AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Del Skrevet 18. mars 2016 Jeg går for tiden på dagpenger fra NAV. Hvordan blir dette i påsken? Får jeg utbetalt penger skjærtorsdag, langfredag og 2. påskedag? Anonymkode: 8bd5b...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Del Skrevet 18. mars 2016 Ja, selvsagt. Fem dager per uke, året rundt. Anonymkode: d97a2...4ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faria Skrevet 18. mars 2016 #3 Del Skrevet 18. mars 2016 Du får utbetalt første eller andre virkedag etter du har sendt meldekort. Kommer altså helt ann på når du sender meldekortet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faria Skrevet 18. mars 2016 #4 Del Skrevet 18. mars 2016 Ser nå at jeg leste spørsmålet ditt feil. Ja du får betalt får de dagene. Du får betalt for mandag til fredag alle uker i året så sant du ikke jobber noen av de dagene =) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #5 Del Skrevet 18. mars 2016 Et øyeblikk siden, Faria skrev: Du får utbetalt første eller andre virkedag etter du har sendt meldekort. Kommer altså helt ann på når du sender meldekortet ditt Tror vedkommende mente om man får betalt for helligdager som faller på det som ellers ville vært hverdag. Anonymkode: ae3b8...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 18. mars 2016 #6 Del Skrevet 18. mars 2016 Du får ikke for helligdagene nei, hvis det var det du mente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faria Skrevet 18. mars 2016 #7 Del Skrevet 18. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tror vedkommende mente om man får betalt for helligdager som faller på det som ellers ville vært hverdag. Anonymkode: ae3b8...bd4 Svarte på det rett etterpå, men lot det andre stå for er sikkert folk som tror dem får penger den mandagen som er en rød dag =) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #8 Del Skrevet 18. mars 2016 1 minutt siden, Kontormus skrev: Du får ikke for helligdagene nei, hvis det var det du mente Jo, man får dagpenger for fem dager per uke, uansett om noen av disse dagene er helligdager. Anonymkode: d97a2...4ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 18. mars 2016 #9 Del Skrevet 18. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jo, man får dagpenger for fem dager per uke, uansett om noen av disse dagene er helligdager. Anonymkode: d97a2...4ef Det fikk ikke jeg når jeg mottok dagpenger for et par år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #10 Del Skrevet 18. mars 2016 Et øyeblikk siden, Kontormus skrev: Det fikk ikke jeg når jeg mottok dagpenger for et par år siden Da husker du nok fullstendig feil. Anonymkode: d97a2...4ef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 18. mars 2016 #11 Del Skrevet 18. mars 2016 (endret) Jeg har alltid fått dagpenger for alle dager uansett om de er røde eller svarte. Sånn bortsett fra lørdag og søndag, selvfølgelig. Endret 18. mars 2016 av Polly Ester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faria Skrevet 18. mars 2016 #12 Del Skrevet 18. mars 2016 3 minutter siden, Kontormus skrev: Du får ikke for helligdagene nei, hvis det var det du mente Vær så snill å ikke spre feilinformasjon, iforhold til nav så betyr det ingen verdens ting om det er en helligdag eller ikke så lenge den faller på en ukedag, du får pengene alikevel. Om du ikke fikk det så må det være fordi du har krysset av på at du hadde ferie, det skal man ikke gjøre. Det er bare om man har tatt ferie uten avtale med nav. Det får man heller ikke betalt for av naturlige grunner 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 18. mars 2016 #13 Del Skrevet 18. mars 2016 Nei, gjør ikke det. Jeg husker veldig godt at utbetalingene var lavere i forbindelse med påske og alle dagene i mai med pinse og kristi himmelfartsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faria Skrevet 18. mars 2016 #14 Del Skrevet 18. mars 2016 Ut av nysgjerrighet, når var det du mottok det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #15 Del Skrevet 18. mars 2016 6 minutter siden, Kontormus skrev: Det fikk ikke jeg når jeg mottok dagpenger for et par år siden Det er tull. Jeg fikk. Du får ikke for vanlige søndager....og lørdager. Påske, pinse jul....samme Anonymkode: 38b4b...f97 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 18. mars 2016 #16 Del Skrevet 18. mars 2016 1 minutt siden, Faria skrev: Ut av nysgjerrighet, når var det du mottok det da? Spør du meg? Dette var for 2-3 år siden. Kan hende reglene har endret seg siden, men alt "fravær" skulle skrives på meldekortet. Også om man hadde "feriert". Jeg har registrert at NAV nå sier en ikke skal markere slikt fravær, men de gjorde det da, og hevdet man kun hadde rett til dagpenger de faktiske arbeidsdagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faria Skrevet 18. mars 2016 #17 Del Skrevet 18. mars 2016 Da har du desverre fått feil informasjon fra nav, og da krysset feil og fått mindre penger pga det. Synd. Både i noen år før det, i samme periode og etter det så har man hvertfall fått penger for fem dager i uka uansett hva som skjer på de dagene så lenge man faktisk ikke har jobbet eller har hatt ikke avtalt ferie og lignende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 18. mars 2016 #18 Del Skrevet 18. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er tull. Jeg fikk. Du får ikke for vanlige søndager....og lørdager. Påske, pinse jul....samme Anonymkode: 38b4b...f97 Det er ikke tull. Da var det i så fall saksbehandleren som snakket tull. Jeg fylte ut slik jeg hadde fått beskjed om, og vet veldig godt at på denne tiden fikk mindre utbetalt pga helligdagene hvilket virket logisk på meg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 18. mars 2016 #19 Del Skrevet 18. mars 2016 1 minutt siden, Kontormus skrev: Det er ikke tull. Da var det i så fall saksbehandleren som snakket tull. Jeg fylte ut slik jeg hadde fått beskjed om, og vet veldig godt at på denne tiden fikk mindre utbetalt pga helligdagene hvilket virket logisk på meg da Hva fikk du beskjed om å fylle ut? Det er kun dersom du har vært permittert i mindre enn seks uker at helligdager i jul og påske har noe å si for dagpengene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #20 Del Skrevet 18. mars 2016 10 minutter siden, Kontormus skrev: Dette var for 2-3 år siden. Kan hende reglene har endret seg siden Pisspreik. Reglene var de samme da som nå. Kan du ikke bare godta at informasjonen du kommer med ikke stemmer? Anonymkode: d97a2...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå