Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jessy-82
Skrevet (endret)

Jeg har tatt en Blue Peel  for 2 uker siden og huden min er helt ødelagt!!!! Hele ansiktet mitt er en annen farge en resten av kroppen, den er rød, brent og med mørke sol flekker. Jeg er kjempe misfornøyd med behandlingen jeg fikk på kontroll time.  Jeg ble fortalt at sånt skjer noen ganger fordi jeg har blandingshud og hormoner og at det å være lei i seg var bare tull og at det kom til å forsvinne...catchen her er at jeg måtte bruke over 2000,- kr på pigmentkorrigerende kremer for å korrigere problemet og holde meg inne som en vampyr.  Føler at jeg har fått utrolig dårlig informasjon, hadde jeg visst at dette kunne skje hadde jeg aldri tatt peelen. Jeg sitter fortsatt inne med dårlig selvtillit og det har ødelagt utrolig mye for meg. Er det noen som har erfaringer om dette og kan gi råd på hvor lang tid det tar for å bli bra igjen ogm det er mulig? 

Endret av Jessy-82
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt tidlig å si hvordan det blir når du knapt er ferdig med tilhelingsperioden? Jeg googlet og fant at Byporten Legesenter skriver at "brune flekker og rødme er vanlig og de forsvinner etter kort periode."

http://byportenlegesenter.no/blue-peel/

Kanskje du ga uttrykk for at problemet var så stort at du måtte foreta deg noe, og at du derfor ble anbefalt pigmentkorrigerende kremer? Jeg trodde forsåvidt at det fantes lasere som kan brukes på rødhet som ikke forsvinner + brune flekker. Du bør vel uansett la det går litt mer tid enn et par uker før du ser det endelige resultatet. Bluepeel virker som sterke saker, og at du blir rød er ikke rart. Husk solfaktor 50!! Lykke til, dette blir nok bedre enn du frykter akkurat nå.

Anonymkode: 75925...792

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg ble det 90% bedre etter 2 mnd. Men huden er tilbake der den var før behandlingene nå, og fikk egentlig ingen effekt etter 2 blue peel, hadde ingen effekt på kvisearr :sukk: så anbefaler ikke å gjøre dette igjen. 

Anonymkode: 99460...953

Gjest Jessy-82
Skrevet
Den 18.3.2016 at 14.36, AnonymBruker skrev:

Det er jo litt tidlig å si hvordan det blir når du knapt er ferdig med tilhelingsperioden? Jeg googlet og fant at Byporten Legesenter skriver at "brune flekker og rødme er vanlig og de forsvinner etter kort periode."

http://byportenlegesenter.no/blue-peel/

Kanskje du ga uttrykk for at problemet var så stort at du måtte foreta deg noe, og at du derfor ble anbefalt pigmentkorrigerende kremer? Jeg trodde forsåvidt at det fantes lasere som kan brukes på rødhet som ikke forsvinner + brune flekker. Du bør vel uansett la det går litt mer tid enn et par uker før du ser det endelige resultatet. Bluepeel virker som sterke saker, og at du blir rød er ikke rart. Husk solfaktor 50!! Lykke til, dette blir nok bedre enn du frykter akkurat nå.

Anonymkode: 75925...792

Nå har det gått 3 uker og huden er så fet at når jeg står opp på morgenen kan jeg klemme fett kuler ut av nesen min. De kommer ut av porer som forbli åpne og det er ikke lurt å prøve å dekke de til med sminke men jeg må jo ut. Må på jobb, på skole, hente barn osv. Jeg er fortsatt rød der peelen ble påført og hadde jeg blitt fortalt at dette kunne skje hadde jeg ALDRI tatt det. Har betalt mye penger og må holde meg ut av solen i det fine påskeværen, klarer ikke å sove ordentlig om natten og gråter hver dag når jeg ser meg i speilet. Jeg har gått til denne legen i mange år pga dårlig hud så han kjenner meg og jeg burde ha blitt fortalt at det kunne skje og frarådet meg til å ta det. Har fått så dårlig selvtillit nå og at klarer snart ikke mer. Dette må fikses! 

Skrevet

Huff da, dette høres ikke bra ut! Kanskje du bør komme deg til en hudlege? Jeg har god erfaring med Oslo Hudlegesenter. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
Den ‎19‎.‎03‎.‎2016 at 11.28, Jessy-82 skrev:

Nå har det gått 3 uker og huden er så fet at når jeg står opp på morgenen kan jeg klemme fett kuler ut av nesen min. De kommer ut av porer som forbli åpne og det er ikke lurt å prøve å dekke de til med sminke men jeg må jo ut. Må på jobb, på skole, hente barn osv. Jeg er fortsatt rød der peelen ble påført og hadde jeg blitt fortalt at dette kunne skje hadde jeg ALDRI tatt det. Har betalt mye penger og må holde meg ut av solen i det fine påskeværen, klarer ikke å sove ordentlig om natten og gråter hver dag når jeg ser meg i speilet. Jeg har gått til denne legen i mange år pga dårlig hud så han kjenner meg og jeg burde ha blitt fortalt at det kunne skje og frarådet meg til å ta det. Har fått så dårlig selvtillit nå og at klarer snart ikke mer. Dette må fikses! 

Ble du aldri fortalt i forkant at huden kom til å trenge en tilhelingsperiode etter Blue Peel, og at du ville se slik ut en periode?

Nå i etterkant er det ikke mye du kan gjøre, annet enn å bruke solfaktor 50, holde deg unna solen og vente til huden har helet seg for å se hvordan resultatet ble.

Anonymkode: a4827...6e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...