AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 Det evige kropspresset. Helene Drage har hatt denne diskusjonen. Nå Fitnok-Camilla også. Det går ut på at mange mener man må være trent for å være PT. Disse jentene mener at kroppen ikke kan si noe på hva slags kunnskap man formidler. Camilla tar opp Erna Solberg som eksempel, hun kan vel styre landet selv om hun er overvektig? Ja, men Erna er ikke PT. Det er å sammenligne to forskjellige ting. Jeg er noe enig; en tydelig overvektig kostholdsveileder eller PT er litt selvmotsigende. På samme måte som en snekker som bor i ei rønna av et hus som aldri blir ferdig med opppussingen, og der listverket holder på å falle ned ikke vil være mitt førstevalg i snekker. Jeg hadde stusset på om legen min røyket. At min personlige shopper ikke hadde en anelse av stil. At gartneren min hadde en gjengrodd hage. At hun som holder hundekursene jeg går på ikke har en anelse av kustus på hunden sin. Mange eksempler... Anonymkode: 918f8...a97 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Synes Camilla og Helene ikke kan sammenlignes: Camilla har noen kilo for mye, Helene er sykelig overvektig! Ville ikke gått til en psykolog som var helt koko, liksom. Ikke særlig inspirerende med en PT som vralter rundt på gymmet og gnåler "det er innafor å kooose seg". Anonymkode: dc6d0...e90 1
Kanutte Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 Mens jeg med noen kilo ekstra fint kunne motiveres av å trenes av en PT med noen kg ekstra. Hvorfor - jo fordi jeg kan identifisere meg med vedkommende. Nå har ikke min PT det, men det er mindre viktig. For meg handler trening mer om å få en sterkere kropp enn å gå ned i vekt. Og selv om jeg nok veier et par kg mer nå enn da jeg begynte i fjor er jeg definitivt sterkere, har mindre smerter og er i generelt bedre form. Nå vet jeg, uten at vi har snakket om det at min PT også var overvektig tidligere, men har klart å gjøre noe med det. 1
Kanutte Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Og, jeg velger heller en PT som sliter med kg-ene selv, enn en som aldri har hatt et gram ekstra og formidler at det bare er å ta seg sammen og spise mindre... Ja, det er bare å ta seg sammen, men problematikken er mer sammensatt enn det. Jeg vet jeg ikke burde spise ditt og datt, men så synes jeg synd på meg selv, eller føler at det jeg trenger belønning osv. Et minimum av forståelse for problematikken er fint. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 En PT som selv hadde vært overvektig, men klart å gå ned i vekt ved hjelp av trening og kosthold, ville vært beste motivasjon for meg. Anonymkode: 332b4...662 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 En PT for meg handler om trening, ikke om mat. Ville heller gått til en ernæringsfysiolog hvis det var viktig. Nå trener jeg ikke for å gå bed i vekt heller, så kanskje det spiller en rolle. Jeg vil ha en pt som kan trening, som finner øvelser som passer for meg og som klarer å veilede meg. Alt annet er uviktig, egentlig. Anonymkode: 213b3...0b5
momo Skrevet 18. mars 2016 #7 Skrevet 18. mars 2016 Nå kommer det helt an på hvor overvektig da. 5 kg for mye hadde jeg ikke brydd meg om. Men er det snakk om sykelig overvekt, så vil ikke jeg ha den personen som PT.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. mars 2016 #8 Skrevet 18. mars 2016 (endret) Det er jo sånn at man naturlig nok blir skeptisk til visse ting. - En helseminister som er sykelig tykk eller tynn - En psykolog som sliter psykisk - En personlig trener som er sykelig overvektig eller sykelig tynn Er noen eksempler. De midt i mellom er det ikke like mange som blir skeptiske til. Man kan veie litt for mye eller litt for lite uten at folk reagerer kraftig eller man kan som psykolog tidligere ha slitt med noe, men i dag er frisk. Camilla vil møte mindre motstand enn Helene. Endret 18. mars 2016 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #9 Skrevet 18. mars 2016 En overvektig PT er ikke et godt forbilde hvis jeg skal ned i vekt. Anonymkode: c1046...d8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå