Gå til innhold

Har du kjørt marshmallowstesten på ungen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså det finnes en test. Den gikk for eksempel på typisk deg her forleden. Testen virker slik, - ungen din får en marshmallow og får et valg, - enten spise den ene eller vente et kvarter og få to.

Den testen er viktig for den viser hvor tålmodig, disiplinert og langsiktig ungen din tenker. De som består testen gjør det bedre i livet, - er mindre overvektige, færre rusbrukere og har større kontroll på økonomien som voksne.

Er det noen her som har kjørt testen på ungen sin?

Hva ble resultatet? - Var ungen din en sånn som ikke evnet å vente og har stor sannsynlighet for å bli en halvkriminell slask som ikke evner å tenke fremover eller var ungen din en pliktoppfyllende, lydig, disiplinert og har evnen til å tenke langsiktig som kommer god med som voksen?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk assosiasjoner til blyanttesten, og leste dermed "pungen".

Anonymkode: b938c...254

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min sparer ggodteri til han skal kose seg. Han fikk et påskeegg i dag men ville ikke spise det før på lørdag for da skulle han kose seg meg påskeegg og en spennende film. Lillesøster på snart 2 år skulle få smake for det var rettferdig når hun ikke hadde fått. Har ikke prøvd den resten men vil vel si han består?

Anonymkode: 78604...b2d

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min sparer ggodteri til han skal kose seg. Han fikk et påskeegg i dag men ville ikke spise det før på lørdag for da skulle han kose seg meg påskeegg og en spennende film. Lillesøster på snart 2 år skulle få smake for det var rettferdig når hun ikke hadde fått. Har ikke prøvd den resten men vil vel si han består?

Virker som om du har en sønn med gode forutsetninger for fremtiden. Men et spørsmål, - er sønnen din overvektig eller normalvektig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid vert tynn og veldig aktiv. Har gjort mitt vere for å opera han til å bli en sunn og selvstendig gutt. Han argumenterer for ting som er viktig for han. Og han snakker om føleser og tanker. Føler jeg har gjort en bra Jobb med han og jeg tror han kommer til å greie å oppnå det han ønsker:)

• Liker 1
Gjest blåbærpike
Skrevet

Jeg har ikke tatt testen på døtrene mine, men begge to fikk hver sitt påskeegg fra farmoren på lørdag som var. De ligger fremdeles urørte på spisestuebordet, og vi har avtalt at de skal ligge der til påskeaften. Jeg regner med det teller som bestått :)

Skrevet

Hvilken alder på ungene? Er vel ikke før barn er "så og så" gamle at de tenker særlig konsekvens i det hele tatt eller?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, blåbærpike skrev:

Jeg har ikke tatt testen på døtrene mine, men begge to fikk hver sitt påskeegg fra farmoren på lørdag som var. De ligger fremdeles urørte på spisestuebordet, og vi har avtalt at de skal ligge der til påskeaften. Jeg regner med det teller som bestått :)

Dette er ikke det samme.

Dersom barna dine hadde fått et valg om å begynne å spise nå ELLER vente til påskeaften og dermed få to egg hadde det vært sammenlignbart.

Du har påvirket barnet ditt og barnet har derfor ikke tatt et valg. Valget barnet selv tar er hele essensen i testen...

Anonymkode: 419dd...1b9

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Min stjeler det så fort han får vite at det er godteri i hus . Sparer ikke på noe som helst og hverfall ikke penger og søtsaker 

Anonymkode: c1526...e2d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne kjørt denne testen på meg selv og feilet. Én marsmallow er godt men to er kvalmende. Tenk om ungen tenker det samme :erter:

Anonymkode: 6fa56...2f1

• Liker 10
Gjest blåbærpike
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke det samme.

Dersom barna dine hadde fått et valg om å begynne å spise nå ELLER vente til påskeaften og dermed få to egg hadde det vært sammenlignbart.

Du har påvirket barnet ditt og barnet har derfor ikke tatt et valg. Valget barnet selv tar er hele essensen i testen...

Anonymkode: 419dd...1b9

Jeg ser at innlegget mitt får det til å se ut som at de ikke fikk noe valg, men det fikk de :)Farmoren sa de kunne spise innholdet med en gang, men eldstejenta ville vente. På hennes initiativ avtalte vi at de blir de liggende til påskeaften, hun er gammel nok til å huske at det er da hun pleier å få påskeegg. Begge to vet veldig godt at det kommer et påskeegg fra meg da også :) Det er dog mulig at minsta hadde spist med en gang om ikke storesøster hadde bestemt seg for å vente. 

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Det er måter å formulere seg på ts. Jeg besto ikke den testen når jeg var liten, men jeg er likevel ingen halvkriminell slask som ikke evner å tenke forover, ei heller er jeg overvektig. 

Skrevet
47 minutter siden, The Lost Dreamer skrev:

Det er måter å formulere seg på ts. Jeg besto ikke den testen når jeg var liten, men jeg er likevel ingen halvkriminell slask som ikke evner å tenke forover, ei heller er jeg overvektig. 

Er du ikke? :sjokk:  Jeg trodde det var overveldende vitenskapelige bevis på at dette gjaldt alle! Jeg liker heldigvis ikke marshmellows, så har klart å unngå både overvekt og fengsel.... Ren flaks antagelig. :ironi: 

Litt slask er jeg jo ettersom jeg deltar i denne tråden ;) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke klart den selv engang, så nei. :) 

Anonymkode: 9dc55...052

Skrevet

Ja, størstemann gjør det. Minstemann tror jeh aldri kommer til å gjøre det :fnise:

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alltid vert tynn og veldig aktiv. Har gjort mitt vere for å opera han til å bli en sunn og selvstendig gutt. Han argumenterer for ting som er viktig for han. Og han snakker om føleser og tanker. Føler jeg har gjort en bra Jobb med han og jeg tror han kommer til å greie å oppnå det han ønsker:)

Høres veldig bra ut. Jeg tror det er viktig å tenke gode vaner og gode rutiner allerede fra begynnelsen. Nå er det jo noen på tråden her som er uenige og som mener at det ikke er noen sammenheng mellom god barndom og et godt voksenliv.

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, MapleSirup skrev:

Er du ikke? :sjokk:  Jeg trodde det var overveldende vitenskapelige bevis på at dette gjaldt alle! Jeg liker heldigvis ikke marshmellows, så har klart å unngå både overvekt og fengsel.... Ren flaks antagelig. :ironi: 

Litt slask er jeg jo ettersom jeg deltar i denne tråden ;) 

Da kunne vi tatt en annen ting, for eksempel penger, - ville du hatt femhundre kroner idag, - eller en tusenlapp om en måned?

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, waco skrev:

Da kunne vi tatt en annen ting, for eksempel penger, - ville du hatt femhundre kroner idag, - eller en tusenlapp om en måned?

Jada.

Diskusjonen er morsom nok den :)

Skrevet
Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Jada.

Diskusjonen er morsom nok den :)

Hva mener du med jada? Ja du ville tatt de femhundre idag?

Skrevet (endret)
5 minutter siden, waco skrev:

Hva mener du med jada? Ja du ville tatt de femhundre idag?

hehe. Sorry, Jeg svarte slik bare for å vise at jeg ikke mente å være så krass.

Jeg ville tatt 1000 senere. Jeg ville også tatt 2 m.m dersom jeg likte det. Jeg har 4 barn og de ville valgt forskjellig fra hverandre selv om man kan si at utgangspunktet deres er likere enn for mange

PS: Altså forskjellig fra hverandre...Noen hadde spart og noen hadde tatt..

Endret av MapleSirup
ps

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...