Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommunen tilbyr hel eller delfinansiering. Lånemulighet i privat bank skal benyttes. Ved kjøpesum over kr 2.000.000,- må det finne sted en samfinansiering, hvor husstanden selv må søke lån i bank eller egenkapital. Dette vil fremgå av tilsagnsbrev fra boligetaten

Noen som har søkt startlån og fått det godkjent også har søkt lån i bank for å kjøpe bolig over 2 millioner, sånn som det står over der?

Skrevet

er det ingen som vet??????????

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, lakk skrev:

er det ingen som vet??????????

Ring boligkontoret 

Anonymkode: e3703...889

Gjest Lunasama
Skrevet

Jeg fikk fullfinansiert startlån av kommunen, men kun 1 million. De var veldig strenge på hvor mye man får. Her måtte dem ikke være det minste i tvil om at man var i stand til å betale på lånet og at inntekten var fast. Tror dem brukte den 4-gangers regelen og ikke et øre mer. Jeg tviler på at man kan få både et lån på 2 millioner hos husbanken og samtidig et lån av privat bank for å finne en nøktern bolig. I mitt vedtak stod det at alle kostnader over lånebeløp måtte tas fra egenkapital. 

AnonymBruker
Skrevet

Tok startlån i 2008, så vet ikke om det er typisk for i dag. Fikk låne inntil 1.3 mill med NAV penger, men tok lån på endel under 1mill. Fullfinansiert selvfølgelig og da fikk jeg ca 35% av hele lånet som tilskudd som ble trukket 10% for hvert år i 10 år. Meget bra lån. 

I dag er de vel enda mer strenge enn før, så jeg var nok heldig.

Anonymkode: 0c8ee...c3c

Skrevet

Nei, har aldri hørt om noen som har fått startlån for å fullfinansiere en bolig til 2 millioner. Startlån er for økonomisk vanskeligstilte,   og man skal også klare å betjene lånet. I noen tilfeller, hvor det er medisinsk grunnlag for det, så vil de gå inn med høyere tilskudd for at man skal kunne få tilpasset bolig o.l. Men å tro at man vil få 2 millioner i startlån høres veldig urealistisk ut. 1 til 1,3 er nok det som ligger innenfor normalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...