Gå til innhold

Antall kalorier I "ferdig produkt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt x-life sin proteinpannekake mix. På den står det at 100g ferdig produkt er 136kcal. I røra skal man blande 4 målwbeger,  og tilsette 1,5 dl melk og et egg. 

Dette forvirrer meg, for kommer ikke kaloriene an på hva slags melk man har I røra? Stor forskjell på h-melk og skummet melk? 

Så lurer jeg på om "ferdig produkt" vil si når.man veier røra ferdig blanda, eller pannekakene ferdig stekt? Er jo litt forskjell på vekta I røre og stekt..

Noen som har noen tanker? Eller samme produkt selv? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine tanker om dette er at det er veldig vanlig, utrolig forvirrende, at det er gjort med vilje (en tilsvarende tråd her inne foreslår at det er for å få produktet til å se så kalorifattig ut som mulig), at det er irriterende som søren, og at noen masete mailer til produsenten/leverandøren kanskje vil få dem til å skjerpe seg.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Strawberrygirl skrev:

Jeg har kjøpt x-life sin proteinpannekake mix. På den står det at 100g ferdig produkt er 136kcal. I røra skal man blande 4 målwbeger,  og tilsette 1,5 dl melk og et egg. 

Dette forvirrer meg, for kommer ikke kaloriene an på hva slags melk man har I røra? Stor forskjell på h-melk og skummet melk? 

Så lurer jeg på om "ferdig produkt" vil si når.man veier røra ferdig blanda, eller pannekakene ferdig stekt? Er jo litt forskjell på vekta I røre og stekt..

Noen som har noen tanker? Eller samme produkt selv? 

Helt korrekt og helt enig. Dette er gjort besvisst av produsenten for å få en så lav kcal som mulig. Ved å gjøre det så uspesifikt kan de ikke bli tatt på feilaktig markedsføring. De har sikkert benyttet skummet melk (færrest kalorier) og veid røra før steking (færrest kalorier per gram).

Anonymkode: a1b8c...e6e

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er utrolig irriterende for meg som teller kalorier. Men har brukt skummetmelk, så får det bare bli sånn ca mål. Kan og sende en mail til dem for å høres hva dem egentlig mener. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...