Gå til innhold

Bytte sofatrekk som sitter fast i putene??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg kjøpte en brukt sofa av en som selv hadde kjøpt sofaen brukt. Jeg har veldig lyst til å bytte trekk, både fordi den har hatt så mange eiere og fordi jeg syns trekket er altfor mørkt. 

Men trekker sitter fast i sitteputene og armlener. Hvordan kan jeg bytte trekket? Må jeg "splitte opp" der hvor trekket sitter fast eller hva? 

Ps. jeg har ikke peil på sånne her ting, men vil gjerne gjøre et forsøk selv og gidder ikke å bruke flere tusen på at en møbelsnekker skal fikse nytt trekk :)

Legger ved bilde av sofaen. 

Tenker å bytte til et grovt grått trekk, noe sånn her furninova_paso_doble.jpg

12596629_10156551758350577_1136098168_o.jpg

Anonymkode: 6e603...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Legger ved et til bilde av sofaen:

12674788_10156551758720577_1801388672_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste er vel å sy trekk med glidelås, rense putene, og tre på over det gamle trekket?

Hvis ikke er det bare å sette i gang å sprette sømmer. Fordelen med det er at du kan bruke gammeltrekket som mønster.

Er det mulig å demontere sofaen, kommer du bedre til å få trekke bunn/armlener.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Kamikatze skrev:

Enkleste er vel å sy trekk med glidelås, rense putene, og tre på over det gamle trekket?

Hvis ikke er det bare å sette i gang å sprette sømmer. Fordelen med det er at du kan bruke gammeltrekket som mønster.

Er det mulig å demontere sofaen, kommer du bedre til å få trekke bunn/armlener.

Tusen takk for svar, Kamikatze :)

Det er mulig å demontere sofaen, men bare ved å dra av sjeselongen vekk fra den andre delen men ikke mulig å demontere av bunn/armlener. Kan legge ved et til bilde av hvordan putene er sydd sammen i hverandre. Det er et stoff mellom hver sittepute som holder de sammen forresten. 

Er litt redd for å sprette opp også, i tilfelle det blir et veldig stygt resultat. 

12489806_10156551834715577_413374054_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er modellnavnet på sofaen?

Anonymkode: 3a81b...e19

Hvordan det? og hvordan finner jeg modellnavnet? Kjøpte den som sagt brukt av en som hadde kjøpt den brukt. Han visste ikke hvor den var kjøpt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om den ikke er demonterbar likevel. Snu den på hodet og se om armlenedelen er skrudd fast i ramma? Det kan være det er en glidelås eller borelås i trekket, som gir deg tilgang. Hvis ikke må det trekkes ut noen stifter. Får du inn en hånd, kan du "spionere med mobilkamera (med blitz skrudd på : )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...