AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Hei vi driver med IVF, men vi har bare en gang igjen i det offentlige. Hvis det ikke går siste gang så skal vi gå privat. Så derfor lurer jeg på åssen det fungerer. Må man søke sånn som vi gjorde i det offentlige ? Når vi møtes til samtale, åssen spørsmål får man ? Er det sånn at vi må være samboere i minst to år ? Anonymkode: 37fb0...07b
Gjest Sisti Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 I det private er det ikke krav til lengde på samboerskap etc. De vil i hovedsak bare spørre om ting vedrørende barnløsheten, men kan jo hende ulike klinikker har litt ulik policy. Bare ta med alt av journaler og papirer. Man søker ikke, man bestiller bare time og tar det derfra. På vår "forsamtale" diskuterte vi bare hva problemene våre var, og la plan for første forsøk.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 6 minutter siden, Sisti skrev: I det private er det ikke krav til lengde på samboerskap etc. De vil i hovedsak bare spørre om ting vedrørende barnløsheten, men kan jo hende ulike klinikker har litt ulik policy. Bare ta med alt av journaler og papirer. Man søker ikke, man bestiller bare time og tar det derfra. På vår "forsamtale" diskuterte vi bare hva problemene våre var, og la plan for første forsøk. Takk for svar Hvor mye koster en runde ? Må man feks betale hvis man ikke får ut egg ? Eller betaler man bare hvis man får satt tilbake egg ? Anonymkode: 37fb0...07b
Gjest Sisti Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Hvor mye koster en runde ? Må man feks betale hvis man ikke får ut egg ? Eller betaler man bare hvis man får satt tilbake egg ? Anonymkode: 37fb0...07b Koster vel ca 28 000 for en runde (+ medisiner), eller 56 000 for tre (må avtales før første forsøk, og ikke alle får dette tilbudet). Hvor vidt man må betale kommer vel an på når man oppdager at det ikke er egg. Altså må du ikke betale full pris hvis man på UL ser at det ikke er egg å hente, men tror man betaler fullt ja hvis man tar ut egg og de ikke lar seg befrukte (for klinikken har jo da gjort like mye jobb uansett - innsett er jo ganske enkelt). Men jeg er ikke sikker, det er sånt man kan spørre om på forsamtale. Man trenger ikke forplikte seg til noe på forsamtalen, så det er bare å spørre og grave.
helene80 Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 Hei! Du finner god oversikt over private tilbydere på https://www.helsesmart.no/sok?cat=610&sor=pris Lykke til
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Å gjøre det i Danmark er det beste jeg har gjort! Null ventetid, alt av kontroller foregikk i Norge også var det bare å dra for å få tatt ut egg 😊 Anonymkode: 3a4ca...26a
helene80 Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 faktisk ikke mye dyrere i Norge, men Danmark er jo et bra alternativ
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #8 Skrevet 10. april 2016 Jeg fikk beskjed fra en privat klinikk om å fylle ut søknadsskjemaer for meg og mannen som ligger på nettsiden deres. I tillegg har jeg bestilt en kopi av vår journal fra det offentlige (sendes i posten) som vi sender inn sammen med de nye søknadene. Så vi slipper utredning, men må jo ha en viss dokumentasjon om oss. Det enkleste er å ringe klinikken og spørre hva de trenger. Anonymkode: 0b2ff...85e
Biloba Skrevet 11. april 2016 #9 Skrevet 11. april 2016 Krav til samlivsform er det Bioteknologiloven som setter, den gjelder også for privat behandling. Men det er ikke sikkert at privatklinikken spør eller sjekker. Vi måtte signere på at vi var gifte eller samboende for hvert forsøk, men Bioteknologiloven sier ikke noe spesifikt om samboerskapets varighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå