AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Hei folkens! Jeg går på vgs og skal ha et in- depth project i engelsk om et emne jeg velger selv. Det kan være om noe som har med norsk, engelsk, samfunnsfag, historie eller matte å gjøre. Jeg vil gjerne presentere noe som har med den globale økonomien å gjøre, og ser for meg at det har med matte og samfunnsfag å gjøre. Problemet er at jeg kan absolutt ingenting om dette emnet- men jeg ønsker å lære. Jeg ser for meg noe om oljepris, aksjer, finanskrisen, fremtidig verdensøkonomi eller noe lignende, men siden jeg ikke kan noe om det er alt så diffust, og jeg trenger hjelp til å formulere et spørsmål/finne en problemstilling. Noe i retning av "Vil Hellas klare å stable seg på bena igjen, og isåfall hvordan?" eller "Hvordan ser Norges økonomiske fremtid ut når oljeinntektene forsvinner?". Men kanskje litt mer globalt, om dere skjønner? Derfor spør jeg dere- hvis dere var meg, og skulle hatt et engelsk prosjekt om noe innen økonomi, hva ville dere valgt? Gjerne noe dere anser som viktig, og som det kan være nyttig å sette seg inn i/lære mer om. På forhånd takk om noen har noen innspill:) Anonymkode: 1aa5c...31b
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Valutakrigen som pågår om dagen er ganske global. Den har også sammenheng med påvirkningen fra alle de nye økonomiene som har begynt å delta for fullt i den globale handelen (Kina, India og mange andre land, spesielt i Asia og Sør-Amerika). Det har skapt stort press nedover på priser og lønninger til ufaglærte i Vesten, og stort press oppover i de nye økonomiene. Anonymkode: 9fc57...7e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå