AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Jeg har lyst på hund, men lurer litt på hvilken rase jeg skal velge. Jeg bor i blokk, i en treroms. Jeg tenker at en hun som trenger "middels" tur er ok: en liten runde på morgenen, en liten runde etter jobb og gjerne en litt lengre tur på kvelden. Siden jeg bor i blokk, så bør ikke huden bjeffe så mye (slik noen småhunder har en tendens til å gjøre). Jeg tenker hunden skal være en turvenn og "selskapshund", siden jeg bor alene. Men for all del, det trenger ikke å være noe "kjerring-hud", og den kan godt være stor. Forslag? Hvilken hund har du? Anonymkode: 6f74e...cf8
Chiubi Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Har du erfaring med hund? Hva med pelsstell, hvor mye vil du legge i det?
finnbjarne Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Jeg kan anbefale puddel! Jeg har en mellompuddel selv, og hun er en super turkamerat, men hun er bare valp enda, så vi har ikke gått på de lengste turene. Hun er (ganske) rolig inne, og leken og aktiv ute:) Puddelen krever jo endel pelsstell, men hvis du holden pelsen kort, er det ikke så ille. Fordelen er at de ikke røyter og at de er allergivennlige. Synes heller ikke at de er spesielt bjeffete. Noen bjeff kommer det naturligvis, men ikke mange. Men jeg har hørt at de minste pudlene kan bjeffe mer enn stor- og mellompuddel. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 Har to av rasen Basset Hound og det anbefales på det sterkeste! Mer rolige, barnevennlige, selskapsglade kosegriser som passer i alle typer miljø og nesten alle typer situasjoner (ikke så lurt til agility) skal du lete lenge etter! sjekk dem ut på Google Anonymkode: 7b286...6af
runi Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 Uten tvil Golden retriever. Beste kompis du kan få og klok
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #7 Skrevet 17. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har to av rasen Basset Hound og det anbefales på det sterkeste! Mer rolige, barnevennlige, selskapsglade kosegriser som passer i alle typer miljø og nesten alle typer situasjoner (ikke så lurt til agility) skal du lete lenge etter! sjekk dem ut på Google Anonymkode: 7b286...6af Og en ting til: de bråker svært lite. En av hundene mine er 7 år og har hørt han ule 3 ganger. Aldri bjeffet. Anonymkode: 7b286...6af
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #8 Skrevet 17. mars 2016 1 time siden, Chiubi skrev: Har du erfaring med hund? Hva med pelsstell, hvor mye vil du legge i det? Ingen erfaring med hund annet enn å ha passet noen hunder et par ganger i lengre perioder. Har ikke tenkt så mye over pelsstell, for meg gjør det ikke noe å måtte stelle pelsen innimellom, men jeg vil helst ikke at de skal røyte så sinnsykt mye. Anonymkode: 6f74e...cf8
stan Skrevet 17. mars 2016 #9 Skrevet 17. mars 2016 Cavalier King Charles Spaniel, søtere hund får du ikke etter min mening. De er store nok til å være med på alle typer turer, også skiturer. Samtidig er de ikke større enn at det er plass til dem under beina foran i en bil. Kosne og lojale, elsker å bli klappet. Hvis du ikke bryr deg med å stille ut hunden, kan du få hunder med "feil" til en hyggelig pris.
Tvist Skrevet 17. mars 2016 #10 Skrevet 17. mars 2016 3 timer siden, stan skrev: Cavalier King Charles Spaniel, søtere hund får du ikke etter min mening. De er store nok til å være med på alle typer turer, også skiturer. Samtidig er de ikke større enn at det er plass til dem under beina foran i en bil. Kosne og lojale, elsker å bli klappet. Hvis du ikke bryr deg med å stille ut hunden, kan du få hunder med "feil" til en hyggelig pris. Søte og snille, og sliter med mange store helseproblemer. De fleste blir ikke gamle.Ville ikke støtte oppdrett av dem. 6
*Helen* Skrevet 17. mars 2016 #11 Skrevet 17. mars 2016 Hvor mye tid ser du for deg å bruke i hverdagene? En tur kan være så mangt, etter hvem man spør Noen synes 30 min rusling i nabolaget er en god tur, for andre er dette bare en luftetur.
Lypus Skrevet 17. mars 2016 #12 Skrevet 17. mars 2016 Rhosedian Ridgeback! Du kommer aldri til å angre. Så lenge du gir den nok tur/stimuli, så er det ikke noe problem at du bor i blokk
stan Skrevet 17. mars 2016 #13 Skrevet 17. mars 2016 9 minutter siden, Tvist skrev: Søte og snille, og sliter med mange store helseproblemer. De fleste blir ikke gamle.Ville ikke støtte oppdrett av dem. Ja, jeg hører om dette. Men ingen av de hundene jeg hadde var plaget med rasespesifikke helseproblemer. Heller ikke de jeg kjenner har opplevd dette. Men ingen av de oppdretterne vi hadde hunder fra driver lenger. Synd, for det er flotte hunder.
OppNedPåAlt Skrevet 17. mars 2016 #14 Skrevet 17. mars 2016 Greyhound! Stor, rask ute, sofagris inne! Tar bare plass i sofaen. Krever overraskende lite, men kan likevel være med på mye Svært lite helseproblemer, lite pelsstell.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #15 Skrevet 17. mars 2016 Liten runde 3 ganger om dagen? Ikke skaff deg hund i så fall. Hunder trenger mer stimuli enn det.. De skal ut ,de skal lukte og løpe fritt. Anonymkode: 2cc72...f20 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #16 Skrevet 18. mars 2016 Adopter, ikke finn på og kjøp hund av oppdretter TS! Det er maaaaange hunder du kan adoptere, i alle aldre. Det er uetisk å støtte griske oppdrettere slik verden er 2016. Anonymkode: 46d5e...a9e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #17 Skrevet 18. mars 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lyst på hund, men lurer litt på hvilken rase jeg skal velge. Jeg bor i blokk, i en treroms. Jeg tenker at en hun som trenger "middels" tur er ok: en liten runde på morgenen, en liten runde etter jobb og gjerne en litt lengre tur på kvelden. Siden jeg bor i blokk, så bør ikke huden bjeffe så mye (slik noen småhunder har en tendens til å gjøre). Jeg tenker hunden skal være en turvenn og "selskapshund", siden jeg bor alene. Men for all del, det trenger ikke å være noe "kjerring-hud", og den kan godt være stor. Forslag? Hvilken hund har du? Anonymkode: 6f74e...cf8 Er det bare meg, eller er høres dette ganske utilstrekkelig ut? Anonymkode: f6a85...970 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #18 Skrevet 18. mars 2016 Lite med tre turer om dagen?! Er vel det de fleste hunder får.. De fleste som har hund, jobber jo og. Eller er hunder kun for dem som er hjemmeværende? Pensjonister eller uføre? Anonymkode: 0ec21...e9b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #19 Skrevet 18. mars 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lite med tre turer om dagen?! Er vel det de fleste hunder får.. De fleste som har hund, jobber jo og. Eller er hunder kun for dem som er hjemmeværende? Pensjonister eller uføre? Anonymkode: 0ec21...e9b Det er ikke antallet jeg reagerer på, men lengden. TS skrev "liten runde om morgenen", "liten runde etter jobb" og "gjerne en litt lenger tur om kvelden", altså to korte turer og en litt lenger enn kort. Min Golden haddde i alle fall ikke opplevd det som tilstrekkelig. Anonymkode: f6a85...970 3
Oz- Skrevet 18. mars 2016 #20 Skrevet 18. mars 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at en hun som trenger "middels" tur er ok: en liten runde på morgenen, en liten runde etter jobb og gjerne en litt lengre tur på kvelden. Hei! Hva man tenker på som "en liten runde" er så forskjellig fra person til person, hvor lenge tenker du deg at morgen- og ettermiddagsturene varer? Og hvor lenge er en litt lenger tur, sånn omtrentlig? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå