AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Del Skrevet 16. mars 2016 Jeg jobber med å kutte ut brus og annet drikke med sukker. Nå drikker jeg mye vann daglig, samt ca 1 drikkeflaske med vann blandet med Lerums Husholdningssaft - hvorav 1 dl er saft og 9 dl er vann. Bakpå saftflasken står det det at det er 47 kcal i 100 ml ferdig drikke. På hjemmesiden er det ikke spesifisert, så jeg regner da med at det gjelder 100 ml av selve saften, og ikke blandet ut? Og det er godt mulig jeg er stein hakke dum nå, og det skjønner jeg om folk tror jeg er For ellers blir det jo veeeeeldig mye kalorier hvis det bare skal noen få dråper i 100 ml vann Som sagt, jeg jobber meg nedover med å kutte ut sukkerholdig drikke, men akkurat nå på veien så er den safta en liten redning. Anonymkode: 9b5c2...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #2 Del Skrevet 16. mars 2016 Når det står "ferdig drikke" så tenker jeg når den er ferdig utblandet med vann. Men syns det hørtes litt mye ut at den inneholder mer kalorier per dl enn cola.. Men det er mye kalorier i sukkerholdig saft. Anonymkode: bb7a2...c2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #3 Del Skrevet 16. mars 2016 http://www.greteroede.no/rdogtips/kosthold/86150925.o2.html - Ut fra denne artikkelen kan det virke som om det er per glass saft blandet med vann Anonymkode: bb7a2...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 16. mars 2016 #4 Del Skrevet 16. mars 2016 Det er veldig mye kalorier og sukker i saft, må du ha det så velg en uten sukker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 16. mars 2016 #5 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Står det på flaska hvor mye vann du skal tilsette? Hvis ikke blir det ganske håpløst. Jeg har allerede engasjert meg i to tråder om dette emnet Men matvaretabellen antyder at "drikkeferdig" husholdningssaft har 42 kcal pr 100 gram, så du får vel i deg 420-470 kcal om du blander en dl saft med ni dl vann, og saften smaker greit, og du drikker alt sammen. Endret 16. mars 2016 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #6 Del Skrevet 16. mars 2016 1 del saft + 4 deler vann. Hmm.. Da får jeg kutte den ut Jeg har prøvd meg på nyheten til Zeroh! med jordbær og blodappelsin. Den kan bli en vinner bare jeg vender meg til den. Anonymkode: 9b5c2...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 16. mars 2016 #7 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 del saft + 4 deler vann. Hmm.. Da får jeg kutte den ut Jeg har prøvd meg på nyheten til Zeroh! med jordbær og blodappelsin. Den kan bli en vinner bare jeg vender meg til den. Anonymkode: 9b5c2...9a9 Se det. Hvis saften skal tynnes ut med mindre vann, blir det færre kalorier pr 100 gram ferdig vare. "Ferdig vare" er noe produsenten har definert; om du velger å tynne ut saften utover det, eller drikke den bar, er opp til deg. Hvis du drikker en halv liter tillaget etter anvisningen, eller en liter i halv styrke, blir det 210-235 kalorier, og det er ikke så forferdelig. Endret 16. mars 2016 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 16. mars 2016 #8 Del Skrevet 16. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 del saft + 4 deler vann. Hmm.. Da får jeg kutte den ut Jeg har prøvd meg på nyheten til Zeroh! med jordbær og blodappelsin. Den kan bli en vinner bare jeg vender meg til den. Anonymkode: 9b5c2...9a9 Vanlig saft har ganske likt kaloriinnhold som brus - forskjellen er bare at brus har tilsatt vann i flasken allerede, med saft må du tilsette vannet selv Fun har noen gode smaker, liker Fruktfest selv og har aldri merket forskjell på om saft har sukker i seg eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #9 Del Skrevet 17. mars 2016 Hva med Fun Light? Anonymkode: 98538...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #10 Del Skrevet 17. mars 2016 Istede? det er godt Anonymkode: 98538...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #11 Del Skrevet 17. mars 2016 Jeg er litt vanskelig når det gjelder smaker og konsistens i drikke, og for meg føles det ut som at jeg får belegg i munnen når jeg drikker light produkter. Alt av light smaker for meg rart, til og med saft, men om det er smaker jeg liker fra før så bør jeg klare en tilvenning Jeg har tro på Zeroh som jeg nevnte. Men tusen takk for svar, alle sammen! Fikk svar på det jeg lurte på, hehe Anonymkode: 9b5c2...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 19. mars 2016 #12 Del Skrevet 19. mars 2016 Hva er problemet med å drikke vann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå