Gå til innhold

Hva er nok ift å bure barn inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboene har hunder, de fleste har det. Store, sinte hunder. Men naboene har ikke styr på hundene sine så de er løse, stadig vekk. Selvom en av hundene har bitt en annen nabo. Det er helt på trynet.

Men jeg har en baby som sover best ute, mye bedre enn inne, og vi sliter med søvn. Hva er nok i forhold til sikkerhet, må jeg seriøst kjøpe en hundegård til mange tusen kr for å være sikker på at hundene ikke kommer nær vogna?

Anonymkode: c614d...edd

Videoannonse
Annonse
Gjest cheshirecat
Skrevet

Huff, blir seriøst provosert av å lese det! For noen idioter av naboer dere har, trist! Jeg ville aldri latt barnet stå ute om jeg visste at aggressive bikkjer kunne løpe rundt.. Har ingen gode råd da jeg ser for meg at dette er naboer som sikkert har fått klager og tilbakemelding før, men som gir faen.. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, cheshirecat skrev:

Huff, blir seriøst provosert av å lese det! For noen idioter av naboer dere har, trist! Jeg ville aldri latt barnet stå ute om jeg visste at aggressive bikkjer kunne løpe rundt.. Har ingen gode råd da jeg ser for meg at dette er naboer som sikkert har fått klager og tilbakemelding før, men som gir faen.. 

Ja. Det har de. Det største problemet et at mam aldri vet når hundene er løse. Det er snakk om forskjellige naboer som ikke bor sammen altså. 

En hund har til stadighet vært i barnehagen og snappet etter barna og. Hadde mitt barn vært der da hadde jeg ikke vært nådig.. (har flere barn). 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo noe som kan anmeldes. Finnes bla regler om båndtvang. Hunder kan gå løse på egen eiendom, men de kan ikke vandre fritt på andres eiendom. Så, kontakt politiet og eventuelt borettslag om du har ett

Anonymkode: 4516c...c5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo noe som kan anmeldes. Finnes bla regler om båndtvang. Hunder kan gå løse på egen eiendom, men de kan ikke vandre fritt på andres eiendom. Så, kontakt politiet og eventuelt borettslag om du har ett

Men det hjelper jo ikke meg mtp at hunden ikke skal være løs i utgangspunktet. Naboene er idioter. 

Og jeg ønsker at barnet skal få sove ute i frisk luft.

Skrevet

Dere må nesten bare anmelde det. synes det er merkelig om denne barnehagen ikke har gjort det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det hjelper jo ikke meg mtp at hunden ikke skal være løs i utgangspunktet. Naboene er idioter. 

Og jeg ønsker at barnet skal få sove ute i frisk luft.

Har du anmeldt forholdet da? 

Skrevet

Anmeld og ring Falken for å hente de inn hver gang de er løse. 

Har du et litt "tryggere" sted å sette vogna? På veranda/terrasse e.l? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, FantasDick skrev:

Anmeld og ring Falken for å hente de inn hver gang de er løse. 

Har du et litt "tryggere" sted å sette vogna? På veranda/terrasse e.l? 

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

anmeld. sånt går ikke an. å sånne folk vil ikke høre på de rundt seg som regel så da blir politiet eneste løsning. når de i tilleg er aggresive så er det jo jævlig skummelt. 

Anonymkode: b1680...936

AnonymBruker
Skrevet

Hvis den bet et barn burde foreldrene ha anmeldt det med en gang. Jeg ble selv bitt da jeg var 3 år. Var med mamma for å hente posten og dro nabohusene i halen og ble mitt i ansiktet. Foreldrene mine sa til dem at hvis de så hunden gå alene ute igjen ville de kreve at den ble avlivet fordi det var så mange barn mellom 2-8 i nabolaget som lekte ute. Siden den dagen holdt de den i bånd og slapp den aldri ut av syne. 

Ville tatt en prat med de som eier hunden (hundene) og be dem om å holde dem i bånd. Nå er det båndtvang fra 1 april og hvis du ser dem løse da ville jeg kontaktet politiet. Mennesker kommer tross alt foran dyr.

Anonymkode: b7585...0ed

AnonymBruker
Skrevet

Applaus for dagens mest misvisende overskrift. 

Skjønner at du er frustrert, men det er ikke båndtvang før 1. april. 

Anonymkode: 3e32d...aec

• Liker 1
Skrevet

Dersom hundene blir tauet inn av Falken hver gang de er løse så må eieren(e) betale betale for å få de ut igjen. Husker ikke nå hvor mye, men ca 2000. De blir nok fort flinke til å få kontroll da :)

Ellers synes jeg det er rart at ikke barnehagen har meldt i fra til politiet dersom en av hundene har vært en fare for barna der.

AnonymBruker
Skrevet

De hundene burde blitt avlivet. Ta en telefon til politiet og snakk med dem

Anonymkode: a249f...48f

Gjest chisandra
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Naboene har hunder, de fleste har det. Store, sinte hunder. Men naboene har ikke styr på hundene sine så de er løse, stadig vekk. Selvom en av hundene har bitt en annen nabo. Det er helt på trynet.

Men jeg har en baby som sover best ute, mye bedre enn inne, og vi sliter med søvn. Hva er nok i forhold til sikkerhet, må jeg seriøst kjøpe en hundegård til mange tusen kr for å være sikker på at hundene ikke kommer nær vogna?

Er det snakk om èn nabo med flere hunder eller flere naboer med hund(er)?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunder som går løs på egen eiendom skal ikke forlates de heller. Man er pliktig til å følge med på de og ha kontroll.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Applaus for dagens mest misvisende overskrift. 

Skjønner at du er frustrert, men det er ikke båndtvang før 1. april. 

Anonymkode: 3e32d...aec

Det er aldri lov å ha hunden løs uten å ha full kontroll på den. Samme om det er båndtvang eller ikke. 

Anonymkode: 261e4...296

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...