Gå til innhold

Hva kan man gjøre i Oslo i dag med kjæresten ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har kjæresten på besøk og i dag er det jo så fint vær så vi gjerne vil gjøre noe!  Jeg har ikke bodd her så lenge så kommer ikke på noe, og vanligvis er vi bare inne å slapper av men i dag vil vi ut av leiligheten. Vi tenkte en tur i wigelandsparken kanskje men vil gjerne fylle dagen med mer ting som får tiden til å gå! Steder verdt å se i eller nær Oslo sentrum , aktiviteter, cafeer, bowling etc??  hva er hyggelig?  Litt for kaldt for is på Aker brygge.. Vil ikke han skal kjede seg og bare forbinde meg med sofagris he he :) 

Anonymkode: 50f12...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du bor i Oslo, men du er aldri ute og gjør noe gøy? Skjønner ikke helt hva du trenger hjelp til. Bare ta med deg kjæresten og stikk til byen, da vel.

Anonymkode: c6ca6...7ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke vært ute i dag, men i går var det ikke for kaldt for is :) ;rm bare gå ut. Frognerparken er en god ide, men bare å gå ut å kjenne på livet er bra i dag tro rjeg.

Anonymkode: 636a8...f04

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bor i Oslo, men du er aldri ute og gjør noe gøy? Skjønner ikke helt hva du trenger hjelp til. Bare ta med deg kjæresten og stikk til byen, da vel.

Anonymkode: c6ca6...7ce

Nei er sjeldent ute så vet ikke om så mye å gjøre, har ikke bodd her så lenge. Har leilighet i sentrum men vi har ikke så mye penger nå så det går ikke å bare gå rundt i sentrums gater uten mål og mening heller (innom handlesenter og butikker er koselig tidsfordriv men ikke uten nok penger) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og kjæresten er ofte bare ut og vandrer. F.eks. så er havnepromenaden (fra Sydhavna til Frognerkilen) et fint utgangspunkt hvis man vil få med seg både byglimt og fjordgløtt. Hele veien er tydelig merket, og man kan jo starte der man ønsker (f.eks. i Bjørvika og gå mot Akershus festning/Aker brygge eller motsatt vei).

Ellers er en tur langs Akerselva også veldig fint. Også her kan man starte hvor man vil, jeg liker å starte på Grønland og gå oppover gjennom Grünerløkka og Torshov, eventuelt helt til Maridalsvannet gjennom Nydalen. Fin sti hele veien og ikke minst mange muligheter til å stoppe underveis for å ta en kaffe eller et lite måltid på løkka eller i Mathallen.

Anonymkode: d6c22...630

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kjæresten på besøk og i dag er det jo så fint vær så vi gjerne vil gjøre noe!  Jeg har ikke bodd her så lenge så kommer ikke på noe, og vanligvis er vi bare inne å slapper av men i dag vil vi ut av leiligheten. Vi tenkte en tur i wigelandsparken kanskje men vil gjerne fylle dagen med mer ting som får tiden til å gå! Steder verdt å se i eller nær Oslo sentrum , aktiviteter, cafeer, bowling etc??  hva er hyggelig?  Litt for kaldt for is på Aker brygge.. Vil ikke han skal kjede seg og bare forbinde meg med sofagris he he :) 

spennende utfordring. Jeg ville tatt t-banen til Majorstua, der er det en bruktbutikk. De har en egen hylle for bamser der. Deretter ville jeg /vi gått i parken, termos med te, mat ala koldtbord, siden hun sikkert ville spurt, ville jeg gitt han et kyss på kinnet og sagt at ... siden du spør, denne bamsen... Han kalte den Baffe. Og Baffe fikk alle i godt humør, til og med de fra Japan.

En båttur ut på hovedøya, middag der?

Sjekk ut om det spilles noe på Blue munk for eksempel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den botaniske hage evt naturhistorisk museum, begge på tøyen. 

Akershus slott og festning, deretter ned på aker brygge for kaffe/øl

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten er ofte bare ut og vandrer. F.eks. så er havnepromenaden (fra Sydhavna til Frognerkilen) et fint utgangspunkt hvis man vil få med seg både byglimt og fjordgløtt. Hele veien er tydelig merket, og man kan jo starte der man ønsker (f.eks. i Bjørvika og gå mot Akershus festning/Aker brygge eller motsatt vei).

Ellers er en tur langs Akerselva også veldig fint. Også her kan man starte hvor man vil, jeg liker å starte på Grønland og gå oppover gjennom Grünerløkka og Torshov, eventuelt helt til Maridalsvannet gjennom Nydalen. Fin sti hele veien og ikke minst mange muligheter til å stoppe underveis for å ta en kaffe eller et lite måltid på løkka eller i Mathallen.

18 minutter siden, Atea skrev:

spennende utfordring. Jeg ville tatt t-banen til Majorstua, der er det en bruktbutikk. De har en egen hylle for bamser der. Deretter ville jeg /vi gått i parken, termos med te, mat ala koldtbord, siden hun sikkert ville spurt, ville jeg gitt han et kyss på kinnet og sagt at ... siden du spør, denne bamsen... Han kalte den Baffe. Og Baffe fikk alle i godt humør, til og med de fra Japan.

Akerselva har vi gått flere ganger (eneste aktivitet og rute jeg kan :p)  veldig flott!  Båttur til øyene er for kaldt nå og tror ikke cafeene der er oppe før sesongen heller :/ Mathallen har jeg hørt er verdt et besøk og måltid men har inntrykk av at det er veldig dyrt der!  Vi har bare 400 kr gjennom hele helgen som også skal dekke mat/brød :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathallen er dyrt. Med firehundre kroner ville jeg satset på en vinkveld hjemme. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Atea skrev:

Mathallen er dyrt. Med firehundre kroner ville jeg satset på en vinkveld hjemme. :)

Poenget er jo at vi vil gjøre noe på dagtid i dag istedet for å sitte i sofaen som vi pleier etter jobb. Helst ikke drikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vandre rundt, få litt frisk luft, men hvor?  Stoppe på interessante steder eller gå innom morsomme aktiviteter men hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mathallen er spennende selv om man ikke kjøper noe :)
Hva med å ta 30bussen ut til Bygdøy og gå en tur rundt Huk og Paradisbukten? Det er veldig hyggelig om våren. Ellers er det jo koselig å bare tusle rundt langs vannkanten i sentrum, tjuvholmen, festningen, operaen, middelalderparken. Evt ta trikken opp til ekeberg og se på statuene. Finn et bord på en av uteserveringene på løkka og se på folkelivet. Dra ned til grønnland for god og billig curry. Start på vålerenga og gå oppover alnaelven. Ta banen opp til holmenkollen og se på utsikten. Generelt bare tusle rundt i solen og stoppe for en kaffe eller to er det jeg og samboern min pleier å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akerselva har vi gått flere ganger (eneste aktivitet og rute jeg kan :p)  veldig flott!  Båttur til øyene er for kaldt nå og tror ikke cafeene der er oppe før sesongen heller :/ Mathallen har jeg hørt er verdt et besøk og måltid men har inntrykk av at det er veldig dyrt der!  Vi har bare 400 kr gjennom hele helgen som også skal dekke mat/brød :/

Har du prøvd å gå langs Alnaelva? :-) Litt mer utenfor sentrum, men har også blitt veldig hyggelig. Jeg ville startet fra Kværnerbyen og gått opp til Bryn gjennom Svartdalsparken. Litt mindre fasiliteter og fristelser enn langs Akerselven, men også en veldig fin rute, særlig hvis du vil utforske mer av Oslo.

Mathallen er nok dyrt ja, men det finnes også noen billige alternativer der, og det er jo også litt spennende å gå rundt og se, så kan man jo heller kjøpe en kaffe eller noe.

Hvis dere er ute etter billig mat ute og ikke er redd for å prøve nye ting anbefaler jeg å vandre i området Grønland/Tøyen. Blant annet synes jeg at pakistanske bakerier har mye spennende, selv om noe av det de serverer også er litt merkelig for norske ganer. En tur på Tøyen kan også kombineres med spasertur i Tøyen botaniske hage. Veldig fint der, selv om det nok er finere om sommeren. Det er dessuten gratis å besøke veksthusene, selv om resten av det botaniske museet koster penger (40 kroner om jeg ikke tar feil).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
49 minutter siden, Atea skrev:

Blue monk? Lenge siden du har vært ute også? 

Anonymkode: 190b5...f42

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire hundre rekker ikke til trikken engang, ellers ville jeg foreslått en tur til Stilla og /eler Songsvann. En tur i marka i alle fall, ta med niste og varm drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å gå langs Alnaelva? :-) Litt mer utenfor sentrum, men har også blitt veldig hyggelig. Jeg ville startet fra Kværnerbyen og gått opp til Bryn gjennom Svartdalsparken. Litt mindre fasiliteter og fristelser enn langs Akerselven, men også en veldig fin rute, særlig hvis du vil utforske mer av Oslo.

Mathallen er nok dyrt ja, men det finnes også noen billige alternativer der, og det er jo også litt spennende å gå rundt og se, så kan man jo heller kjøpe en kaffe eller noe.

Hvis dere er ute etter billig mat ute og ikke er redd for å prøve nye ting anbefaler jeg å vandre i området Grønland/Tøyen. Blant annet synes jeg at pakistanske bakerier har mye spennende, selv om noe av det de serverer også er litt merkelig for norske ganer. En tur på Tøyen kan også kombineres med spasertur i Tøyen botaniske hage. Veldig fint der, selv om det nok er finere om sommeren. Det er dessuten gratis å besøke veksthusene, selv om resten av det botaniske museet koster penger (40 kroner om jeg ikke tar feil).

Leste Analelva og tenkte at jøss, det skjer mye rart der nå tildags :fnise: Ala gummiskogen i hemsedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lady Mondegreen

Gå Kjærlighetsstien opp fra Gamlebyen til Ekebergparken og se etter Sapfo-inskripsjoner på steinene. Kjøp dere 100-kronersbilletter til en forestilling i Operaen. Ta en tur innom et bibliotek. Dra i svømmehallen eller på treningssenteret. Afternoon tea på Bristol (men da går alle pengene ...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting å finne på i Oslo, i det heile tatt.

Veldig dyrt og over-priset, overalt!

Anonymkode: 7847c...029

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta en random trikk og gå av på et nytt sted og gå en tur i området. 

Anonymkode: 7b62f...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting å finne på i Oslo, i det heile tatt.

Veldig dyrt og over-priset, overalt!

Anonymkode: 7847c...029

Har du vært her noen gang, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...