Gå til innhold

Når uforutsette utgifter ødelegger budsjettet ditt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg sier ikke at den faller fra hverandre, men at så billige jakker ikke varmer på ordentlig kalde dager. Det sier seg selv så billige materialer varmer ikke like mye som dun og ull etc.

Anonymkode: c2d76...24b

Jeg har en jakke fra vero moda som kostet 400 kr. Den er ca 3-4 år nå og jeg koker i den. Jeg er en person som fryser ekstreemt mye, men denne jakken holder meg likevel varm når det er iskaldt ute. 

Anonymkode: cf0fb...da7

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, peppermyntete skrev:

Jeg har en til 550 kr, rundt 57% ull i den. Har holdt meg god og varm i hele vinter! Men det er klart man ikke går med singlet under sant.. Vi bor i Norge, her er flere lag med litt luft i mellom det beste.

57% ull hadde aldri aldri holdt meg varm. Jeg går med tre lag ull under min dunjakke og først da er jeg i nærheten av varm...

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

57% ull hadde aldri aldri holdt meg varm. Jeg går med tre lag ull under min dunjakke og først da er jeg i nærheten av varm...

Da er det ikke bare jakken som er problemet tenker jeg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, peppermyntete skrev:

Da er det ikke bare jakken som er problemet tenker jeg.

57% ull er INGENTING! Altså påstår du at en tynn 'ullkåpe' kan holde deg varm gjennom vinteren? Det er rett og slett latterlig. Hadd en kåpe vært 100% ull hadde det aldri holdt meg varm gjennom vinteren. Det hadde aldri egentlig dun for at det skal monne i det hele tatt.. Jeg fryser heftig uten dun!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

57% ull er INGENTING! Altså påstår du at en tynn 'ullkåpe' kan holde deg varm gjennom vinteren? Det er rett og slett latterlig. Hadd en kåpe vært 100% ull hadde det aldri holdt meg varm gjennom vinteren. Det hadde aldri egentlig dun for at det skal monne i det hele tatt.. Jeg fryser heftig uten dun!

Om 100% vindtett ull ikke holder sliter du enten med å kle deg eller så er det noe galt med deg. Ull er minst like varmt som dun.

Anonymkode: d627e...98a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om 100% vindtett ull ikke holder sliter du enten med å kle deg eller så er det noe galt med deg. Ull er minst like varmt som dun.

Absolutt ikke. 100% ull er ikke i nærheten av varmt nok dor meg. Og om så var så koster 100% ull mer enn 500kr. Så det er nytteløst å diskutere...

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei sier du det du a..?

Hilsen en Oslo jente med en kåpe til 700 kr fra HM som hun har eid i 7-8 år som har hold henne fint og varmt.

Anonymkode: 9ab33...496

Folk er forskjellige.  Jeg er og har alltid vært en frysepinne. En kåpe fra HM hadde aldri varmet meg om vinteren. 

Ville kanskje ikke kjøpt en vinterjakke til 2000 så nærme april,   men noen fryser mye lettere enn andre;  sånn er det bare. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke nå på våren man kan gjøre gode kupp på vinterjakke?  Jeg bor på en av de kaldeste plassene i landet og kvalitet på vinterjakke er viktig! Synes at det å invistere i en god jakke er fornuftig, godt for både helse og velvære :) Ser TS har en god sum på buffer og jeg skulle ønske jeg kunne spare like mye i mnd, du er kjempeflink på tross av uheldigheter.

Anonymkode: e5a0b...a26

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe vits i å latterliggjøre det faktum at jeg ikke fryser da :) 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke nå på våren man kan gjøre gode kupp på vinterjakke?  Jeg bor på en av de kaldeste plassene i landet og kvalitet på vinterjakke er viktig! Synes at det å invistere i en god jakke er fornuftig, godt for både helse og velvære :) Ser TS har en god sum på buffer og jeg skulle ønske jeg kunne spare like mye i mnd, du er kjempeflink på tross av uheldigheter.

Anonymkode: e5a0b...a26

Hun mistet jakken i januar. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun mistet jakken i januar. 

Og i januar var det  masse salg på vintertøy.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og i januar var det  masse salg på vintertøy.

jeg svarte på utsagnet ' er det ikke nå på våren man kan gjøre gode kup på vinterjakke'

Skrevet

Jesus kristus, på KG kan man faktisk ikke bruke mer enn 150 kr på noe klesplagg uten å bli anklaget for å være ekstravagant.

Etiske kvalitetsklær koster faktisk penger! Selv om noen er fornøyde med kåper sydd sammen av ull og asbest i en brannfelle i Bangladesh, gjelder det heldigvis ikke for alle.  

• Liker 3
Skrevet

Mine tips:

• Reiseforsikring
  • Alltid ha reservebrille/linser, gjerne begge deler.
  • Klag til tannlege
  • Bruk ull og lag på lag. Mine jakker har aldri kostet 2000 kr, holder meg likevel varm og god på de kaldeste dagene. Når jeg bodde i Nord-Norge brukte jeg ei vinterjakke kjøpt på salg til 100 kr. Null stress, den var laget i dun. Ull varmer bedre enn plastikk og bomull ;)
  • Ha en bufferkonto til uforutsette utgifter. Å spare er vel og bra, men da må man også ha en konto til å dekke uforutsette utgifter. Så slipper man å føle at alt skjer på en gang.

Ellers, så er det jævlig kjipt når alt skjer på en gang. Been there, done that.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...