Gå til innhold

Furgulv - lakke/olje - og fargeprøver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei godtfolk!

Kan noen hjelpe meg med tips her tro. Jeg har en stue og et soverom med gammelt furugulv (stygt og #$%& gult!) som jeg får pusset ned, men så er problemet--> fargen på det nye gulvet.

Jeg ser jeg kan bruke både lakk og hardvoks, begge skal visst være bra. Fargeprøver på hardvoks har jeg funnet på fargerike: http://www.alanor.no/Produkter/Produkter/NYHET-Hardvoks-olje.aspx  men jøye så vanskelig å velge farge. Det står mellom lys grå eller mørk grå (tror jeg den siste het).

MEN dette er altså fargeprøver til hardvoks og personlig liker jeg lakk-preget på gulv (ser så rart ut med hardvoks synes jeg, ser liksom så uferdig ut..? Jeg liker den lakkhinnen), er det noen som kan linke til fargeprøver på lakk til furugulv på nett? 

:smilyblomst:

Anonymkode: 1c3c1...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke kjent med produsenter som har lakk med farge, men du kan olje gulvet i ønsket farge for å så lakke over etterpå. Da forsegles fargen og du kan få den finishen du selv ønsker - om det så er silkematt, halvblank eller blankt. 

Har gode erfaringer med trestjerners. De har også en ganske ålreit fargevelger. Jeg vil dog anbefale deg å gå i butikk å se fargen på prøve å butikk før du velger. 

http://trestjerner.no/fargevelger/tre/olje

Jeg er ikke så kjent med Liberon sin hardvoksolje, men ved Osmo har silkematt finish. Det er altså en høyere glansgrad enn ved et oljet gulv. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 17.3.2016 at 23.32, bailey skrev:

Jeg er ikke kjent med produsenter som har lakk med farge, men du kan olje gulvet i ønsket farge for å så lakke over etterpå. Da forsegles fargen og du kan få den finishen du selv ønsker - om det så er silkematt, halvblank eller blankt. 

Har gode erfaringer med trestjerners. De har også en ganske ålreit fargevelger. Jeg vil dog anbefale deg å gå i butikk å se fargen på prøve å butikk før du velger. 

http://trestjerner.no/fargevelger/tre/olje

Jeg er ikke så kjent med Liberon sin hardvoksolje, men ved Osmo har silkematt finish. Det er altså en høyere glansgrad enn ved et oljet gulv. 

Ah, dette skal jeg sjekke ut, takk så mye! Jeg ante ikke at det gikk ann.. kanskje det er dette jeg skal gjøre. Er så redd den herrens gulfargen som sniker seg inn etterhvert. 

Jeg skal ha grå vegger, og vurderte først grå-ish gulv men ser det blir too much så jeg går for en litt lysaktig brun farge på gulvene. Uansett, takk for tips!

Skrevet
Den 19.3.2016 at 13.23, AnonymBruker skrev:

Ah, dette skal jeg sjekke ut, takk så mye! Jeg ante ikke at det gikk ann.. kanskje det er dette jeg skal gjøre. Er så redd den herrens gulfargen som sniker seg inn etterhvert. 

Jeg skal ha grå vegger, og vurderte først grå-ish gulv men ser det blir too much så jeg går for en litt lysaktig brun farge på gulvene. Uansett, takk for tips!

Bare hyggelig :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...