Gå til innhold

Tips til slanking/ slankehistorier?:-)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 23 og ekstremt overvektig (171 cm og 129 kg) og har lenge ønsket å gå ned i vekt. Fikk vite i fjor at jeg har pcos, noe som egentlig motiverte meg delvis til å starte et sunnere liv, og har prøvd men gitt opp etter 2-3 dager :-p det var ikke før jeg våknet opp for 3 uker siden med en plutselig supermotivasjon at jeg faktisk (til nå) har begynt. Jeg spiser nå kun knekkebrød (fullkorn, hjemmelaget) med bland annet mager ost, kylling og kalkun pålegg, makrell i tomat, leverpostei (osv) med masse grønnsaker. Til mellom måltider spiser jeg grønnsaker og av og til nutrilett når søtsuge kommer. Til middag går det kun i grønnsaker med rent kjøtt (helst kylling) og fisk. Drikker også kun vann. I helger har jeg "lov" til å drikke brus og spise guddis (kun lørdager) men har egentlig ikke et stort behov (dessuten ønsker jeg heller å prøve å spise sunn godis som nøtter osv)

Jeg trener nesten hver dag, og har tredemølle hjemme som jeg bruker (ikke fan av treningsenter pga sosial angst). Bruker også å trene styrke, og så pleier jeg som regel å gå av bussen 5-6 busstopper før mitt eget og går enten rask gange eller jogger resten av veien hjem. Er super stolt over meg selv.

Men nå har det seg slik at jeg har blitt utrolig sugen på typisk lørdags middag mitt i uken! (Som lasagne, taco, natchos osv). Det jeg lurer på er om dersom jeg spiser taco på en onsdag, men kun spiser en lefse med masse grønnsaker, kyllingkjøttdeig/ karbonadekjøttdeig og lite rømme (spiser ikke ost og guacamole til taco) hvor "gale" er dette? Tenker kun hvis jeg hadde hatt det en onsdag pga stor cravings (pluss eventuelt lørdager).

kan noen komme med slankehistorier eller tips? Har søkt opp så mye jeg kan, og tror jeg frem til nå går en ganske ok vei.

takk på forhånd for svar :-)

Anonymkode: c4f4d...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott start, og godt gjort så langt!

Jeg ville tro at så lenge du ikke spiser store porsjoner av disse typiske karbomiddagene så er det ikke et problem om du spiser det utenom lørdagene, men kanskje du da kan si til deg selv at "hver gang jeg har lørdagsmiddag utenom lørdagen skal jeg gå meg en times tur etterpå":) 

Og du kan også bytte ut den vanlige tacoen med tacosalat!

AnonymBruker
Skrevet

Regn kalorier og spis hva slags matvarer du vil bare du er innom din kalori inntak hver dag så vil vekten fint gå ned. Jeg veide 130kg og spiste meg ned til 110kg siden 1. januar. Jeg begynte å trene for 2 uker siden og veier nå 105kg. Bare et par uker til det magiske tallet 99 WOOOP WOOOP 

I 3 måneder har jeg spist 1300kcal/dagen og klarer meg kjempe fint. Med et par justeringer kan du fint spise taco,lasagne og natchos om du vil.

Aubergine lasagne, isteden for lefse spis salatblad med kjøttdeig og tilbehør som taco. 

Det viktigste er at du veier alt du spiser og skriver ned hver eneste måltid. Dette er hvordan min dag ser ut idag, Nå har jeg litt annerledes døgnrytme da..Kjøp deg en vekt som veier fra 1g-5kg!

01.30 våkne

02.00 200kcal 2knekkebrød (70) + 3skiver skinke (30)+ 100g tomater (17) +100g agurk (15) og en youghurt (54)

04.00 100kcal 200g druer (108)

05.00 trening

06.30 200kcal 1pk jalepeno skinke 100g (104) + 100g cottage cheese (94)

10.00 300kcal Marokansk kikertesuppe :)  

14.00 300 kcal Resten av suppen 

17.00 200kcal 300g honning melon (111) +100g cottage cheese (94)

18.00-01.30 er jeg i seng og prøver å sove :) 

Slik har jeg hvertfall klart å bli kvitt 25kg. sry for lang innlegg men du ville jo ha historie og dette var min story :P 

Lykke til !

Anonymkode: 2705c...afe

Skrevet

Taco trenger jo ikke å være så usunt. Bruker du karbonadedeig/kyllingkjøttdeig som du sier, så er ikke det så ille. Nå kommer jo det an på hvor mye kjøtt du bruker, men så lenge du ikke overdriver så går det jo bra. Bruk også masse salat så du blir mett av det. Istedenfor tortillalefse kan du bruke speltlompe(r). Du kan også lage tacoskjell av speltlompe. Du finner oppskrift når du googler.

Istedenfor vanlig pizza kan du lage speltlompepizza. Istedenfor kjøttdeig kan du bruke kokt skinke/lettsalami, og ketchup uten tilsatt sukker. Det blir ikke så mange kalorier, så det kan du spise hver dag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...