Gå til innhold

Hva burde endres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder for øyeblikket på med denne bloggen <--- (Lenke)

Hvordan synes DU den er visuelt sett? Hva ville du endret på?

Er det noe DU mener mangler?

Planen er å lage DIU guides innenfor IT og telefoni senere, samt tilbakemeldinger på software og tips.

Setter pris på alle tilbakemeldinger, skriver du om noe lignende og vil utveksle linker eller poster er det bare å ta kontakt.

Anonymkode: 1ea4d...13d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

bump :) 

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

bump :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ta et hint! Det er ingen som er interesserte. 

Anonymkode: b44b5...41b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta et hint! Det er ingen som er interesserte. 

Anonymkode: b44b5...41b

Spør helt enkelt etter ting som kan forbedres, ikke vits å komme med spydige tilbakemeldinger er bare å overse om du ikke finner det interessant. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Synes den var oversiktlig og grei, men litt steril kanskje. 

Anonymkode: a678a...bf0

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes den var oversiktlig og grei, men litt steril kanskje. 

Takk for tilbakemeldingen, er det mangel på tekst eller bilder du legger i steril? :) 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags målgruppe vil du nå, ts?

Anonymkode: b98d7...486

Skrevet

Hvem er målgruppen? Hvem er avsenderen?

Hva er målet med bloggen?

Hvor ofte er det tenkt å lages innlegg, med bilder, tekst?

Kategorier på blogginnleggene?

- Savner en "about":  hvem og hva er siden for og hvem er avsender.

Den har et veldig godt utgangspukt, du har ikke gått i fella med å overøse leseren med inntrykk og uttrykk.

- Det du kan tenke på er hva vil du fremheve? Hv er viktig, mindre viktig?

- Og den stakkars lille logoen til Fritt Sinn kan jo få seg ett freshere uttryk!

- sist: de dele-knappene behøver ikke være så store. De som vil dele, finner knappen uten at de dominerer innlegget.

mvh/studerer informasjonsdesign. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Hvem er målgruppen? Hvem er avsenderen?

Målgruppen er for såvidt datamaskin brukere, planene er å legge frem enkle norske "Gjør-det-selv" guider i fremtiden som forklarer steg for steg hvordan man fikser ting selv både på datamaskinen og mobil/nettbrett.

Avsender er en databruker som interesserer seg innen sikkerhetsprogramvare, sensur og applikasjoner som gjør hverdagen lettere/gøyere.

Hva er målet med bloggen?

Per nå bare fritidssyssel. Skriver om ting som interesserer meg som bruker.

Hvor ofte er det tenkt å lages innlegg, med bilder, tekst?

Målet er å få lagt ut nye innlegg to ganger i uken, må skjerpes inn her.

Kategorier på blogginnleggene?

Skal etterhvert få katalogisert både nåværende samt fremtidige innlegg.

- Savner en "about":  hvem og hva er siden for og hvem er avsender.

Flott, skal få fikset en slik en :)

Den har et veldig godt utgangspukt, du har ikke gått i fella med å overøse leseren med inntrykk og uttrykk.

- Det du kan tenke på er hva vil du fremheve? Hv er viktig, mindre viktig?

- Og den stakkars lille logoen til Fritt Sinn kan jo få seg ett freshere uttryk!

Kommer nok en remake der ja, har ikke fokusert så mye på den :)

- sist: de dele-knappene behøver ikke være så store. De som vil dele, finner knappen uten at de dominerer innlegget.

Har hatt den i bakhodet! Har nå redusert ikonene så dem blir liiiitt mindre :)

mvh/studerer informasjonsdesign. ;)

Tusen hjertelig takk for tilbakemeldingen skal prøve å få svart på alt her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 3/18/2016 at 11.51, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldingen, er det mangel på tekst eller bilder du legger i steril? :) 

Det blir veldig mye hvitt og rette linjer synes jeg. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det :P Litt mer farge hadde vært fint. tenker da på bakgrunn og slikt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir veldig mye hvitt og rette linjer synes jeg. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det :P Litt mer farge hadde vært fint. tenker da på bakgrunn og slikt. 

Takk for tilbakemelding, jo jeg skjønner hva du mener. Er veldig minimalistisk i utseende men jeg mener iallefall at det fremhever det skriftlige innholdet mer. Skal se hva jeg får til etterhvert når det kommer til bakgrunn, har vært på utkikk etter en statisk bakgrunn som ikke drar øynene vekk fra teksten eller gjør det vanskelig å lese.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes bloggen ser veldig pen ut. I og med at du ser ut til å ta både den og leserne dine på alvor, vil jeg gi råde deg til å jobbe med språket ditt, og da særlig ortografien. Mange skrivefeil kan fort støte bort seriøse lesere. 

Anonymkode: bf465...d02

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemelding, jo jeg skjønner hva du mener. Er veldig minimalistisk i utseende men jeg mener iallefall at det fremhever det skriftlige innholdet mer. Skal se hva jeg får til etterhvert når det kommer til bakgrunn, har vært på utkikk etter en statisk bakgrunn som ikke drar øynene vekk fra teksten eller gjør det vanskelig å lese.

Ja det er vanskelig å få en fin balansegang mellom for steril og rotete. Men tenker at en farget understrek under overskrift, for eksempel, kunne hjulpet litt på. 

AnonymBruker
Skrevet

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er vanskelig å få en fin balansegang mellom for steril og rotete. Men tenker at en farget understrek under overskrift, for eksempel, kunne hjulpet litt på. 

Skal se hva jeg får gjort på det punktet, noe vil iallefall bli lagt til :)

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes bloggen ser veldig pen ut. I og med at du ser ut til å ta både den og leserne dine på alvor, vil jeg gi råde deg til å jobbe med språket ditt, og da særlig ortografien. Mange skrivefeil kan fort støte bort seriøse lesere. 

Anonymkode: bf465...d02

Takk for tilbakemeldingen, er dyslektiker men prøver så godt jeg kan. Dessverre blir ikke alle skrivefeil plukket opp av programvare :P

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Generellt skal du "aldri" bruke to fremhevende effekter. Større bokstaver (som i overskrift) er en effekt, kursiv en annen. For bra leslighet så hold deg til en.

Det er ikke noe galt med minimalistisk uttrykk! Det gir et seriøst og kompetent uttrykk.

Her er en fin blogg med minimalistisk tema, om man bortser fra den store COSTUME headeren: http://www.polliani.com/

- Se over hvilken teksttyper du bruker (fonter). Eksperimenter med dette, google andre blogger og få tips.

I overskrifter kan du gjerne bruke sans serif (de uten føtter) mens hold deg til serifer (med føtter) i brødteksten.

Om du kan legge til egne fonter, så finnes det mye her: http://www.1001fonts.com/

- for å skape liv kan du ha feks bare store bokstaver i overskrift, eller fet stil.

- eksperimenter med layout. Hva tror du dine lesere ser først? bilde eller tekst, så planlegger du deretter.

Om ulike blogg layouts: http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/34143/12-Inspiring-Examples-of-Beautiful-Blog-Homepage-Designs.aspx

Eksempel nr. 7, der får du siste innlegg stor og tydelig, mens de andre som blocks under.

Ang skrivefeil: skriv først i word, så fører du over teksten er mitt tips. Jeg er også elendig på skrivefeil :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...