foregår sammen med deres egne venner og barn. Vi er ikke uvenner, det er ikke det, men jeg er likevel ikke inkludert i deres sosiale liv. Min mor har jeg ikke noe spesielt godt forhold til, så det er utelukket å finne på noe med henne, og min far er død. Jeg har noen venner jeg omgås med av og til på hverdager, men i høytider er de også opptatt med sine partnere og sine barn. Dermed blir jeg sittende her alene da. Ikke for det, jeg er vant til, og trives forsåvidt i mitt eget selskap. Jeg hygger meg av og til med litt vin og god mat, eller finner på noe annet positivt. Og jeg er ikke den som tror på alt det vellykkede jeg leser på facebook. Men jeg ser jo at de andre ER på fjellet, og ER med venner på hytta etc. De dokumenterer jo at de ikke er alene, så slik sett er det jo sant det de skriver. Og det kan være litt sårt, kjenner jeg. For jeg begynner jo å tenke på hva som har ført meg opp i denne ensomheten, hva jeg har gjort galt, siden "alle andre" ser ut til å få det til. 

Anonymkode: 4e06c...df2

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal være hjemme med katten min på de røde påskedagene.

Kanskje jeg tar en kosetur til Sverige (alle dager utenom skjærtorsdag :ler: ), rusle turer i byen min. Finner jeg en cafe som er åpen så tar jeg en kaffe og bare nyter fri, vår og kanskje en solstråle.

Finnes ikke ensom overhodet, og sender en god klem til alle som føler seg litt ensomme i påsken og ellers :klemmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...