AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Det er greit å fremme sunnhet. Det er greit å sette ned prisen på appelsiner for å gjøre opprør mot godteri-priskrigen. I går så jeg 5 ungdommer kom gående tilbake til skolen i friminuttet etter dagens lunsjshopping! Vet du hva lunsjen deres var? En svær pose med godteri fra Candy King. Gikk og knasket på det. Ja, det er virkelig hjerneføde... Det har jo gått litt langt. Men det kan gå litt langt andre veien og, og bli litt intenst, jeg føler at Kiwi i større og større grad har et sykelig fokus på "sunnhet" (og jeg skriver det med gåseøyne siden det er noe som heter "alt med måte", og jeg er overbevist om at "usunn" mat er sunn på sin måte, med måtehold. For den som forstod det). Jeg følger dem på FB og det er stadige oppdateringer med sunt ditt og datt, sunt påskegodt. Ja, for man skal vel ikke unne seg noe som faktisk smaker godt i påska. Havrelefse og striskjorta hele året. Skal det være nok en høytid der folk sitter og griner etter inntatt påskemiddag + dessert fordi de er livredde for å legge på seg 200 gram? DET er usunt, det. La påske være påske. Ja, så trenger du ikke å kjøpe 5 pakker 18-pk Kvikk Lunsj til en billig penge, og fråtse i slikt de neste to ukene, men jeg synes alle som kan få glede av det bør unne seg en Kvikk Lunsj eller fem i påska uten dårlig samvittighet. Selvom Kiwi sier at du bør spise noe annet. Anonymkode: c69a8...29a 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Jeg liker at Kiwi går den retningen og tenker annerledes. Får du dårlig samvittighet av at de fokuserer på sunnhet? Plager det deg? Anonymkode: 08439...363 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Synes det er flott det konseptet de kjører, med fokus på mindre kasting av mat, billigere sunne varer og andre miljømessige kampanjer. De skiller seg positivt ut fra andre butikker. Men jeg var på Kiwi her om dagen, og selv om de relamerte for og hadde appelsiner til 2,90,- hadde også DE smågodt til 2,90,-... Så de fokuserer nok på én ting i media, og på litt andre ting i den faktiske butikken. Anonymkode: 4e6e0...99a 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Fakta er at Norge har et jævla problem. Stille sittende jobber, diabetes 2 øker, folk dytter i seg usunn mat som det ikke var et problem. Det burde være fokus på sunnhet og fysisk aktivitet. Anonymkode: b3d11...0fd 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er flott det konseptet de kjører, med fokus på mindre kasting av mat, billigere sunne varer og andre miljømessige kampanjer. De skiller seg positivt ut fra andre butikker. Men jeg var på Kiwi her om dagen, og selv om de relamerte for og hadde appelsiner til 2,90,- hadde også DE smågodt til 2,90,-... Så de fokuserer nok på én ting i media, og på litt andre ting i den faktiske butikken. Anonymkode: 4e6e0...99a – Kiwi ønsker å gjøre det billigere og enklere å leve sunt. Derfor må vi være helt ærlige og si at var et dilemma for oss om vi skulle sette ned prisen til dette nivået.Men vi har lovet kundene våre å være minst like billige på alle varer, og besluttet derfor å senke prisen tilsvarende konkurrenten, innrømmer Kristine Aakvag Arvin i Kiwi til VG. [/quote] – Smågodt i påskeegget er også en tradisjon for mange. Selv om vi ønsker å inspirere til et sunt og grønt kosthold, må det være lov til å kose seg litt i forbindelse medhøytidene, sier hun Anonymkode: b3d11...0fd
ekkoet Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 Kiwi har vel hele veien kjørt med reklame for at de skal være best på frukt og grønt, har garantier, rabatt osv. Selv om jeg har kiwi som min primærbutikk (pga beliggenhet) så føler jeg egentlig ikke at de har noe mer "tving sunn livsstil på kundene" enn noen andre. Og som ble nevnt - priskrigen på sjokolade, snop og solo er også på kiwi. Jeg handler det samme enten jeg går på kiwi eller rema og tenker ikke over det.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #7 Skrevet 18. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fakta er at Norge har et jævla problem. Stille sittende jobber, diabetes 2 øker, folk dytter i seg usunn mat som det ikke var et problem. Det burde være fokus på sunnhet og fysisk aktivitet. Anonymkode: b3d11...0fd Skulle det liksom være spesielt fot Norge? Anonymkode: bb600...239
Eighth Planet Skrevet 18. mars 2016 #8 Skrevet 18. mars 2016 Jeg syntes det er kjempebra. Som veggis får jeg tilbake masse trumf når jeg handler, hehe. Altså, fordi jeg handler stort sett frukt og grønt! Syntes det er supert at de fokuserer på sunnere kosthold. Det trengs! kneipbrød, melkeprodukter, kjøttdeig og pølser dekker ikke kroppens næringsbehov! Det er nok skylden som plager de som føler seg truffet. Eller så tenker de ikke lenger enn fett- og søtsuget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå