AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Jeg har kun vært imøtekommende og hyggelig mot henne, men ser ikke ut som hun liker meg. Hun er overhodet ikke imøtekommende og vil egentlig ikke snakke med meg. Himler med øynene når jeg sier noe. Bare overser meg når vi på fest osv. Det er jo en litt ekkel følelse da. Jeg har ikke gjort noe galt? Sist gang sa jeg at hun hadde fin kjole på seg og da sa hun "jeg vet jo det da, ellers hadde jeg nå ikke kjøpt den" Hun sa det på en veldig krass måte. Prøvde bare å være hyggelig. Jeg har spurt han hvorfor hun er sånn, men han sier bare vet ikke. Hun er ikke sånn med andre. Kun meg. Føler meg jo litt truet av henne. Noen ganger kan hun sitte å stirre på meg. Veldig ubehagelig. Hvorfor er hun sånn? Vurderer å ta det opp med henne, men vet ikke om jeg tør. Vi har sammen i 6 måneder. Anonymkode: 6f40f...3e0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kun vært imøtekommende og hyggelig mot henne, men ser ikke ut som hun liker meg. Hun er overhodet ikke imøtekommende og vil egentlig ikke snakke med meg. Himler med øynene når jeg sier noe. Bare overser meg når vi på fest osv. Det er jo en litt ekkel følelse da. Jeg har ikke gjort noe galt? Sist gang sa jeg at hun hadde fin kjole på seg og da sa hun "jeg vet jo det da, ellers hadde jeg nå ikke kjøpt den" Hun sa det på en veldig krass måte. Prøvde bare å være hyggelig. Jeg har spurt han hvorfor hun er sånn, men han sier bare vet ikke. Hun er ikke sånn med andre. Kun meg. Føler meg jo litt truet av henne. Noen ganger kan hun sitte å stirre på meg. Veldig ubehagelig. Hvorfor er hun sånn? Vurderer å ta det opp med henne, men vet ikke om jeg tør. Vi har sammen i 6 måneder. Anonymkode: 6f40f...3e0 Hun er sjalu. Anonymkode: 33ac0...483 15
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Du får himle øyne tilbake så hardt at hodet ditt faller bakover når hun snakker Høres ut som hun er veldig sjalu og føler seg truet av deg. Høres ut som typen din må ta seg en prat med henne. Blir veldig teit at han å bare trekke på skuldrene og "vet ikke" og deretter glemme hele greia. Jeg hadde vært flau hvis min bestevenninne hadde oppført seg sånn mot min type. Anonymkode: 92ac6...c3b 5
smalls Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 Dette er ulempen med at typen har bestevenninne. Hun blir sjalu og føler du har tatt hennes plass. Nå har hun ikke han for seg selv lengre. Priser meg lykkelig over at samboer ikke har bestevenninne. Jeg synes du bør ta en prat med henne. Spør rett ut hva problemet er. Hun kan ikke oppføre seg sånn uansett hvor sjalu hun er. 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 Hun er kanskje det. Dumt det skal være sånn. Jeg synes det blir en klein stemning når vi er sammen. Vi skal på samme middagsselskap i morgen. Kanskje jeg skal ta drt opp med henne da? Ts Anonymkode: 6f40f...3e0
Bokdamen Skrevet 17. mars 2016 #7 Skrevet 17. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er kanskje det. Dumt det skal være sånn. Jeg synes det blir en klein stemning når vi er sammen. Vi skal på samme middagsselskap i morgen. Kanskje jeg skal ta drt opp med henne da? Ts Anonymkode: 6f40f...3e0 Det spørs veldig hvilken setting dette er. Hvis dere skal være hjemme hos noen, ville jeg ikke tatt det opp med mindre hun gjør noe spesielt. (Tenk på verten hvis det blir dårlig stemning). Ville heller bedt henne ut på en kaffe eller noe.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #8 Skrevet 17. mars 2016 Har hatt det på litt samme måte. Bare at det er hun som er sammen med min samboers bror. Blir jo svigerinne. Bare slutt å prøve å få bekreftelse fra henne! Etter hvert ser kjæresten din og alle andre det klarere, hvordan hun oppfører seg. Og flere andre vil reagere uten at du trenger å si så mye selv. Hev deg over hver minste lille ting som kommer fra henne. Når du opplever at hun stirrer så snu deg mot henne og smil så pent du bare kan. For min del her det ikke gått seg til helt ennå. Men flere rundt oss merker hennes oppførsel som negativ. Anonymkode: e0d2f...0e2 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #9 Skrevet 17. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er kanskje det. Dumt det skal være sånn. Jeg synes det blir en klein stemning når vi er sammen. Vi skal på samme middagsselskap i morgen. Kanskje jeg skal ta drt opp med henne da? Ts Anonymkode: 6f40f...3e0 Dette er en ganske klassisk situasjon. Venninnen hans føler at hun "eier" ham og ønsker ikke å dele ham med andre. En nokså kompleks greie egentlig, fordi det jo ikke er noe romantisk mellom dem og de er jo bare venner, men allikevel føler hun sjalusi nesten på like linje med at hun skulle vært kjæresten hans. I enkelte vennskap av denne typen, der hun er bestevenn med sin kamerat, kan det ha vært slik at han tidligere kanskje har ønsket å bli sammen med henne, men at hun ikke har hatt romantiske følelser for ham. Allikevel har hun trivdes med å få hans oppmerksomhet og likt tanken på at hun har kunne få ham viss hun ville. Det er blitt en slags avhengighet for henne, og nå som han har kjæreste mistrives hun med tanken på at hun ikke lengre får hans oppmerksomhet så ofte og at hun ikke har den makten over ham som hun en gang hadde. Du er en konkurrent og en trussel mot hennes status Dessverre vil jeg tippe at hun nok aldri vil innrømme at dette er tilfelle, dersom hun i det hele tatt er bevisst på det, og derfor vil jeg ikke uforbeholdent anbefale deg å konfrontere henne. Det som mest sannsynligvis da vil skje er at hun vil blånekte og "hate" deg enda sterkere. Du blir ikke noen mindre trussel mot henne av at du faktisk "avslører" hvilken relasjon hun er blitt avhengig av å ha i forhold til din kjæreste. Hun er ikke lengre den viktigste kvinnen i hans liv og det svir nok veldig. Antakeligvis er hun allerede ganske flink til å snakke nedsettende om deg til andre/din kjæreste Jeg tenker at noe av cluet her blir å prate med din kjæreste. Hvor lenge har de vært bestevenner? Har hun oppført seg slik mot han tidligere kjærester? Hva tenker han om dette selv? Har det tidligere vært romantikk mellom dem? Virker som han selv mangler innsikt i situasjonen. Han har et stort problem dersom denne "venninnen" går inn for å sabotere hans kjæresteforhold. Det er viktig for ham at han forstår hvor potensielt destruktiv denne vennskapsrelasjonen er. Du må hjelpe ham til å se dette uheldige mønsteret, slik at han kan bryte ut av det. For din egen del er det viktig at kjæresten din skjønner hva som skjer slik at han kan støtte deg og være tydelig på at han ikke aksepterer drittoppførselen fra sin venninne. Han, og ikke du, burde konfrontere henne, slik at hun forstår greia, og i verste fall må han velge... Kort sagt, ikke konfrontere henne du, men prat med typen og la han gjøre denne jobben, for det er nettopp hans jobb, som antakeligvis burde gjort for lenge siden... Anonymkode: 160a7...307 3
lovedrug Skrevet 17. mars 2016 #10 Skrevet 17. mars 2016 Jeg hadde kjeften full på henne,for ett egoistisk dritt menneske . syns det er rart at en som er glad i deg ,syns det er greit at hun oppfører seg sånn mot deg.
Ulla Ullsokk Skrevet 18. mars 2016 #11 Skrevet 18. mars 2016 Jeg hadde ikke klart å holde kjeft. Ikke ta samme mynt tilbake, det blir bare dumt jentedrama der begge er skyldige! Neste gang hun er kjip, så spør henne rett ut hvorfor hun oppfører seg som om hun ikke liker deg, spør hva du har gjort. Helst mens kjæresten din er der, gjerne flere andre også. Ikke vær anklgende, men undrende! La HUN være den eneste som er bitchy, da har hun tapt! Det er jo ikke tvil om at hun er sjalu. Få katta ut av sekken, så ser hun kanskje seg selv! 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #12 Skrevet 18. mars 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er kanskje det. Dumt det skal være sånn. Jeg synes det blir en klein stemning når vi er sammen. Vi skal på samme middagsselskap i morgen. Kanskje jeg skal ta drt opp med henne da? Ts Anonymkode: 6f40f...3e0 Er det noen som skal ta det opp med henne så er det kjærsten. Det er de som har et (ikke-romantisk) forhold. Anonymkode: 64f55...98b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #13 Skrevet 18. mars 2016 Vært borti samme situasjon. Hvor bestevenninna hans var sjalu og truet av meg. For nå har ikke hun han for seg selv og må dele på han. Ganske lavmål av henne og være bitch ovenfor deg. Det er barnslig oppførsel. Ikke synk ned på hennes nivå. jeg tok det aldri opp med henne, men angrer på jeg ikke gjorde det. Jeg var ung og turte ikke. Var for pinglete. Synes du skal ta henne til sides og bare spørre henne hvorfor hun er så ekkel. Still henne litt til veggs. Egentlig burde typen din gjorde det, men han virker litt tafatt. Anonymkode: 4f89d...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #14 Skrevet 18. mars 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som skal ta det opp med henne så er det kjærsten. Det er de som har et (ikke-romantisk) forhold. Anonymkode: 64f55...98b Fra hans side i hvert fall - forhåpentligvis. Det er ikke sjelden at jenter med "guttevenner" enten er interessert eller liker bekreftelsen. Felles for alle situasjonene er at de misliker så og si alle han er interessert i. TS - slutt å fiske etter hennes bekreftelse. Dere trenger ikke bli venninner. Anonymkode: dd2e5...1ef 2
blomstre Skrevet 18. mars 2016 #15 Skrevet 18. mars 2016 "Jeg ser du himler med øynene, kan du bruke ordene dine i stedet, tror du?" Høyt og tydelig, foran alle. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå