AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Del Skrevet 17. mars 2016 Når slutter barna deres å gå med ull under klærne? Det er jo fortsatt kjølig ute enda. Anonymkode: 58967...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #2 Del Skrevet 17. mars 2016 Til sommeren. Anonymkode: d0a99...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Del Skrevet 17. mars 2016 Aldri! Joda, de har litt bomullsklær som de bruker i juli og august. Anonymkode: a2c7c...4d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 17. mars 2016 #4 Del Skrevet 17. mars 2016 Mine bruker ull i alle måneder som har r i navnet Men skal vi til trøndelag i juni så er det gjerne med et plagg eller to i ull da og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #5 Del Skrevet 17. mars 2016 Dette er jo så individuelt. Treåringen min har måttet slutte med ull nå de siste dagene (vi bor i Oslo). Her har det vært opp mot 8-10 grader midt på dagen, og han var våt av svette da jeg hentet han i barnehagen på tirsdag, selv om han var ikledd kun tynn ullgenser og ullstillongs. Ettåringen min, derimot, er ikke fullt så varm av seg som det storebror er, så hun blir fortsatt kledd i tynn ull (body + strømpebukse) når hun skal i barnehagen. Tenker hun kan begynne med bomull når temperaturen ligger litt mer stabilt på 10-15 grader hver dag. Anonymkode: 7d054...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #6 Del Skrevet 17. mars 2016 Mitt barn går med ull året rundt. Ser an temperaturen, så klart, men har ikke noen avgrenset dato for når man "slutter" med ull. Anonymkode: 51685...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #7 Del Skrevet 17. mars 2016 Når det er over ti grader fra de står opp og resten av dagen. Anonymkode: 4dbf9...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #8 Del Skrevet 17. mars 2016 Vi har ikke ull på de 2 dagene de er mest inne i barnehagen nå, men har fortsatt på ull de 3 utedagene. Slutter ikke helt med ull før det er "t-skjortevær" ute fra de står opp. Anonymkode: a509f...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. mars 2016 #9 Del Skrevet 17. mars 2016 Vi har så smått begynt å slutte med ull nå. Det er kaldt, rundt 0 grader på morgenen, men det blir fort varmt, rundt 12 grader på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. mars 2016 #10 Del Skrevet 17. mars 2016 Eldste som går på skolen har sluttet med ull nå. Det er bare et par dager når vi står opp, men innen storefri har det blitt over 10 grader og da er det altfor varmt med ull. De yngste går i barnehage og jeg tror de bruker litt ull der ennå, men de bruker ikke vinterdresser lenger, kun en fleecejakker e.l. over så da blir det ikke for varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 17. mars 2016 #11 Del Skrevet 17. mars 2016 Jeg kler på barna ull fortsatt, men ser flere har sluttet nå. Men særlig 4-åringen som er ute en stund om gangen og er med på skogstur o.l. blir ofte litt våt og blir da gående i klær som er fuktige på armene og beina. Derfor vil jeg ikke kutta ulla på ham ennå. Selv om han virker vel varm når han er inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 17. mars 2016 #12 Del Skrevet 17. mars 2016 Ull i alle mnd med R. Ofte en tynn ulltrøye eller t-skjorte i mai-august også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 17. mars 2016 #13 Del Skrevet 17. mars 2016 Bruker ull hele året. Ikke så mye om sommeren, men det blir fortsatt brukt, da tynnere sommerull fra f.eks joha. Guttungen blir mer klam av bomull enn ull, så valget er rimelig enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåbærpike Skrevet 17. mars 2016 #14 Del Skrevet 17. mars 2016 Fra oktober begynner og ut mars går jentene stort sett med bare med ull, med unntak av finklær på festdager, truser og yttertøy. Resten av året har de på seg ull når været eller aktiviteten vi holder på med krever de. De bruker for eksempel ofte ull på fjellturene våre på sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #15 Del Skrevet 17. mars 2016 Vi har såvidt brukt ull på vår i det hele tatt. Kun på de aller kaldeste dagene hvor vi har vært ute mange timer om gangen. Hun koker fullstendig over når huk har ull på. Har ull liggende i barnehagen for de ordentlig kalde dagene, og hver gang der er en vikar på jobb henter vi en fullstendig kokt jente. De faste vet at hun er varm av seg og bare trenger ull når det er veldig kaldt. Men, ute bruker de fortsatt vinterdress. Under har hun til nå hatt fleece over inneklærene, men tror de har droppet fleecejakke siste uken. Anonymkode: d7a1e...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ricecrispies Skrevet 17. mars 2016 #16 Del Skrevet 17. mars 2016 Det har vært så mildt de siste dagene,så vi har droppet ull. Jenta på 7 hadde skifta og tatt av seg ullundertøy på skolen,hun var gjennomsvett. Hun er egentlig en frysepinn. Har tynne ullvanter og halser fortsatt. Vi bor i Vestfold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamy Skrevet 17. mars 2016 #17 Del Skrevet 17. mars 2016 Jeg regner m å bruke ull ut april. Nå som det er varmere har han ullbody og longs, tynn, tynn ulldress og softshelldress. Han er varm av seg. Når det blir brukt regntøy liker jeg også å ha ull under da det ofte blir litt klamt. Når det blir ennå mer stabil carme, og snøen er borte bruker vi kun Bodø og longs under dressen til det er slutt på dress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KvinneguidenBruker Skrevet 18. mars 2016 #18 Del Skrevet 18. mars 2016 Aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå