Gå til innhold

Yrker du beundrer,og motsatt.

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg beundrer forsvarsadvokater. De gjør en jobb jeg aldri ville klart! De verste forbrytere som de må jobbe for. Beundrer profesjonaliteten og psykologisk innsikt så til de grader. Samt at de kan kommunisere på alle nivåer! Vel,de fleste da: -)

Jeg beundrer leger. De redder liv hele tiden. 

Jeg beundrer de som jobber på utesteder. Ikke snakk om at jeg ville holdt ut fulle folk og dertil oppførsel. Hadde klikka for meg: -)

Journualister er jeg bare skeptiske mot. Hyener. De lever mest av drama og katastrofer. "La det skje noe dramatisk",tenker de. De er virkelig Hyener. Med visse unntak av de som er politiske.

Sykepleiere. Vet ikke hva det er med dem. De finner liksom ikke sin plass? Hovere ovenfor de "under"status sett,som bla hjelpepleiere. Gjør seg viktigere enn de er,og tror de er leger ofte. Husk,min erfaring og synsing: -)

Bibliotekarer. Det var noe jeg selv var en stund. Men fy å fader,de er totalt humørløse! Utrolig kjedelige mennesker,snerpete og,ser du en av de smile og være i godt humør,ever? 

Mulig dette flyttes. Men hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Yrker som beundrer meg?

Jeg beundrer ikke yrker. Det eksisterer individer som er beundringsverdige, men de finnes i alle yrker og noen ganger uten yrke også.

Anonymkode: 184eb...7fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har heller ingen yrker jeg ser opp eller ned på. Jobb er jobb :) 

Anonymkode: e3b22...19b

Gjest Blomsterert
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har heller ingen yrker jeg ser opp eller ned på. Jobb er jobb :) 

Anonymkode: e3b22...19b

Ok, Så enkelt? :-) ikke alltid da.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Blomsterert skrev:

Jeg beundrer forsvarsadvokater. De gjør en jobb jeg aldri ville klart! De verste forbrytere som de må jobbe for. Beundrer profesjonaliteten og psykologisk innsikt så til de grader. Samt at de kan kommunisere på alle nivåer! Vel,de fleste da: -)

Jeg beundrer leger. De redder liv hele tiden. 

Jeg beundrer de som jobber på utesteder. Ikke snakk om at jeg ville holdt ut fulle folk og dertil oppførsel. Hadde klikka for meg: -)

Journualister er jeg bare skeptiske mot. Hyener. De lever mest av drama og katastrofer. "La det skje noe dramatisk",tenker de. De er virkelig Hyener. Med visse unntak av de som er politiske.

Sykepleiere. Vet ikke hva det er med dem. De finner liksom ikke sin plass? Hovere ovenfor de "under"status sett,som bla hjelpepleiere. Gjør seg viktigere enn de er,og tror de er leger ofte. Husk,min erfaring og synsing: -)

Bibliotekarer. Det var noe jeg selv var en stund. Men fy å fader,de er totalt humørløse! Utrolig kjedelige mennesker,snerpete og,ser du en av de smile og være i godt humør,ever? 

Mulig dette flyttes. Men hva mener dere?

Jeg beundrer de som jobber med rusmisbrukere. Løgnene,håpet....svingdørspasientene. stabler de på bena....tilrettelegger...så er det ut på kjøret igjen.

Beundrer renholdere. Hver dag tar de møkka etter folk. Kommer pæ jobb og det er rent og pent. De vasker ofte på tider når andre er gått hjem. Ikke uvanlig at vi ikke vet navnet på de som vasker etter oss

Anonymkode: b9670...7fe

• Liker 1
Skrevet

Jeg har respekt for de som jobber, uansett hvilken jobb. Eneste krav er at det er ærlig arbeid.

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beundrer de som jobber med rusmisbrukere. Løgnene,håpet....svingdørspasientene. stabler de på bena....tilrettelegger...så er det ut på kjøret igjen.

Beundrer renholdere. Hver dag tar de møkka etter folk. Kommer pæ jobb og det er rent og pent. De vasker ofte på tider når andre er gått hjem. Ikke uvanlig at vi ikke vet navnet på de som vasker etter oss

Anonymkode: b9670...7fe

Ja,enig i det. Men måtte liksom holde tre på topp: -)

Mange flere å se opp til! Noen flere en ikke ser opp til eller skjønner: -)

Gjest Blomsterert
Skrevet
20 minutter siden, Macro skrev:

Jeg har respekt for de som jobber, uansett hvilken jobb. Eneste krav er at det er ærlig arbeid.

Jo. Ser den altså. Selvfølgelig.Men jeg gikk litt videre her: -)

AnonymBruker
Skrevet

Barnehageansatte, de som tar vare på det mest dyrebare vi har, og ikke får den lønna og statusen de fortjener. De beundrer jeg.

De verste er sykepleiere: langt mellom de flinke, nok av sure hagger. De klager på alt, og tror de er mor Teresa der de går å vasker rumper!

Anonymkode: f5179...7e2

Skrevet

Barnehageansatte og lærere.

At de orker! For en tålmodighet de må ha! 

Jeg hadde ikke maktet for å være ærlig. Hadde ikke hatt tålmodigheten eller evnen til å være pedagogisk korrekt til enhver tid. 

(hadde sikkert endt opp med å sitte i fosterstilling i et hjørne utenfor barnehagen/skolen.......evt hengt ungene opp på en knagg)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg beundrer glamour-modeller og kjendiser som er "kjent-for-å-være-kjent". Så mye hets de må finne seg i for å følge drømmen sin. Den ryggraden og utholdenheten disse må ha er mildt sagt imponerende.

Anonymkode: 2d726...ac4

Skrevet

Beundrer veldig mange yrkesutøvere, og det er vel vanskelig å velge seg ut kun en type. Det første jeg kom på var bønder, det er en jobb/et ansvar jeg aldri kunne tenkt meg å inneha selv. I tillegg beundrer jeg dyktige, kritiske journalister som ikke snur kappen etter vinden. 

Det er vel ingen yrker jeg ser ned på, da vi er avhengige av de fleste yrker, og alle som jobber og bidrar til samfunnet fortjener en viss beundring. Det er kanskje noen yrker som det er lettere å se for seg en verden uten, men det handler kanskje mer om mitt perspektiv, evt. mangel på perspektiv?

Skrevet

Jeg beundrer de gode sykepleierne; de som på tross av dårlig lønn, harde arbeidsdager og teite fordommer gjør så godt de kan for å få pasienter til å føle seg trygge og ivaretatt. Dere gjør en stor forskjell i mange menneskers liv!

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Jeg beundrer de i en svært monoton jobb. De som gjør akkurat de samme tingene, da ut og dag inn - år etter år. 

Gjest Castielz
Skrevet

Beundrer suksessfulle grundere, som har formet og skapt sitt eget firma, skapt verdi for seg selv, og andre via arbeidsplasser.
Beundrer forskere, som hver dag jobber for å forbedre eller redde menneskers liv.
Beundrer lærere, som skal forme, lære og motivere dagens unge, til å realisere seg selv, finne sin egen sti i dette livet.

Ser ned på journalister, spesielt de som skal formidle sin egen agenda, kan ikke fordra politiske journalister spesielt. Journalister i disse dager virker alle som en gjeng med kommunister.
Ser ned på politikere, en gjeng med jævla løgnere, som bare vil sitt eget beste, på alle andres bekostning. Å være politiker er ikke en gang arbeid, og I ALLE FALL ikke ærlig.

Skrevet

Beundrer både leger og sykepleiere. Beundrer de yrkene der man virkelig må ha jobbet på studiet, eks. psykologer og ingeniører. Beundrer politi, brannmenn og piloter.

Jeg beundrer ikke butikkansatte eller bloggere.

AnonymBruker
Skrevet

Beundrer de i politiet som jobber med barneovergrepssaker, det må være en grusom påkjenning. Men, det må samtidig være fantastisk å kunne bidra til at disse svinene blir tatt.

Anonymkode: c7fce...69a

• Liker 1
Skrevet

Jeg beundrer leger mest av alt, uansett om det er barneleger, kreftleger eller plastisk kirurger (som også hjelper mennesker til et fullverdig liv etter ulykker, branner eller etter tiår med selvhat.) Har flere leger i min egen familie, så vet at det er stenhard jobbing psykisk og fysisk.

90 %  av norske journalister er så (dårlig skjult) politiske og "folke manipulerende" og kun betalte marionetter, at dem ser jeg på som den verste yrkesgruppen av alle. Dette til tross for (eller kanskje nettopp fordi) jeg jobber med media og markedsføring selv... Om et tiår eller to vil nok skadene av den journalistikken vi lever med nå være nær uopprettelig...

Ellers beundrer jeg gründere som skaper solide nye arbeidsplasser. Og ingeniører, oppfinnere og forskere som finner frem til løsninger på store problemer og nyttige produkter til teknologiske fremskritt og fremskritt innen medisin. Legemiddelindustrien derimot, den er temmelig shady.

Skrevet

Jeg er litt sånn at jeg har lett for å beundre de menneskene som gjør  jobber de fleste ikke klarer/gidder/vil/får nok profitt av. Det kan være alt fra renholder, søppeltømmer, de som jobber med undersøkende og kritisk journalistikk, offentlige ansatte som virkelig gjør en forskjell og som betyr noe positivt for menneskene de har ansvar - eller ikke ansvar- for (det være seg alt fra en nav-konsulent, en lege, politi, barnehageassistent eller hjelpepleier).

Jeg beundrer IKKE de som profitterer på andres bekostning, eller e de som tjener grovt på at andre jobber for dem (type finanstopper, tabloider som mesker seg i død og elendighet fordi det selger, selskaper som underbetaler arbeiderne sine slik at sjefene skal sitte igjen med millionbonuser) etc.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnehageansatte, de som tar vare på det mest dyrebare vi har, og ikke får den lønna og statusen de fortjener. De beundrer jeg.

De verste er sykepleiere: langt mellom de flinke, nok av sure hagger. De klager på alt, og tror de er mor Teresa der de går å vasker rumper!

Anonymkode: f5179...7e2

Nå er jeg egentlig litt irritert på meg selv. Barn er det viktigste,helt klart! Bytter ut med de som jobber i pub: :-) (det er en kvinnes rett til å ombestemme seg: -) men ærlig talt,jeg glemte det. I forbifarten. Nesten ikke tilgivelig. Ærlig talt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...