AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Dere som har prøvd ivf eller ICSI pga ødelagte/tette eggledere.... -hvilket forsøk lyktes dere på?:) noen som gikk på Puregon ? Har normale verdier og produserer mitt månedlige egg, eggstokker og livmor er i orden. Eggledere er ødelagte, så må ha ivf... Prøver å sondere frem litt "odds" her😬 Anonymkode: 13e4c...2fd
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Den 16. mars 2016 at 20.30, AnonymBruker skrev: Dere som har prøvd ivf eller ICSI pga ødelagte/tette eggledere.... -hvilket forsøk lyktes dere på?:) noen som gikk på Puregon ? Har normale verdier og produserer mitt månedlige egg, eggstokker og livmor er i orden. Eggledere er ødelagte, så må ha ivf... Prøver å sondere frem litt "odds" her😬 Anonymkode: 13e4c...2fd Hei :-) Jeg har som deg tette eggledere, mens resten fungerer som det skal. Jeg kan vel beskrives som en solskinnshistorie i dette gamet. Jeg har hatt ett ferskuttak med totalt 12 egg ut som endte i ett ferskinnsett og fem på frys. Jeg har hatt ett ferskinnsett og to fryseinnsett, blitt gravid alle tre gangene. Første graviditet endte i MA da jeg var 11 uker på vei, men begge fryseinnsettene varte helt i mål. Så jeg sitter her i dag med to flotte, friske gutter- en på fem år og en på åtte måneder. :-) Masse lykke til med IVF, håper du er like heldig som jeg har vært. Det kan være vanvittig tøft mens det står på, men så verdt det hvis dere lykkes. 😊 Anonymkode: 29f6b...64c 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Jeg har også tette eggledere og har et barn som jeg fikk på mitt 3.forsøk vha ICSI. De to første forsøkene var vha IVF. Har brukt puregon, men har visst fortrengt mye fra den tiden der.. Plutselig så går det! 😄 Nå er jeg forresten gravid igjen, fryseegg fra samme forsøket. Hege 🌟 Anonymkode: 07061...d06
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 OT: Hvordan klarer de å få tatt ut modnede egg når egglederne er tette? Anonymkode: 7f08a...5ab
Røverdattersin Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Den 20. mars 2016 at 21.04, AnonymBruker skrev: Hei :-) Jeg har som deg tette eggledere, mens resten fungerer som det skal. Jeg kan vel beskrives som en solskinnshistorie i dette gamet. Jeg har hatt ett ferskuttak med totalt 12 egg ut som endte i ett ferskinnsett og fem på frys. Jeg har hatt ett ferskinnsett og to fryseinnsett, blitt gravid alle tre gangene. Første graviditet endte i MA da jeg var 11 uker på vei, men begge fryseinnsettene varte helt i mål. Så jeg sitter her i dag med to flotte, friske gutter- en på fem år og en på åtte måneder. :-) Masse lykke til med IVF, håper du er like heldig som jeg har vært. Det kan være vanvittig tøft mens det står på, men så verdt det hvis dere lykkes. 😊 Anonymkode: 29f6b...64c Så godt å høre en solskinnshistorie også❤️ Jeg håper jo det vil fungere på 1da😬 Hva er MA? Jeg vet jo svært lite om ting og tang egentlig.... Alt er veldig nytt for meg....
Jegda Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: OT: Hvordan klarer de å få tatt ut modnede egg når egglederne er tette? Anonymkode: 7f08a...5ab De henter ikke egg via eggledere. De bruker en nål fra livmora og inn til eggstokkene. Ivf ble utviklet med tanke på kvinner med tette / ødelagte eggledere. Endret 21. mars 2016 av Jegda
Bullerulla Skrevet 22. mars 2016 #7 Skrevet 22. mars 2016 8 timer siden, Røverdattersin skrev: Så godt å høre en solskinnshistorie også❤️ Jeg håper jo det vil fungere på 1da😬 Hva er MA? Jeg vet jo svært lite om ting og tang egentlig.... Alt er veldig nytt for meg.... MA er en forkortelse for Missed Abortion. Det er når fosteret slutter å utvikle seg, men ikke blir støtt ut av livmora. I mitt tilfelle ble det oppdaget på en oppfølgingsultralyd da jeg var rundt elleve uker på vei. Det viste seg at fosteret hadde sluttet å utvikle seg ca uke ni. Da hadde vi vært på tidlig ultralyd i uke sju (det vil du også få som en del av oppfølgingen i forbindelse med en ivf graviditet) og sett hjerteaksjon, så det var rett i kjelleren noen uker for å si det sånn. Men fire måneder senere hadde jeg mitt første fryseforsøk og det ble full klaff som varte helt i mål. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå