Gå til innhold

Hvilket krydder bruker butikkene på grillet kylling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg må være den eneste i hele Norge, men jeg liker faktisk krydderet butikkene bruker på kyllingen de griller. Noen som vet hvilke/hvilket krydder det er?

Anonymkode: 4a71a...59d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Er ikke det helt standard grillkrydder, da? 

Skrevet

Når jeg jobbet i ferskvare brukte vi en kryddermiks vi fikk tilsendt. Vet dessverre ikke mer enn det, men det er en blanding av ulike krydder i hvert fall :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg også elsker det, Jacobs kyllingkrydder fra MENY er det nærmeste jeg har kommet.

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte de store krydderboksene fra Santa Maria. Ble faktisk litt usikker på om det var allround eller grill, men en av de to var det. Vi brukte også en marinade, men den fikk vi tilsendt i hvite bøtter uten etikette. 

Skrevet

Toro grillkrydder er best :laugh: 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg må være den eneste i hele Norge, men jeg liker faktisk krydderet butikkene bruker på kyllingen de griller. Noen som vet hvilke/hvilket krydder det er?

Nei, vi er to. Har alltid likt det.

Tru om det er en grillmix. ..?!  Noe med paprika i...?

Syns det er likt i dag som det var for ca 40 år siden, da jeg først smakte butikkgrillet kylling. 😊

Skrevet
52 minutter siden, Keikolina skrev:

Vi er 3 ♡

Bra! 💑

Skrevet

Krydderet kommer ferdig blandet til butikkene, og er nok ikke standard grillkrydder. Er nok en blanding de ikke vil skal være allment kjent, for da ville de nok solgt mindre ferdig krydret og grillet kylling :)

AnonymBruker
Skrevet

Smaksforsterker. Det neste er salt. En grunn til at jeg ikke kjøper slik kylling

Anonymkode: 330cd...19f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Jerry Lee skrev:

Nei, vi er to. Har alltid likt det.

Tru om det er en grillmix. ..?!  Noe med paprika i...?

Syns det er likt i dag som det var for ca 40 år siden, da jeg først smakte butikkgrillet kylling. 😊

ALLE grillkryddertyper, om det er piffi, grillkrydder, pommesfrites krydder, allroundkrydder eller en av de andre greiene, inneholder paprika. :fnise:

• Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet
2 timer siden, Margit Spat skrev:

Er ikke det helt standard grillkrydder, da? 

tviler.

Skrevet

Natriumglutamat, salt og paprikapulver. 

• Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet
21 minutter siden, Kontormus skrev:

Krydderet kommer ferdig blandet til butikkene, og er nok ikke standard grillkrydder. Er nok en blanding de ikke vil skal være allment kjent, for da ville de nok solgt mindre ferdig krydret og grillet kylling :)

sikkert noe av det samme som at de ikke vil at folk skal vite hvordan kyllingen har hatt det før døden :)

Skrevet (endret)

Uansett, til trådstarter: Jeg har ikke jobbet på butikk så har ikke fått sett ingrediensene eller noe sånt, men jeg synes det smaker veldig som vanlig grillkrydder. Det er det jeg pleier å ha på kyllingen når jeg ønsker lignende smak som den man kjøper.

Ryddet for svar til slettet innlegg. 

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt.

- Pavilion, mod

Skrevet

Det er faktisk en hemmelighet, litt som med colaoppskriften!

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke være den eneste, da hadde de jo ikke fått solgt kylling ;)
Synes også det er godt, får aldri til samme smak selv... :(

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, Minya skrev:

ALLE grillkryddertyper, om det er piffi, grillkrydder, pommesfrites krydder, allroundkrydder eller en av de andre greiene, inneholder paprika. :fnise:

Er det noe å flire så spydig av? Dette TS spør om...og jeg lurer også. 

Fordi vi ikke vet... hva grillkyllinger krydres med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...