Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #1 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har lest tabloidavisene med åpen munn og :o de siste dagene.... er det mulig å behandle sin psykisk syke ekskjæreste så simpelt som Herborg Kråkevik nå gjør? Dama har valgt å utgi en bok med småhistorier fra sitt eget liv - dvs at hun har kunnet velge helt fritt hva hun vil ta med og ikke vil ta med - og så velger hun i flere kapitler å omtale eksens psykiske problemer!!!! For det første må hun være veldig, veldig dum, dessuten slu og grådig. Det er jo disse kapitlene - det som media slår opp - som gjør at boka vil selge. Dessuten er jeg ganske sjokkert over hvor dårlige rådgivere hun må ha. Hvilket forlag er det egentlig som utgir noe slikt??? Greit nok at det sikkert har vært traumatisk å bli sammen med en så spesiell person i ung alder, og at hun kanskje har behov for å ta avstand fra endel ting fra den perioden. Men det må hun da klare uten å henge ham ut så detaljert og usminket. En av de tingene jeg har beundret henne for tidligere er at hun virker varm og ekte... nåvel, hun er kanskje ekte - men definitivt ikke varm. Måtte bare få det ut....
Gjest Livshistorie? Skrevet 20. oktober 2004 #2 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg synes vel kanskje det er litt vel tidlig å skrive livshistorien sin jeg da? Men bortsett fra det så må hun skrive hva hun vil for min del, det var jo en del av livet hennes og tror nok at exkjæresten også kommer til å nevne henne i sin biografi.
Gjest Madden Skrevet 20. oktober 2004 #3 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg hadde vel kanskje vært litt mer forsiktig med å skrive så mye om ex'en da..han har jo tross alt ikke bedt om å bli nevnt i boka hennes! Greit at han er en del av fortiden hennes, men hun bør vel kanskje fokusere mer på SIN del av det...og ikke så mye hvordan han har hatt det... Når det er hennes biografi mener jeg!
Gjest lilletroll Skrevet 20. oktober 2004 #4 Skrevet 20. oktober 2004 Kan ikke skjønne annet enn at om en skal nevnes i en bok skal en bli spurt først, jeg... :-? Sånn ville jeg tro det måtte være, ellers kan det vel komme søksmål ut av en annen verden!?
Gjest Eir Skrevet 20. oktober 2004 #5 Skrevet 20. oktober 2004 Hun skrev visst ikke så mye om han, og nevnte aldri noe navn. Det han sa han var mest såret over var at hun ikke viste noe takknemmelighet over at han har æren for "å ha forløst hennes kunstneriske evner", noe jeg synes høres ufattelig arrogant og klysete ut, så jeg kan godt forstå hennes side.
Gjest Valhall Skrevet 20. oktober 2004 #7 Skrevet 20. oktober 2004 Overrasket over at noen kan beskrive henne som "ekte" jeg synes hun er Liv Ullman aktig falsk
Blomsterenka Skrevet 20. oktober 2004 #8 Skrevet 20. oktober 2004 Hun er selvopptatt. Uten eksen ville hun jobbet som telefonselger og vasket i garderoben på gymsalen på nærmeste tettsted til hjembygda, hvis hun ikke hadde lagt seg med sjefen for selskapet og avansert til fin frue med merchedes... Hun er ikke den første som har klatret oppover via andres krefter og kontaktnett.
*Lene* Skrevet 21. oktober 2004 #9 Skrevet 21. oktober 2004 Min mann jobbet på hotell...og verre diva med primadonnanykker skal du visst lete leeeeenge etter...Hun er ikke mye varm og ekte i følge han! Å skrive en slik bok, og ta med ting om exen, burde vært straffbart. Tenk dere selv!!! Fy (&%/(%¤#(!
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2004 #11 Skrevet 21. oktober 2004 Er ikke dette ting eksen har vært åpen om da? Det går vel heller på hva hun har gjort.
Nabodama Skrevet 21. oktober 2004 #12 Skrevet 21. oktober 2004 Usympatisk dame. Det fikk jeg bekreftet da jeg leste det der.
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2004 #14 Skrevet 21. oktober 2004 Jeg liker ikke Kenneth Sivertsen.
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2004 #15 Skrevet 21. oktober 2004 Jeg kommer ikke til å bruke penger på bøkene til noen av disse to, men det handler ikke om jeg liker dem eller ikke...........det er bare så mange andre mere interessante bøker ute på markedet.
Timian Skrevet 22. oktober 2004 #16 Skrevet 22. oktober 2004 Hehe.. føler at dette var en litt sånn "jeg hater Herborg"-tråd... Og da må jeg nesten henge meg på! Det er noe med dama som jeg ikke kan utstå! Hun prøver å fremstå som yndig og søt, men føler at det ligger en liten heks bak et sted... Jaja... en annen ting er å komme med en biografi i en så ung alder.. Hun har vel ikke SÅ mye spennende å komme med!?!?!? :o Vel, det kommer jeg aldri til å finne ut, for dersom noen skulle være så uheldig at de kjøper boken til meg som julegave, vil den bli byttet så snart en bokhandel åpner igjen...
Gjest LoisLane Skrevet 23. oktober 2004 #18 Skrevet 23. oktober 2004 Har aldri møtt dama, men må bare legge inn et lite forsvar, bare på trass. Heia, Herborg! Jeg liker deg! (selv om jeg ikke egentlig har noen forutsetninger for å gjøre det...)
Gjest LoisLane Skrevet 23. oktober 2004 #19 Skrevet 23. oktober 2004 Jeg liker ikke Kenneth Sivertsen. Neimen, du er jo her, Herborg! :-)
Gjest nok ein gjest Skrevet 23. oktober 2004 #20 Skrevet 23. oktober 2004 Synes Herborg Kråkevik får mye mer oppmerksomhet enn hun fortjener, hun er tross alt ikke spesielt begavet - i motsetning til feks Liv Ullmann som ble nevnt over. Unødvendig å fokusere for mye på person - selv om jeg også nærer en intens uvilje ovenfor førstnmevnte. Og enig med de som lurer på hvor mye interessant det kan stå i selvbiografien til en på 30 (omtrent?). Men hun hadde vel lagt på litt for godtfolk, såvidt jeg skjønte, det var vel ikke noen "bokstavelig" biografi? Deler av innlegget er slettet. Remyline Moderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå