Gå til innhold

Dele gjestene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det greit å invitere noen til middag og noen litt senere til kaffe? 

Hva mener dere?

Selv mener jeg at det ikke er noen alternativ å dele opp gjestene. Alle får komme likt, til middag. 

Anonymkode: d8639...0e9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit å invitere noen til middag og noen litt senere til kaffe? 

Hva mener dere?

Selv mener jeg at det ikke er noen alternativ å dele opp gjestene. Alle får komme likt, til middag. 

Anonymkode: d8639...0e9

Enig med deg

Anonymkode: ebd00...974

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes i 2016 er de enten invitert til hele bryllupet eller ikke invitert i det hele tatt.  Det er så gammeldags å bare invitere til kaffe.  

Anonymkode: ed19b...9c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville enten invitert alle til hele bryllupet, eller eventuelt hatt en egen vennefest i etterkant av bryllupet. Da som en mindre stiv (og dermed mindre dyr.. ) affære, mer typisk uformell tjohei-fest med snacks og drikke. 

Anonymkode: 13045...495

• Liker 2
Gjest cheshirecat
Skrevet

Enig. Å bli invitert til kaffen er som å bli stempla som B-vare.. 

• Liker 1
Gjest Sisti
Skrevet

Kommer an på opplegget. Hvis festen begynner tidlig (dvs tidlig middag), det er relativt få gjester til middag (gjerne aller nærmeste familie) , mange til kaffe, fri bar og nattmat, så er det greit. Men det er ikke ok å invitere 80 til middag og bare 15 til kaffe. 30 til middag og 50 til kaffe er ok. Og kaffegjester skal ikke komme langveisfra. 

Skrevet

Var for ikke lenge siden i et bryllup der brudeparet hadde invitert kollegaene sine til kaffe/kaker/nattmat/fest, tror det var en 30-40stk som kom. Ser ikke noe galt i det. 

Så, det kommer an på. Hvis det er et fåtall kaffegjester og mange til middag så synes jeg ikke det er greit. Ei heller at det ikke er skikkelig opplegg med kaffe og kaker (har lest i noen tråder her der de dropper kaker), samt det bør enten være fri bar eller sterkt reduserte priser på drikke. Og: kaffegjestene bør ikke bo langt unna der som bryllupet blir holdt (sånn som hun jeg leste om her som bodde tre timer unna og var invitert til kaffen)

• Liker 2
Skrevet

Det kommer litt an på. Generelt mener jeg kaffegjester er noe tull. Men dersom man bare har de aller nærmeste til middag (feks foreldre/søsken/forlovere), og så mange kaffegjester senere, er det OK. Og inviterer man folk langveisfra, er det en selvfølge at de får bli med på hele festen.

For at det skal være OK med kaffegjester må det være nesten like mange, eller flere, kaffegjester enn "fullverdige" gjester. Type 50 gjester og tre kaffegjester (som det finnes mange eksempler på fra tråden om det verste man har sett i bryllup) er absolutt ikke greit!

• Liker 2
Skrevet

Enten alle eller mindre bryllup med de nærmeste. Fest kan holdes senere for resten.

Skrevet

Jeg er vant med kaffegjester. Til middag inviteres kun nærmeste familie og evt de nærmeste vennene. Til kaffen inviteres resten av familie og slekt, vennepar, naboer og kolleger. Mesteparten av gjestene kommer altså til kaffen.

AnonymBruker
Skrevet

enig

Anonymkode: 1944d...7e4

Gjest Splitterpine
Skrevet

For oss var kaffegjester ingen alternativ. Ville heller kuttet  ned på gjestelista om det stod på økonomien.  Har selv ingen gode erfaringer med å være kaffegjest dessverre...  Men det har kanskje vært fordi vi har vært for få gjester til kaffen, og derfor blitt litt utenfor resten. Men om jeg var bedt til kaffen sammen med rundt 40 andre gjester, så ville det nok opplevdes annerledes. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt i orden. Har vært i bryllup som kaffegjest, og synes det var veldig hyggelig å bli bedt. 

Anonymkode: 1f4e0...232

Skrevet

No er eg i ferd med å bli voksen;) Har snart 25 årsbryllupsdag.... Vi hadde ganske mange kaffegjestar, og det er ikkje uvanlig her. Så er kakebordet heilt enormt også, normalt er 20- 30 kaker på 100 gjestar😆 

Sjølvsagt nattmat også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kaffegjestene ikke er i mindretall kan det gå greit og være innenfor, men ville servert snitter eller noe varmt med salat og rundstykker (pølser, gryte, suppe) tidlig eller samtidig med kakene og kaffen. Ville også hatt fri bar eller til innkjøpspris. Ville heller spart inn på andre ting av hensyn til gjestene som også skal ha en fin fest.

Anonymkode: b19d6...4c3

Skrevet

Enten alle eller ingen. Så enkelt.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med mange andre over her, det kommer an på. Jeg var kaffegjest i bryllupet til en venninne for noen år siden, og da var venninnegjengen delt opp; noen var bedt til middagen, noen kaffegjester, og noen ble spurt om å være servitører. Det hele føltes veldig rart. De som ble bedt om å være servitører (de sa nei) har minimalt med kontakt med bruden i dag. Man ble jo liksom rangert etter hvor viktige man var, og det føltes ikke helt bra. Det var også få kaffegjester, og vi sto lenge på gangen og ventet på at middagen skulle bli avsluttet. Det ble en hyggelig fest etterhvert, masse kaker og litt alkohol+medbrakt. Men uansett, i dette tilfelle syns jeg dette med kaffegjester ble helt feil. 

Anonymkode: 967e6...86c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke å bruke tid og penger på et bryllup hvor brudeparet behandler meg som en annenrangs gjest.

Anonymkode: 8f146...49b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det litt motsatt, og unngikk hele kaffegjestdilemmaet. Rett etter vielsen ble det servert aferitif og kanapeer i et lokale ved  kirken. Det var åpent hus, og vi fikk hilset på og pratet litt med alle som var i kirken men som ikke var invitert til middag. Det var veldig koselig, og det kom flere innom enn hva som ville vært naturlig for oss å invitere til kaffe (om det hadde vært et alternativ).

Jeg er for øvrig ikke veldig begeistret for kaffegjestkonseptet.

Anonymkode: 7699e...69d

AnonymBruker
Skrevet

Det som er så dumt med kaffegjester er at ingen klarer å styre tiden ved et bryllup.  Når middagen og alle talene går langt ut i kvelden, det ofte ender opp med at kaffegjestene må sitte og vente til dere er ferdig å kose dere ved bords.  Spesielt når dere har satt og drakk alkohol i mange timer. 

Synes det er enten eller.  

Anonymkode: ed19b...9c9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...