Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 4 år siden var jeg i en crappy økonomisk situasjon og måtte ta opp stort lån for å klare meg, og gud som jeg har angret på dette i alle disse årene. Det ble for høye månedlige kostnader, jeg fikk ikke betalt regninger, fikk konvolutt-skrekk, dette var et stort hinder for meg i hverdagen. Endte opp med at jeg ble svartelistet av bankene, og regninger gikk til inkasso. Jeg fikk søvnproblemer til slutt..

MEN ENDELIG HAR JEG FÅTT NEDBETALT HVER ENESTE KRONE!!!
Har jobbet ræva av meg for å få nedbetalt dette og levd på en liten sum i måneden i noen år nå, lært leksa mi når det kommer til å ta opp forbrukslån idiot som jeg var.

Måtte bare dele dette. Jeg er så glad, kjempe lykkelig og letta over at dette regningskaoset endelig er over. :danser:

Anonymkode: 5f43f...c75

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer, godt jobba :blomst:

Anonymkode: c4092...41f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

GRATULERER :)

Jeg er dessverre deg for fire år siden, men jeg skal bli nåværende deg. Jeg jobber hardt nå for det.

Så godt å høre man blir kvitt det hvis man jobber :)

Anonymkode: cf999...2c4

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

GRATULERER :)

Jeg er dessverre deg for fire år siden, men jeg skal bli nåværende deg. Jeg jobber hardt nå for det.

Så godt å høre man blir kvitt det hvis man jobber :)

Anonymkode: cf999...2c4

Lykke til :-)

Endret av powski
  • Liker 1
Skrevet

Gratulerer! Det er en herlig følelse!

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 4 år siden var jeg i en crappy økonomisk situasjon og måtte ta opp stort lån for å klare meg, og gud som jeg har angret på dette i alle disse årene. Det ble for høye månedlige kostnader, jeg fikk ikke betalt regninger, fikk konvolutt-skrekk, dette var et stort hinder for meg i hverdagen. Endte opp med at jeg ble svartelistet av bankene, og regninger gikk til inkasso. Jeg fikk søvnproblemer til slutt..

MEN ENDELIG HAR JEG FÅTT NEDBETALT HVER ENESTE KRONE!!!
Har jobbet ræva av meg for å få nedbetalt dette og levd på en liten sum i måneden i noen år nå, lært leksa mi når det kommer til å ta opp forbrukslån idiot som jeg var.

Måtte bare dele dette. Jeg er så glad, kjempe lykkelig og letta over at dette regningskaoset endelig er over. :danser:

Anonymkode: 5f43f...c75

Gratulerer!!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer!

Jeg vet akkurat hvilken følelse du sitter med nå, det er en helt ubeskrivelig følelse! 

Vi hadde en haug med usikret lån i flere år, riktignok klarte vi alltid å betjene det, men det var så jævlig å jobbe, og se masse tusen hver mnd gikk rett til å betale gammel moro. Gikk rundt økonomisk, men ikke mer enn det for å holde en ok levestandard. Vi har jo to gode lønninger i utgangspunktet, men det føltes ikke slik da. For 2 år siden i dag tok vi grep. Startet å leve på sparebluss, alt ble skåret ned til beinet og mer til. Ingen sommerferie i 2014, alle ferie og skattepenger gikk til lånene, både jeg og mannen gikk all overtid vi klarte å få. Kjøpte ikke klær eller noe, levde på first price. På ett år betalte vi ned 360.000 kr. I tillegg til boliglånet som vi også har og hadde. Det er det verste året jeg har vært utsatt for. For et år siden på dagen i dag betalte vi ned siste rest av lånene, kommer til å huske den datoen så lenge jeg lever. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å betale ned siste rest av lånene, husker blandt annet vi utsatte strømregninga til måneden etter, bare for å kunne få vekk de lånene med en gang. Så blakk som mars-april i fjor har vi aldri før vært, vi levde på spagetti, ris og havregryn før lønning i april. Men vi har aldri vært så lykkelig!

Glemmer aldri følelsen av å gå til banken å be om lån til oppussing av boligen. Da vi fikk boliglån var det under tvil pga høy forbruksgjeld, men bankkontakten hadde tro på oss så vi fikk huslån. Den følelsen av å komme i banken å forklare at vi hadde kvittet oss med alt forbrukslån var ubeskrivelig, rådgiveren fikk tårer i øynene over hvilken vilje vi hadde vist. Vi skal aldri tilbake dit vi var. Vi fikk lån til oppussing, og deretter ny takst på boligen, så fra å sitte med gjeld på 85% av en bolig med renoveringsbehov og over 400K i forbruksgjeld sitter vi nå med et nyrenovert hus med 65% belåning og ingen annen gjeld. 

Sommeren 2015 glemmer vi aldri, den ferieturen var fantastisk, å vite at vi kun hadde huslånet igjen. Ubeskrivelig å kunne bruke pengene på OSS. Nå spiller det ingen rolle hvor sliten vi er, lønna er VÅR! Vi har til og med fått spart opp over 100K, noe som var utenkelig før vi startet å banke ned gjelda. 

Nå har jeg sammen med mine to søsken arvet en bolig etter en slektning. Den er verdt ca 3 mill, og vi skal selge den. Fortjenesten min skal gå rett inn i huslånet, tanken på at det kanskje måtte brukes på gammel gjeld er fæl! Er så glad vi sparket oss selv bak for to år siden. I dag er en merkedag, jeg får tårer i øynene av tanken på dagen for et år siden, den gleden kan aldri glemmes.

Ts, jeg er så glad på dine vegne!!! ALDRI gå i samme fella en gang til! Bruk ALDRI PENGER DU IKKE HAR!! Vi har lært leksa, er så glad vi aldri fikk inkassosaker på oss eller betalingsanmerkninger! Fortsett med dette ts, dette står det stor respekt av!!!! Stor klem fra en som vet akkurat hvordan du har det nå 😃😃😃

Anonymkode: 5a88a...7ca

• Liker 3
Skrevet

Gratulerer så mye :)

Stor klaps på skulder til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...