ajarRun Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Jeg synes GatoNegro er bra til alt fra ostepopp til lammelår, men er den virkelig det? TV2 hjelper deg er enig. Jeg er forsåvidt i markedet for litt variasjon, noen forslag?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Til lam er den overraskende god. Til ostepop har jeg ikke prøvd, men til ost er den helt grusom, synes jeg. Min "allround-pappvin" er Doppio Passo. Ikke spesielt interessant eller spennende, men enkel og god og passer greit til det meste en kan få lyst på rødvin til (inklusive ostepop). Og så har jeg blitt ganske glad i denne. Litt mer interessant enn Doppio Passo, og like anvendelig. Anonymkode: 3ea12...5ed
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Gato Negro er god og billig vin Prøv også El Copero, bittelitt dyrere, bittelitt mindre søt. Anonymkode: bd310...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 41 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg synes GatoNegro er bra til alt fra ostepopp til lammelår, men er den virkelig det? TV2 hjelper deg er enig. Jeg er forsåvidt i markedet for litt variasjon, noen forslag? Nei, fysj! Dette er noe billig skvip. Jeg ville nok heller valgt en god rhône eller bourgogne. Anonymkode: bf9c0...2da 2
ajarRun Skrevet 17. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gato Negro er god og billig vin Prøv også El Copero, bittelitt dyrere, bittelitt mindre søt. Anonymkode: bd310...8b2 Mindre søt høres bra ut, får teste ut den.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 Æsj. Har holdt på å kaste opp av den dritt vinen der. Kan ikke ha mye smaksløker. Anonymkode: bca4f...f2e 1
Pissmaur Skrevet 18. mars 2016 #8 Skrevet 18. mars 2016 (endret) Gato negro og el copero er nitriste viner, etter min mening. Prøv noe nytt, fortell de som jobber på polet hva du skal lage til middag og be om tips. Si en prisklasse, helst fra 130 og oppover. Vin som er rundt 100 og mindre er som regel skvip. Om det er vin til lam anbefaler jeg rødvinen Coppola Rosso til 179kr. Vanvittig god og verdt spandere på påskelammet:) også veldig god drikkevin. Endret 18. mars 2016 av Pissmaur 1
Atea Skrevet 18. mars 2016 #9 Skrevet 18. mars 2016 (endret) Cato Negro er dårlig, den er ikke rund, eier ikke tantiner, greit at den er lav på karbohydrater. Ville heller gått for en valpolciella. Koster cirka 170 men er verd det. Har man lite penger, eller vil drikke mindre, er solbærsaft utmerket til å blande ut vinen med. Men ikke noe man påtvinger gjester. Endret 18. mars 2016 av Atea
Marie90 Skrevet 18. mars 2016 #10 Skrevet 18. mars 2016 Legger meg som regel ikke under 130 kr i pris, selv om det bare er en flaske til meg selv. Ikke fordi jeg er snobbete mht. til vin, men fordi min erfaring er at det ofte er 'smerteterskelen' ift. smak. Videre går jeg ikke over ca. 1-1.7 g. på sukkerinnhold. Mange rødviner er altfor søte for min smak, og selv en dyrere vin med for høyt sukkerinnhold kan være elendig. Er ikke veldig spesifikk på land og område. Blant hvitviner foretrekker jeg Sancerre, og blant rosé, Minuty. Skal jeg bruke litt penger på rødvin, er Puligny-Montrachet best. For fredagen har jeg åpnet en Domaine de la Janaisse - ok, rimelig vin.
Nordvesta Skrevet 18. mars 2016 #11 Skrevet 18. mars 2016 Quinta Bons Ventos er en helt grei rødvin fra Portugal. Passer til det meste Marqués de Monistrol har gode rødviner og Marqués de Cáceres Vendimia Seleccionada er god. Gato Negro er jeg ingen fan av. 1
Rumle Skrevet 19. mars 2016 #12 Skrevet 19. mars 2016 (endret) Matto di Bacco Endret 19. mars 2016 av Rumle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå