AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Har meldt meg inn på sukker og tider, men er så usikker på dette med kroppsform. Denne uka viste vekta 90kg, og idealvekt er 70. Så jeg har 20 kg for mye. Når jeg prater med gutter/menn passer jeg på å nevne at jeg har vært mye inaktiv og stillesittende, men har funnet ut at det var på tide å snu livsstilen og jobber med det.. samtidig så har jeg valgt på sukker at jeg har noen kilo ekstra.. Men, mitt problem er at jeg vil ikke lure noen, eller at de skal være skuffa når vi møtes. Og da føler jeg ikke at "noen kilo ekstra"dekke det, jeg har jo faktisk 20 kg ekstra..samtidig så bærer jeg det greit, så jeg veier mer enn hva jeg ser ut. Jeg har det jevnt fordelt og former, samtidig så jeg kler meg etter kropps fasong.. og neste valg på sukker var "rund og fyldig" som jeg ikke føler passer. Jeg har helt klart for mange kiloer å bære på, men jeg mener jeg er ett sted mellom "ett par kilo for mye" og "rund og fyldig". Sammenlignet med andre venninner som er samme vekt som meg, så ser jeg mindre ut enn de, pga.måte det er fordelt på kroppen.. hva ville dere gjort ? Og før jeg møter noen Bør jeg sende noen hel figur bilder av meg selv har jeg skjønt.. annet jeg bør gjøre ? 😊 Anonymkode: 8a592...ea2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og før jeg møter noen Bør jeg sende noen hel figur bilder av meg selv har jeg skjønt.. annet jeg bør gjøre ? 😊 Anonymkode: 8a592...ea2 Jeg ville hatt helfigurbilde i profilen, men er usikker på hva jeg ville haket av for på kroppsfasong. Må man velge et alternativ på kroppsfasong på Tinder/ Sukker? Anonymkode: 8cec0...78a 2
Kamikatze Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Velg det som stemmer best med nakenspeilbildet. Er det vanskelig å avgjøre når du ser på deg selv, kan du bruke et triks jeg en gang lærte for å avgjøre ansiktsform: Følg konturen på speilet med en lebestift. Du tjener ingenting på å slanke deg med ord. De som allerede er i yttergrensen på komfort-sonen ved overvekt vil bare gi deg kleinskap og negativt selvbilde. Mye bedre å tiltrekke seg dem som faktisk liker, og speider etter, hva du kan tilby. Enig i at et eller flere helfigurfotos som viser et realistisk bilde av virkeligheten er best allerede i profilen. Så vet du at de som netthandler deg faktisk liker det de ser. 1
Okapi Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 Støtter forslaget om helfigurbilde. Du trenger ikke ta opp vekt eller aktivitetsnivå. De er masse menn som ikke vil bry seg om vekta di, og det blir ikke noe negativ før du begynner å unnskylde det. 1
Kamikatze Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 Jepp. Er ganske mange menn som synes det låter mer sexy med ostepop i senga, enn turer i skog og mark. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 Ha et helfigursbilde i profilen. Et bilde sier mer enn tusen ord. Anonymkode: 3fb83...26d
Ingrid Louise Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 På sukker.no synes jeg det er fint med halvfigursbilde men å ha et par helfigurs i albumet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #8 Skrevet 3. mars 2017 Legg ut et par helfigursbilder i albumet så bør ingen føle seg lurt. Er ellers helt enig i at det burde vært et alternativ mellom "et par kg ekstra" og "rund og fyldig". Anonymkode: 134ac...176
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #9 Skrevet 3. mars 2017 Jeg kjenner ei jente som kun legger ut bilder av seg selv fra brystpartiet og opp, og hun vinkler kamera slik at hun ser smalere ut i ansiktet, og man ser ikke dobbelhake eller noen deler av kroppen, som armer, som kan avsløre at hun faktisk er overvektig. Kun en attraktiv kløft, liksom. At kløfta blir såpass markert fordi hun er overvektig er umulig å se. Også møter hun gutter, da, som helt sikkert har sine preferanser når det gjelder jenter og kropp (hvem har ikke det, liksom), og det blir med den ene daten. Catfish kaller man sånt. Det finnes nok av gutter/menn som liker formfulle jenter, så ikke lyv om hvem du er, det tjener ikke til noe godt hverken for deg eller daten. Vær ærlig, og du får en fyr som liker deg for den du er. Anonymkode: 6556e...2e0 3
Teethgrinding Skrevet 3. mars 2017 #10 Skrevet 3. mars 2017 Hvis man går inn i psykologien bak preferanser tror jeg mange hadde fått seg en solid vekker. F.eks velger folk med ustabile oppvekstsforhold selv ustabile partnere i voksen alder, osv. Det er noe Freudiansk over det hele. De vi faller for er ofte en sammenblanding av mennesker vi har likt tidligere. Derav faller vi for såkalt 'en type' mennesker, tilsynelatende. (Det finnes selvfølgelig unntak, din bløtkake. Dette er ingen regel). Poenget er at det finnes mange menn som har veldig gode erfaringer med overvektige jenter, og omvendt. Vi kan alle si oss enige i at en viss samfunnsmessig arketype i samtiden er finest (akkurat nå er det vel en slags halv-mørk Kardashian, hva vet jeg). Det betyr ikke at de forestillingene fordufter hos enkeltmennesker når man dater. Kanskje man gjenkjenner noe familiært i ansiktet til noen? En måte å snakke på, måten du holder kaffekoppen, en måte å gå på, eller en viss type humor? Jeg tror de tingene er mye viktigere, og mye mindre strømlinjeformet etter gjeldende arketype, slik at tynn og stor rumpe alltid vinner. Det stemmer jo ikke. Hvis man klarer å se sin egen kropp som noe dypt personlig og noe som ikke er gjenstand for alskens sammenligning og forbedringer, men heller noe som er akkurat ditt - og som krever akkurat Han eller Hun som liker det, og ikke alle andre i verden? Da tror jeg man kan være mer fornøyd med seg selv. Når det er sagt er det alltid bedre å være tynn (normalvektig) enn tjukk, rent helsemessig. Kroppen din vil takke deg for å bli trent jevnlig og få næringsrik mat i riktig mengde. Men for dating isolert tror jeg ikke man får mer kjærlighet av å være tynn. Du får kanskje en mer attraktiv partner, dog. Men å bli elsket høyere? Det er ofte ikke der de tingene ligger. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå