Gå til innhold

Vekter som man kan bruke/lage av det man har hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke på treningssenter og har heller ikke mulighet til å begynne. På grunn av dette må jeg trene hjemme, men her har jeg ikke så mange vekter. Jeg har heller ikke så mye råd akkurat nå så da blir ikke det en prioritet å bruke penger på kettlebells, vektstang etc. Det jeg lurer på da er hva jeg kan bruke av det man vanligvis har av ting hjemme som vekter? Jeg tenker jo at treningen blir mest effektiv dersom jeg har litt ekstra vekt. Vil det f.eks. funke å buke en bøtte med litt vann, som man holder når man gjør knebøy/squats? 

Tar i mot alle tips! :) 

Anonymkode: d8008...a05

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke på treningssenter og har heller ikke mulighet til å begynne. På grunn av dette må jeg trene hjemme, men her har jeg ikke så mange vekter. Jeg har heller ikke så mye råd akkurat nå så da blir ikke det en prioritet å bruke penger på kettlebells, vektstang etc. Det jeg lurer på da er hva jeg kan bruke av det man vanligvis har av ting hjemme som vekter? Jeg tenker jo at treningen blir mest effektiv dersom jeg har litt ekstra vekt. Vil det f.eks. funke å buke en bøtte med litt vann, som man holder når man gjør knebøy/squats? 

Tar i mot alle tips! :) 

Anonymkode: d8008...a05

Noen fyller plast-brusflasker med sand :)

Anonymkode: 203ef...add

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen trener med barnet sitt som vekt eller hunden sin.

• Liker 1
Skrevet

Skal du gjøre det ordentlig:

Ta en solid duffelbag el.l. -- bør ha håndtak/stropper. 

Ta en haug med billige sokker. Fyll dem med grus og tett dem med gaffateip. Disse blir vektelementer som du kan fylle i bagen og slik gjøre den passe tung. 

Nå har du en stor ting med justerbar tyngde, som du kan løfte på slik du ønsker. Duger spesielt til markløft/knebøy-varianter. 

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen fyller plast-brusflasker med sand :)

Jeg fyller de helt opp med vann :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skaftet til feiekost kan brukes som vektstang. Heng på handlenett e.l og fyll med ting som veier litt, f.eks sokker son nevnt over. Europris har ofte sokker til -40% da koster et par 6kr, normalt ti kroner så det er jo en mulighet. Eller bruk singelsokker, regner med at de forekommer hos de fleste 😄

Anonymkode: 54eb5...4a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Eighth Planet skrev:

Jeg fyller de helt opp med vann :)

Også smart! :)

Har man større kanner/dunker (slike som det har vært saft elller annet på)  (2, 3, 5-liters)  med bærehåndtak og skrukork, kan det også brukes.

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo ann på hvor trent du er fra før. Men vannflaske på 5 liter rekker jo lenge for mange.

Bøtte med vann er jo 10 kilo, men bør kanskje ha lokk så det ikke skvetter vann overalt.

Men finnes mange bra øvelser med kroppen som egenvekt. Da trener man core-musklulatur, balanse, etc som de fleste av oss behøver og bør trene mer av.

http://iform.nu/trening/styrketrening/styrketrening-uten-utstyr-blir-sterk-pa-8-uker

Med youtube klipp som viser hvordan de utføres:

http://fitnessbloggen.no/kroppsvekttrening-effekt/

• Liker 1
Skrevet

Husker eksen min tok armhevinger med en sekk med bøker på ryggen, men det er kanskje ikke bra for ryggen å gjøre andre øvelser med det.

Skrevet

Du kan prøve å bruke brusflasker med sand eller vann, eller sånne 2kg melposer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...