Gå til innhold

Yrker du beundrer,og motsatt.

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet
38 minutter siden, Poppie skrev:

!Jeg er litt sånn at jeg har lett for å beundre de menneskene som gjør  jobber de fleste ikke klarer/gidder/vil/får nok profitt av. Det kan være alt fra renholder, søppeltømmer, de som jobber med undersøkende og kritisk journalistikk, offentlige ansatte som virkelig gjør en forskjell og som betyr noe positivt for menneskene de har ansvar - eller ikke ansvar- for (det være seg alt fra en nav-konsulent, en lege, politi, barnehageassistent eller hjelpepleier).

Jeg beundrer IKKE de som profitterer på andres bekostning, eller e de som tjener grovt på at andre jobber for dem (type finanstopper, tabloider som mesker seg i død og elendighet fordi det selger, selskaper som underbetaler arbeiderne sine slik at sjefene skal sitte igjen med millionbonuser) etc.

Liker svaret ditt ! Du vet hva du svarer på: -)

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomsterert
Skrevet
41 minutter siden, Elizabeth2014 skrev:

Jeg beundrer leger mest av alt, uansett om det er barneleger, kreftleger eller plastisk kirurger (som også hjelper mennesker til et fullverdig liv etter ulykker, branner eller etter tiår med selvhat.) Har flere leger i min egen familie, så vet at det er stenhard jobbing psykisk og fysisk.

90 %  av norske journalister er så (dårlig skjult) politiske og "folke manipulerende" og kun betalte marionetter, at dem ser jeg på som den verste yrkesgruppen av alle. Dette til tross for (eller kanskje nettopp fordi) jeg jobber med media og markedsføring selv... Om et tiår eller to vil nok skadene av den journalistikken vi lever med nå være nær uopprettelig...

Ellers beundrer jeg gründere som skaper solide nye arbeidsplasser. Og ingeniører, oppfinnere og forskere som finner frem til løsninger på store problemer og nyttige produkter til teknologiske fremskritt og fremskritt innen medisin. Legemiddelindustrien derimot, den er temmelig shady.

Liker jævli (!)godt! 

Gjest Blomsterert
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beundrer de i politiet som jobber med barneovergrepssaker, det må være en grusom påkjenning. Men, det må samtidig være fantastisk å kunne bidra til at disse svinene blir tatt.

Anonymkode: c7fce...69a

Politiet gjør en god jobb,oftest. Men så er det så mang historier jeg hører. Jeg har en eks som var politi,og vel,han var en bra mann,for all del. Men jeg tenker at det yrket tiltrekker seg "de som vil ta"og" de som vil hjelpe". Mye snusk blant dem altså. Så,ikke noe yrke jeg vil hedre sånn automatisk. Mange bra! Men mange narsissister og maktklomplekser der også.

Skrevet

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Frk.K, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg beundrer vel ingen direkte. Det blir å ta i for mye. Men det er mange yrker/stillinger jeg anser som viktige, og som krever mer styrke enn andre. Begravelsesagenter er folk jeg tenker må ha en god porsjon med psykisk styrke. Tenk å måtte se og håndtere døde mennesker hver dag. Grøss!  Helsearbeidere i ulike varianter anser jeg også som viktige, siden de er satt til å hjelpe mennesker i sårbare faser av livet. Og så renholdere. Hva skulle vi ha gjort uten dem?

Yrker jeg ser ned på, og som i det store og det hele er totalt unyttige og/eller en pest og en plage i samfunnet, er bl.a. telefonselgere, negldesignere og parkeringsvakter. Maken til tøysejobber!

Anonymkode: ffa90...4e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...