frøkenvims Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Jeg er ei jente på 25, gift og har en gutt på 4 år. Har prøvd å bli gravid på nytt i over 2 år, og har hatt 3 spontanaborter i løpet av de to årene. Har gått på pergo de siste 3 månedene uten hell, og skal neste syklus starte på femar hvis jeg ikke blir gravid denne syklusen. Hvis ikke blir det prøverør, noe jeg helst vil slippe. Har fått beskjed om hvis jeg blir gravid skal jeg starte på blodfortynnende, hcg injeksjoner og progesteron. Noen som har erfaring med femar, og har lykkes å bli gravid? Som også har prøvd pergotime først? Begynner å miste troa, og er veldig lei av situasjonen. Føler "alle" rundt meg blir gravide, og er så trist når jeg ikke klarer glede meg på deres vegne. Nå må det være min tur snart! Takk for svar!☺ Hilsen fortvilet
lakrisbåten Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Hei! Jeg går på femar nå, første runde og skal gå på det neste måned også om det ikke funker. Har ikke prøvd pregotime, men har lest at femar er bedre blant annet fordi det skaper bedre forhold i livmoren etter EL. Forstår godt frustrasjonen, og kjenner meg også oppgitt. Det er vanskelig når andre får det til så lett, ved uhell eller bare etter å ha prøvd et par sykluser. Personlig hjelper det å fylle dagen med andre ting som opptar og engasjerer meg. Om hele livet skal handle om babylaging så tror jeg det bare gjør en ulykkelig og mer stresset. 1
Smukka91 Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Jeg skal begynne på min første pp med letrozol (femar) i morgen! Skal ta dobbel dose fra dag 3-5. Så er selv veldig spent på hvordan det går😊 Vi har prøvd siden september, har pcos og svært sjeldent el av meg selv! Håper letrozol gjør susen😊 Masse lykke til og håper det klaffer for deg snart! 1
frøkenvims Skrevet 17. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2016 Takk for svar begge to. Blir spennende og se hvordan det går med dere også Jeg fikk fryktelig mye bivirkninger av pergo, og har hørt at de fleste ikke får så mye bivirkninger av femar, så krysser fingrene for det! Gjerne hold meg oppdatert hvordan det går for dere, og om eventuelle bivirkninger Masse lykke til til dere også
lakrisbåten Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 (endret) Hadde ikke særlig bivirkninger av femar. Kanskje litt murring og tretthet. Men går i tillegg på lutinus nå, og det er rene sovemedisinen! Krysser fingrene for oss alle at det blir verdt pillepoppingen! Endret 17. mars 2016 av lakrisbåten 1
lakrisbåten Skrevet 2. mai 2016 #7 Skrevet 2. mai 2016 2 timer siden, frøkenvims skrev: Hvordan går det med dere? På andre runde femar så satt spiren! Jeg skjønte raskt at det hadde funket: fikk plutselig normal syklus med EL på dag 15 (første runde kom den ikke før dag 22). Festeblødning 6 dager etter og nå er jeg straks 5 uker på vei! 😁😁😁 Så ikke bli motløs om det ikke fungerer første gangen, jenter! 1
frøkenvims Skrevet 2. mai 2016 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2016 38 minutter siden, lakrisbåten skrev: På andre runde femar så satt spiren! Jeg skjønte raskt at det hadde funket: fikk plutselig normal syklus med EL på dag 15 (første runde kom den ikke før dag 22). Festeblødning 6 dager etter og nå er jeg straks 5 uker på vei! 😁😁😁 Så ikke bli motløs om det ikke fungerer første gangen, jenter! Gratulerer så mye!! 😄 Tok du dobbel dose andre runde, eller 2,5 mg? Skal begynne på andre runde i morgen! Jeg krysser fingre for at jeg er like heldig som deg Denne runden fikk jeg mensen 3 dager senere enn jeg pleier. Håper ikke det skjer igjen. Vil helst ikke ha lengre sykluser
lakrisbåten Skrevet 2. mai 2016 #9 Skrevet 2. mai 2016 36 minutter siden, frøkenvims skrev: Gratulerer så mye!! 😄 Tok du dobbel dose andre runde, eller 2,5 mg? Skal begynne på andre runde i morgen! Jeg krysser fingre for at jeg er like heldig som deg Denne runden fikk jeg mensen 3 dager senere enn jeg pleier. Håper ikke det skjer igjen. Vil helst ikke ha lengre sykluser Jeg tror ikke det. Det stod ikke dosering på de jeg fikk. Krysser fingrene for deg!!!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #10 Skrevet 2. mai 2016 Nesten som å lese om meg selv i innlegget ditt TS. Jeg hadde gode erfaringer med Femar/letrozol, fikk fine eggløsninger! Dessverre ble jeg ikke gravid, men det var nok mest sannsynlig pga at vekten min var for høy til at jeg kunne bli gravid. Da jeg gikk ned og fikk en tilnærmet normal BMI, så satt spiren på første naturlige eggløsning. Har termin nå i disse dager Ville uansett bare si at jeg fikk flotte eggløsninger av femar i hvert fall, selv om kroppen min ikke ville lage eggløsning selv. Fikk forresten ingen bivirkninger med femar! Med Pergo ble jeg gravid på andre kur, men mistet. Er vist høyere sjanse for å miste på Pergo, men ikke på Femar så vidt jeg har forstått. Anonymkode: 15c9d...47e
Smukka91 Skrevet 3. mai 2016 #11 Skrevet 3. mai 2016 Jeg er på dag nr 11 på min andre pp med dobbel letrozol kur. Forrige pp kom el på dag 24 og hadde da en syklus på 38 dager. Har startet med monitor denne pp, men ser ut som en sen el denne gangen og😔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå