Gå til innhold

To tapre konstabler på nattepatrulje.. fersker sexkjøper.

Hva gjør du hvis noe er i gjære, du fersker noen som er.. intime?  

12 stemmer

1. 1. Hva gjør du hvis du fersker noen som er.. intime?

• Jeg trekker meg diskret tilbake.
      9
    • Jeg sikrer bevis med min mobil.
      1
    • Jeg varsler politiet.
      1
    • Annet, spesifiser under.
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

To tapre konstabler fersket sexkjøper ved et offentlig toalett i Kristiansand. Det skjedde litt over 0300 natt til lørdag at konstablene ble oppmerksom på at noe var i gjære.

Et fåtall ganger har jeg også blitt oppmerksom på at noe var i gjære i mitt nærområde. I en nabolugar på danskebåten og på Playa del Ingles enorme stranddyner og i russebussen for eksempel. Den gang sviktet jeg min borgerplikt og feiget unna.

Hva er egentlig korrekt gjøren hvis du kommer oven noe i gjære? Hva ville de gjort, som den gode borgeren du vil være? 

Anonymkode: bc44e...ef6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blander sammen sex mellom likestilte, og sexhandel. Jeg antar det ikke var sexhandel du så i gjære på lugaren, russebussen, og i sanddynene?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Spørs hvor det er og om jeg mistenker at det er noe ulovlig på gang. Feks hvis den ene personen er helt utav seg. Hvis det hindrer meg i å gjøre det jeg skal, sier jeg ifra, men er det i en busk så går jeg jo bare videre. Er det i nærheten av hvor barn ferdes hadde jeg bedt de pelle seg vekk eller ringt politiet.

Endret av Sofia123
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, ViljaH skrev:

Du blander sammen sex mellom likestilte, og sexhandel. Jeg antar det ikke var sexhandel du så i gjære på lugaren, russebussen, og i sanddynene?

Bør man undersøke nærmere hvis det høres lyder som tyder på at noe er i gjære?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Behøver vel strengt tatt ikke å være så veldig "tapper" for å huke tak i noen sex-kjøpere vel?

Anonymkode: af68f...27e

Skrevet

jeg så sexkjøp hele tia i oslo. jeg gav faen og gikk videre.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bør man undersøke nærmere hvis det høres lyder som tyder på at noe er i gjære?

Hvis det høres ut som voldtekt og noen trenger hjelp, så vil jeg absolutt si ja. Sexkjøp eller sex mellom likestilte voksne hadde jeg ikke giddet engasjere meg i. Men politiet gjør selvfølgelig det, kriminalitet rett foran dem må de jo ta tak i. Idiotisk sexkjøper.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

To tapre konstabler fersket sexkjøper ved et offentlig toalett i Kristiansand. Det skjedde litt over 0300 natt til lørdag at konstablene ble oppmerksom på at noe var i gjære

Konstablene gjorde da ikke mer enn sin selvfølgelige plikt som håndhevere av norsk lov. Politiet fortjener ellers skarp kritikk for ikke å prioritere etterforsking av seksuell kriminalitet, inkludert sexkjøp. Det er mulig at dette hadde blitt bedre dersom straffenivået ble drastisk hevet. 

Det synes for meg ikke å være noen rimelig grunn til at de som ødelegger kvinners liv gjennom sexkjøp, skal slippe ubetinget fengselsstraff. 5 års fengsel og inndragning av 1-2 brutto årslønner som straff for sexkjøp kunne vært et mer rimelig utgangspunkt, selv om også dette ville være å la mannsgrisene få slippe billig unna.

Anonymkode: e4350...ab8

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det synes for meg ikke å være noen rimelig grunn til at de som ødelegger kvinners liv gjennom sexkjøp, skal slippe ubetinget fengselsstraff. 5 års fengsel og inndragning av 1-2 brutto årslønner som straff for sexkjøp kunne vært et mer rimelig utgangspunkt, selv om også dette ville være å la mannsgrisene få slippe billig unna.

Er ikke dette en overreaksjon på en så dagligdags greie?

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke dette en overreaksjon på en så dagligdags greie?

Nei, sexkjøperne holder liv i en industri der kvinner er handelspartnere, der livene til mange av jentene ødelegges for alltid. Mennene har ingen rett til å invadere de prostituerte. Slike menn fortjener streng straff. Det er forstemmende at det å ødelegge kvinners liv, beskrives som noe dagligdags.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 18.3.2016 at 17.51, AnonymBruker skrev:

Konstablene gjorde da ikke mer enn sin selvfølgelige plikt som håndhevere av norsk lov. Politiet fortjener ellers skarp kritikk for ikke å prioritere etterforsking av seksuell kriminalitet, inkludert sexkjøp. Det er mulig at dette hadde blitt bedre dersom straffenivået ble drastisk hevet. 

Det er vel heller sexselgerne som grovt utnytter personer som er helt utsultet på mennesklig kontakt, så det er vel sexselgerne som burde få noen år i fengsel dersom de blir tatt? De kan ødelegge livene via sosial stigma dersom noen blir tatt sammen med dem.

Anonymkode: 41d6a...62d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sexkjøperne holder liv i en industri der kvinner er handelspartnere, der livene til mange av jentene ødelegges for alltid. Mennene har ingen rett til å invadere de prostituerte. Slike menn fortjener streng straff. Det er forstemmende at det å ødelegge kvinners liv, beskrives som noe dagligdags.

Beklager feil ord, det skulle selvfølgelig stå handelsvare, ikke handelspartnere. Autokorrektur er noe herk.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

handelsvare

Dette er å "jump to conclusions" på et veldig spinkelt grunnlag. Altså, du hører lyer som tyder på at noe er i gjære. Du føler plikt til å undersøke og observerer to mennesker i intim situasjon. Hva må til for å konkludere at dette er en sexkjøper og en handelsvare som ødelegges? Og ikke to frie mennesker?

Hvit mann og farget kvinne? Russegutt og jente? Glidemiddel og kondomer?

Skrevet

Så utrolig mye vås en skal lese. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, auto skrev:

Så utrolig mye vås en skal lese.

Jeg liker kortfattethet, bare det kommer fram et argument. Bruk bare en linje eller  to for å uttrykke en mening. Selv synes  jeg temaet er viktig og Kristiansands-politiets opptreden opprører meg. Nedrig oppførsel og maktmisbruk rett og slett.

AnonymBruker
Skrevet
Den 18.3.2016 at 8.09, ViljaH skrev:

Hvordan kan man vite det uten å foreta et avhør av de involverte? Hvorfor skal man i det hele tatt bry seg? 

Anonymkode: ca5a0...c05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til å bøtelegge 24-åringen har påtalemyndigheten opprettet sak mot kvinnen som solgte de seksuelle tjenestene. Det er opprettet en utlendingssak mot vedkommende. Det dreier seg om klargjøring av identitet og brudd på plikten til å identifisere seg i henhold til Schengenavtalen, sier Ryengen.

Krever loven at utenlandske kvinner identifiserer seg? Nå snakker vi. Slik var det i gode gamle apartheid Sør-Afrika. Der var det  orden og system. Passlovene påla alle fargede menn å bære pass 24/7. Godt det er slik i Norge, eller gjelder det bare kvinner som har sex bak toalettet i Sør-ArieNorge?

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg til å bøtelegge 24-åringen har påtalemyndigheten opprettet sak mot kvinnen som solgte de seksuelle tjenestene. Det er opprettet en utlendingssak mot vedkommende. Det dreier seg om klargjøring av identitet og brudd på plikten til å identifisere seg i henhold til Schengenavtalen, sier Ryengen.

Krever loven at utenlandske kvinner identifiserer seg? Nå snakker vi. Slik var det i gode gamle apartheid Sør-Afrika. Der var det  orden og system. Passlovene påla alle fargede menn å bære pass 24/7. Godt det er slik i Norge, eller gjelder det bare kvinner som har sex bak toalettet i Sør-ArieNorge?

Mannen som begikk alvorlig kriminalitet mot kvinnen, slapp med en skarve bot, mens overgrepsofferet hetses og angripes av politiet. Typisk eksempel på mannssjåvinisme, kvinneundertrykking og rasisme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...