Gå til innhold

Ville du jobbet 24 timer i døgnet hvis mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Aftenpostens aftenutgave i går sto det at drøye 20% av oss ville valgt å jobbe 24 timer i døgnet hvis vi ikke hadde hatt behov for søvn. Kunne dere tenkt dere å jobbe døgnet rundt om det hadde latt seg gjøre?

Nå er vel spørsmålet såpass urealistisk at en del av de som har svart kanskje ikke har svart helt seriøst. Jeg vrir derfor litt på problemstilingen og spør: Ville dere ha brukt all deres våkne tid på jobben, eller gjør dere det allerede? Er jobben såpass viktig for dere at familie og venner (som ikke jobber samme sted) fint kan erstattes med karriere og samvær med kollegaer?

(Og er det egentlig så effektivt å være på jobb hele tida?)

Marcia.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kunne jeg aldri gjort. Selv om det er viktig for meg å ha en god jobb så jobber jeg for å leve, ikke omvendt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Been there done that.

Nå har jeg et liv med venner og interesser og går ALDRI tilbake.

Skrevet
Nei' date= det kunne jeg aldri gjort. Selv om det er viktig for meg å ha en god jobb så jobber jeg for å leve, ikke omvendt.

Samme her!! Jeg har i perioder hatt alt for stort fokus på jobb, men det ble jeg bare utbrent av og fikk ingenting igjen for på lang sikt. Det er ingen som takker deg når du ligger der, utslitt, for å si det sånn... Men hvis jeg holder på med noe jeg brenner for, så kan jeg stå på ekstra i perioder.

Gjest Anonymous
Skrevet

uff,nei det kunne jeg aldri tenkt meg :-( man må jo få ha et liv utenom jobben og da

Gjest alisia ikke innlogget
Skrevet

Aldri i verden om jeg ville brukt så mye tid på jobb. Og ikke er det nødvendig heller for noen av oss vil jeg påstå. Få grunner for at man skal ha jobb og det er å tjene til livsopphold og andre nødvendiger utgifter, trivsel,velvære og det sosiale. Det gir oss en mening. Så klart. Men jeg er av den oppfattning at vi overhode ikke trenger å jobbe oss i hel for å få dekket disse behovene. :wink:

Skrevet

NEI, NEI, NEI........ ville ikke jobbet 24 timer i døgnet, BASTA!!

Skrevet

Jeg har gjort det, og kan nok gjøre det igjen, i en kort periode. Er kanskje ikke så uvanlig i bransjer som er veldig sesongbetonte. Men for alltid? Nei, tusen takk! En jobber da for å leve, ikke omvendt!

Skrevet

Så lenge jobben er interessant, utfordrende, har vekslende aktiviteter og noe man trives med, hadde jeg gjerne jobbet lengre dager. Men fri må man ha! Tid til venner, familie, interesser osv. Tid til å kjenne at man lever! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en jobb jeg stortrives i, en interessant jobb med masse utfordringer i.

Jeg jobber ofte på veldig ugunstige tider av døgnet, og jeg synes jeg ofrer mye av fritiden på grunn av jobben. Det er ikke så altfor mye fritid igjen.

Men likevel: Jeg ville slett ikke brukt ALL tid på jobb. Selv om jeg stortrives, og jeg er villig til å bruke mye tid på jobb.

Skrevet

Det fins flere andre ting jeg heller ville gjort 24 timer i døgnet om jeg ikke trengte å sove :sjarmor:

Skrevet

Målet mitt er å jobbe så lite som mulig, men med en inntekt jeg kan leve av. Frihet og fritid er det viktigste for meg. Ikke jobbe penger i lomma på en eller annen bedriftseier....

Skrevet

:o Nei, absolutt ikke!

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Nei' date= det kunne jeg aldri gjort. Selv om det er viktig for meg å ha en god jobb så jobber jeg for å leve, ikke omvendt.

Samme her

Skrevet

Aldri i verden!!! :riste: :o

På den andre siden ville jeg ikke orket å sitte hjemme og gjort ingenting om jeg hadde hatt råd til det heller... :wink:

Det ideelle for meg ville vært jobb fra 11.00 - 15.00... :wink::ler:

...jeg er et ordentlig B-menneske... :ler:

Skrevet
Jeg har gjort det' date=' og kan nok gjøre det igjen, i en kort periode. Er kanskje ikke så uvanlig i bransjer som er veldig sesongbetonte. Men for alltid? Nei, tusen takk! En jobber da for å leve, ikke omvendt![/quote']

Samme her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...