Gå til innhold

Driver med IVF. Etter to runde er jeg ikke gravid. Fant ut i dag at jeg har lavt stoffskifte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant ut i dag at jeg har lavt stoffskifte, og jeg driver med IVF, men etter to runder så er jeg fortsatt ikke gravid. Kan mitt lave stoffskifte ha noe med at jeg ikke er blitt gravid når de har puttet tilbake embryoet ?

Anonymkode: 083e7...54c

Videoannonse
Annonse
Gjest ulvepopcorn
Skrevet

Kanskje spørre legen om det?

Skrevet (endret)

Ja det kan det ha. Et av symptomene på LS er at man ikke blir gravid. 

Hvis du har andre årsaker til infertiliteten i tillegg til hypothyreose, skal det mye til at det klaffer.

Men med riktig og optimal behandling skal du kunne bli bedre innen det neste halve året. Å bli helt bra kan ta tid, men de fleste kjenner bedring etter noen måneder med Levaxin. Men siden du vel kun får tre forsøk innen det offentlige er det viktig at du får stoffskiftet på plass før du begynner på neste forsøk. 

http://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Veiledere/Veileder-i-fodselshjelp-2014/Tyreoideasykdommer-under-graviditet-og-fodsel/

Forøvrig bør du be om å komme til en endokrinolog for å ha bedre mulighet for å oppnå en vellykket graviditet. 

Endret av Ulven
  • Liker 1
Skrevet

Uregulert stoffskifte aukar også risikoen for ufrivillig abort, så eg vil anbefala deg å få kontroll på stoffskiftet før nytt forsøk. Sjølv har eg aldri hatt problemer med å bli gravid, men eg mista dei tre første i første trimester, sannsynligvis pga. uoppdaga lågt stoffskifte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...