skinnjakke Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Hva er reglene for de egentlig? Jeg er heltidsansatt men på sommeren så blir det en del ringevakter på vaktlisten hvilket resulterer i mye mindre timer. Det kan og skje at de ringer og sier at man ikke trenger komme på jobb på en fast vakt, da er de vel skyldig til å betale den vakten uansett?
annebanane Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Lurt en del på dette selv, men finner ikke svar. En del steder står det at en skal ha betalt for avtalte vakter, men om dette er vakter som er frem i dag som blir avlyst, så tviler jeg på at det skjer. En vakt som blir avlyst på dagen (altså rett før en skal), den skal en da ha rett på da en har satt av tiden? Men tviler litt på at det også skjer hos de fleste..
skinnjakke Skrevet 17. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2016 snakket med arbeidstilsynet og de sa att hvis du har en fast vakt og de ringer å sier at du ikke trenger komme in på jobb samme dag så må de betale for den vakten uansett. Fikk ikke noe rimelig svar ang ringevakter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 Er du heltidsansatt? Altså fast ansatt i 100% stilling? Da forstår jeg ikke hvorfor ringevaktene påvirker ditt timeantall? Da skal du jobbe et gitt antall timer hver måned med mindre du og arbeidsgiver i fellesskap avtaler noe annet. Anonymkode: fef1d...a34
skinnjakke Skrevet 17. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du heltidsansatt? Altså fast ansatt i 100% stilling? Da forstår jeg ikke hvorfor ringevaktene påvirker ditt timeantall? Da skal du jobbe et gitt antall timer hver måned med mindre du og arbeidsgiver i fellesskap avtaler noe annet. Anonymkode: fef1d...a34 Jeg er heltidsansatt og jobber på timer, det er krysset av heltid på kontrakten min, men så står det "den konkrete arbeidstiden fremkommer av den til enhver tid gjeldende vaktplan på planday"
Tibbie Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 Ja, med mindre du er skyld i at du ikke kan jobbe, så skal de betale deg. I hvert fall om du er fast 100 prosent! Jeg har en ekstrajobb i kommunen ved siden av hovedjobben min. Om vakten må avlyses, får jeg likevel betalt tre timer av den vakten. Og dette er snakk om maks 10 prosent stilling. Har du kontrakt på 100 prosent, så ska du jo ha betalt for det?
skinnjakke Skrevet 17. mars 2016 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2016 1 minutt siden, Tibbie skrev: Ja, med mindre du er skyld i at du ikke kan jobbe, så skal de betale deg. I hvert fall om du er fast 100 prosent! Jeg har en ekstrajobb i kommunen ved siden av hovedjobben min. Om vakten må avlyses, får jeg likevel betalt tre timer av den vakten. Og dette er snakk om maks 10 prosent stilling. Har du kontrakt på 100 prosent, så ska du jo ha betalt for det? utebransjen er flink på å bryte reglene… Det er jo en sak hvis de spør om jeg har lyst på fri, hvis jeg sier ja så får jeg ikke penger for det, men hvis de gir beskjed at jeg ikke trenger å komme in på jobb så er det kun 3h av den vakten jeg får betalt for?
Tibbie Skrevet 17. mars 2016 #8 Skrevet 17. mars 2016 Et øyeblikk siden, skinnjakke skrev: utebransjen er flink på å bryte reglene… Det er jo en sak hvis de spør om jeg har lyst på fri, hvis jeg sier ja så får jeg ikke penger for det, men hvis de gir beskjed at jeg ikke trenger å komme in på jobb så er det kun 3h av den vakten jeg får betalt for? Jeg vet ikke om reglene er annerledes på deltidsjobb og 100-prosentstillinger, og om det er andre regler kommunalt vs. privat. Men jeg vet at noe skal du ha. Føler meg ganske sikker på at du skal ha betalt for 100 prosent uansett, så lenge det ikke er din skyld i at du jobber under. Send en mail om dette til LO. De kan nok svare deg på dette bedre enn jeg kan
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #9 Skrevet 17. mars 2016 Er du ansatt på heltid så har du krav på å få jobbe heltid. Med mindre du selv sier at du ikke vil jobbe så skal du altså jobbe 100% og få betalt 100%. De har ikke lov å 'nekte' deg å komme på jobb og hvis de gjør det så skal du hvertfall ha betalt for hele vakten du 'mistet'. Anonymkode: fef1d...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå