Gå til innhold

Hun er 19, jeg er 29 år. Greit, eller ikke greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har begynt å få veldig god tone med en søt jente jeg jobber med i samme firma, men helt annen avdeling. 

Problemet er bare at jeg er 29 år og hun er 19 år, altså hele 10 års forskjell.

Hva tenker dere om dette om dere skal være helt ærlig.

Anonymkode: c0f88...58f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke nødvendigvis slik at alder har så mye å si:-) 

Folk er forskjellig og noen mer moden enn andre.. Om dere trives ilag burde ikke alder være et hinder ;-) 

Anonymkode: 5c0cf...96b

• Liker 2
Skrevet

Ikke noe problem. Jeg holdt på med en som var 29 når jeg var 19. Nå er jeg 20 og kjæresten min er 35. Alder er virkelig ikke et stort problem så lenge dere kommer godt overens. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke 10 år er spesielt mye. Når begge er nådd en viss alder, noe dere har, ser jeg rett og slett ikke problemet. Noen er mer modne enn andre, og da passer det jo ypperlig å møte en likesinnet person.

Alderen bli mer merkbar hvis det dreier seg om f. eks 20 år. Da er man ofte på samme nivå fysisk en periode, men så kan det fort bli mer merkbart helt plutselig, når den eldste parten har nådd "toppen". Den yngste parten er jo da gjerne relativt ung enda.

Anonymkode: 4f5cb...09d

Skrevet

Synes 10 år er for mye. Hadde jeg kjent deg hadde jeg syntes synd på deg som hadde måttet gå etter småjenter for å få deg noe.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

10 år er kanskje ikke kjempemye, men når man er så ung som 19 syns jeg det er litt spess, faktisk. Da er man ofte på veldig forskjellig steder i livet, samt mentalt. 

Anonymkode: 69649...521

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Jolene skrev:

Synes 10 år er for mye. Hadde jeg kjent deg hadde jeg syntes synd på deg som hadde måttet gå etter småjenter for å få deg noe.

TS her.

Altså, jeg har vært sammen med jenter som også er 5 år eldre enn meg når jeg var 23, og jeg har egentlig ikke noe problem med å "få meg noe", men når jeg snakker med hun så føler jeg meg livsglad, hun er veldig lett å snakke med, er veldig snill og omtenksom, og er faktisk ganske smart.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet ikke at en aldersforskjell på ti år er for mye, men jo yngre man er jo mer merkbart er det.  Jeg hadde kanskje stusset litt over det, selv om jeg selv var sammen med en mye eldre kar da jeg var 19. Jeg vet jo det kan funke helt fint om man har de samme tankene for fremtiden. Dere må ønske det samme og temaer som barn, giftemål osv burde jo bli tatt opp relativt tidlig.

Skrevet

Greit :) Så lenge det er lovlig og mentaliteten matcher så ser jeg ikke på alder som en hindring.

Skrevet

Drømmescenario:P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes 10 år aldersforskjell er helt greit når begge er over 18 :) 

Anonymkode: cb86b...eca

• Liker 2
Gjest Klopp
Skrevet
24 minutter siden, Jolene skrev:

19 åringer er ikke småjenter. 19 åringer er voksne og myndige og bestemmer sitt eget liv. Det kan ikke småjenter ;) 

Gjest Fox Mulder
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg har begynt å få veldig god tone med en søt jente jeg jobber med i samme firma, men helt annen avdeling. 

Problemet er bare at jeg er 29 år og hun er 19 år, altså hele 10 års forskjell.

Hva tenker dere om dette om dere skal være helt ærlig.

Heldiggris..

Gjest Klopp
Skrevet

Så klart helt greit ts. Alder har ingenting å si, og 10 år er IKKE mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke tenkt meg å være sammen med noen som er ti år yngre/ eldre selv, men om begge trives sammen, så er det ikke så stor aldersforskjell.

Anonymkode: 2aebf...e16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så beskyttende enkelte skal bli her nå da. Men det hadde selvsagt vært greit om du var i samme scenario selv, eller?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dere bør være like gamle, ha samme rase og helst samme kjønn. For eksempel er det ofte vanskelig for kvinner og menn å være sammen og forstå hverandre. Har du ikke en kompis av samme genetiske materiale på din egen alder du kan være sammen med? 

Jeg kjenner mange menn som har prøvd å være sammen med folk med et annet kjønn. Det blir som regel krangling og skilsmisse fordi forskjellene er for store. Det er ikke en aldersforskjell på 10 (eller 30) år som er problemet, men ulikheten i kjønn. 

Anonymkode: a238b...f29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på. Jeg var 18 år når jeg ble sammen med samboeren min som var 27 den gangen. Nå har vi vært sammen i 5 år, og kunne ikke hatt det bedre. 

Og nei, han hadde ikke problemer med å finne seg noen på sin egen alder... 

Anonymkode: 7ae2e...dbf

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Klopp skrev:

19 åringer er ikke småjenter. 19 åringer er voksne og myndige og bestemmer sitt eget liv. Det kan ikke småjenter ;) 

19-åringer er russ. De fleste er litt mer umodne enn den generelle 29-åringen, det er ikke tvil om.

Anonymkode: 69649...521

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så beskyttende enkelte skal bli her nå da. Men det hadde selvsagt vært greit om du var i samme scenario selv, eller?

Hæ?

Anonymkode: 7bcf5...ca2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...