Gå til innhold

Må jeg måke snø?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann!

Jeg er som eneste leietager boende i ett sameie med tilsammen 8 leiligheter.

Har just fått beskjed om at jeg - på lik linje med de andre - skal holde parkeringsplassen rundt huset fri for snø!

...jeg er den eneste som ikke har bil... :-?

Min første reaksjon er at det ikke er rett! Jeg skal selvsagt måke inngangspartier og trapper..men syns det blir vell drøyt med parkeringsplassene til 7 stykker!!

Jeg nevnte dette til en av naboene men fikk som svar at det er også mitt ansvar siden det er en del av gårdsplassen (bilene står parkert inntil 2 av totalt 4 husvegger)

Hva syns du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

*gjest igjen*

...bør vell også nevne at huset er helt nytt og alle regler blir lagd nå etterhvert som vi trenger de...

..og vi har ikke faste parkeringsplasser, slik at folk parkerer der det passer seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet kan man ikke pålegge leietaker til å gjøre noe for sameiet, deriblant dugnader. Det er eiers ansvar å sørge for at dette blir gjort. Dvs, om du har skrevet under på at du skal gjøre det så er det jo ditt ansvar, men ellers skal huseier gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er, som folk sier her, huseiers ansvar å holde parkeringsplassen ryddig. I og med at dette er et sameie vil jeg tro at det er hver enkelt boligeier sitt ansvar å holde sin parkeringsplass fri for snø, søppel o.l. Dersom de pålegger deg det blir det som om du sku sagt at de sku vaske leiligheten din! Vil tro at parkeringplassen står oppført i din kontrakt, gjerne med nr. Det er kun det som står i kontrakten du har ansvar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man leier ut en leilighet leier man ut bruksrett og da leier man vel ut bruksplikten også...?

Man er jo ansvarlig for fex trappevask som leietaker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...