Gjest Tabby Skrevet 20. oktober 2004 #1 Skrevet 20. oktober 2004 Hva er den egentlig? Jeg bruker Outlook express på hjemmedataen. Men jeg var på jobbintervju i stad, og fikk vite at de bruker outlook. Så hva er forskjellen egentlig? De viktigste forskjellene i hvert fall...
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #2 Skrevet 20. oktober 2004 Outlook express er en mail-klient enkelt og greit. Outlook har litt mer som kalender, synkronisering med mobiltelefon etc... Outlook Express følger med Windows, Outlook koster ekstra. (Er med i Office-pakka).
Gjest Tabby Skrevet 20. oktober 2004 #3 Skrevet 20. oktober 2004 Ok, så da er outlook et større program, så jeg må sette meg litt inn i det da. Takk for svar.
MiniMjau Skrevet 20. oktober 2004 #4 Skrevet 20. oktober 2004 uansett så kan ikke DET gjøre utslaget på om du får jobben eller ei. Outlook er jo bare et mailprogram og i tillegg har det kalender hvor du kan legge inn når du er opptatt, når du har møter osv.
Gjest Tabby Skrevet 20. oktober 2004 #5 Skrevet 20. oktober 2004 Tror nok ikke det har så mye å si for om jeg får jobben eller ei nei, jeg vil bare vite så mye som mulig om hva jeg har å jobbe med. Det er jo et verktøy, men allikevel litt annerledes enn det jeg er vant til. Derfor lurte jeg på forskjellen. Er det andre forskjeller da? Jeg regner med at jeg kjapt finner ut av hvordan jeg sender med vedlegg og slikt her også, men andre ting som kan være viktig å vite om?
MiniMjau Skrevet 20. oktober 2004 #6 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har aldri brukt Outlook express... Outlook er jo et Windows-program og ganske intuitivt og greitt. Hvordan sende vedlegg finner du ut på null komma nix hvis du har litt kjennskap til vanlige windowsprogrammer. Det er nok helt sikkert likt som i Outlook express...
Gjest Tabby Skrevet 20. oktober 2004 #7 Skrevet 20. oktober 2004 Takk for svar. Jeg regner med at jeg finner raskt ut av det ja. Så får jeg bare håpe jeg får jobben da... Så jeg selv kan finne ut av hvor stor forskjell det er. Vel det er jo andre grunner også
jordbær Skrevet 20. oktober 2004 #8 Skrevet 20. oktober 2004 Ok.. Outlook express er en gratisversjon som du kun kan bruke til å lese e-post med. MS Outlook er et multifunksjonsprogram. I bedriften kan du f.eks. planlegge møter sammen med andre mtp andres kalender. Du kan ha din egen kalenderoversikt, dine egne oppgaver, "tidslinjer" og masse mer.. Booke møterom. Det er sansynlig at bedriften kjører Exchange. Noe som gjør at du leser eposten din via en server på jobben din. All e-post ligger fysisk PÅ serveren (hvis man ikke ber den om å laste den ned til PC) For din del, betyr det mest at du kan lese e-post og planlegge dagen din, utenfor kontoret. Det eneste du trenger er en PC med nettilgang. MS Outlook har også større kompatibilitet med andre officeprogrammer. Du kan f.eks. lime deler at et regneark inn i en e-post, hvis du skulle føle for det!
Gjest Tabby Skrevet 21. oktober 2004 #9 Skrevet 21. oktober 2004 Tusen takk for et så utfyllende svar! :-) Det blir litt å evt sette seg inn i om jeg får jobben, men siden det er microsoft program så går nok det greit, er jo det jeg har brukt mest her hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå