Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde PT-time i går. Endte med at jeg gikk fra treningssenteret i tårer, fordi PT-en gjorde ikke annet enn å kritisere meg. Jeg vet at det er viktig med god teknikk i styrke, men jeg gjør det tydeligvis feil da. Til slutt sa PT-en "Det her er det ikke noe vits i, du får det jo ikke til" også lo han. Jeg har trent styrke i mange år men PT-en sier teknikken min er katastrofe. Men jeg vet jo ikke om andre måter å gjøre det på... er lei meg nå. Ikke motivert til å trene hvertfall. 

Flere som har vært borti frekke PT-er? 

Anonymkode: 107c3...bca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den var drøy. Fyren må jo mangle all sosial inteligens og selgerevne.

Eneste jeg opplevde som kjipt var en PT som skulle verve meg til sånn pyramidesalg av jallakosttilskudd. Måtte bytte senter til slutt.

Anonymkode: 0a960...ec3

• Liker 16
Skrevet

PT-en skal jo rette på teknikken. Men det skal skje på en ordentlig måte. Og det er vanskelig å legge fra seg gammel teknikk og øve inn ny. Det burde PT ha kunnskap om!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den var drøy. Fyren må jo mangle all sosial inteligens og selgerevne.

Eneste jeg opplevde som kjipt var en PT som skulle verve meg til sånn pyramidesalg av jallakosttilskudd. Måtte bytte senter til slutt.

Anonymkode: 0a960...ec3

Jeg vet, ble skikkelig demotivert :( Vanligvis elsker jeg jo å trene. Det samme skjedde på en TRX-time på Elixia. Er en instruktør der som er så slem.. han stod og ropte til meg at jeg var helt ELENDIG og at han ikke forstod hva jeg gjorde der. Tar GJERNE imot råd ang å gjøre øvelser riktig jeg, men å skrke til meg og le av meg motiverer meg ikke. Jeg har lyst å gå ned i vekt men nå tør jeg nesten ikke trene. Er jo tydeligvis ikke noe poeng, i følge det som ble sagt av PT-en :( 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, ble skikkelig demotivert :( Vanligvis elsker jeg jo å trene. Det samme skjedde på en TRX-time på Elixia. Er en instruktør der som er så slem.. han stod og ropte til meg at jeg var helt ELENDIG og at han ikke forstod hva jeg gjorde der. Tar GJERNE imot råd ang å gjøre øvelser riktig jeg, men å skrke til meg og le av meg motiverer meg ikke. Jeg har lyst å gå ned i vekt men nå tør jeg nesten ikke trene. Er jo tydeligvis ikke noe poeng, i følge det som ble sagt av PT-en :( 

Drit i den jævla PT'en. Tren og ha det fint (utenn den PT'en) :hug: 

Anonymkode: 78696...b56

• Liker 4
Skrevet

Vær frekk tilbake!

"Dårlig teknikk? Ja, det er det jeg trodde jeg betalte deg for å hjelpe meg med!" kan du svare. Og du kan også si at du ikke finner deg i å betale penger for å høre på dritt. Sett ham på plass :)

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags øvelser gjaldt det? Vet du hva du gjorde feil eller hva han hang seg opp i?

Anonymkode: fe6bc...e20

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det hørtes ut som en spøk du oppfattet feil jeg da, men det er jo vanskelig å si siden vi bare har din side av saken. Jeg tviler i alle fall på at han ønsket å være "slem" med deg. En utrivelig PT hadde vel ikke fått beholde jobben spesielt lenge. Det er jo også jobben hans å rette på teknikken din, så sånn sett gjør han jo jobben sin riktig.

Kan du ikke ta en prat med han og forklare at du ikke liker kommunikasjonen dere i mellom og si i fra hvordan du heller vil ha det? Eller bytte PT.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes uprofesjonelt ut. Jobben hans er jo å veilede deg ift trening? Kan du ikke få byttet PT eller ev klage på han? 

Anonymkode: e557c...2eb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket senter er du trener på?

Anonymkode: 15bc2...368

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han skal hjelpe deg og sørge for teknikken er riktig.  Han gjorde dette på en feil måte og ja, han var frekk. Bytt PT hvis du ikke vil jobbe med han mer.

hadde en PT for noen år siden. Da jeg var på det største. Vi hadde en kartleggingstime først. Da han spurte hvordan kosthold jeg hadde, så var jeg ærlig og sa det var usunt men ville  bli sunnere. Da sa han "Jaja. skjønner hvorfor du er blitt så feit. Du spiser jo for 3" Jeg vet, men ikke særlig gøy å få det slengt mutt i fleisen sånn

Anonymkode: 599d9...11a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Ciara skrev:

Vær frekk tilbake!

"Dårlig teknikk? Ja, det er det jeg trodde jeg betalte deg for å hjelpe meg med!" kan du svare. Og du kan også si at du ikke finner deg i å betale penger for å høre på dritt. Sett ham på plass :)

Høres jo ut som fornuftig pengebruk. Sette på plass noen du betaler for å hjelpe deg? Bedre å bli kvitt han bare. Syns likevel det er rart at ingen faktisk er nysgjerrig på hva kritikken går ut på, for jeg ville trodd det var det største problemet her. Å bruke tid og energi på noe du gjør feil. Enig i at hun ikke skal finne seg i en useriøs og frekk pt, men hva gikk egentlig kritikken ut på? Om det er lett å fikse på så er hun jo kvitt problemet og kan få fremgang som tydelig er etterlengtet. Ikke sikkert hun trenger pt heller da. Så ts, si gjerne hva du har oppfattet at han prøvde å formidle eller hvilke øvelser det er du sliter med, så kanskje det kan rettes på i tråden.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres jo ut som fornuftig pengebruk. Sette på plass noen du betaler for å hjelpe deg? Bedre å bli kvitt han bare. Syns likevel det er rart at ingen faktisk er nysgjerrig på hva kritikken går ut på, for jeg ville trodd det var det største problemet her. Å bruke tid og energi på noe du gjør feil. Enig i at hun ikke skal finne seg i en useriøs og frekk pt, men hva gikk egentlig kritikken ut på? Om det er lett å fikse på så er hun jo kvitt problemet og kan få fremgang som tydelig er etterlengtet. Ikke sikkert hun trenger pt heller da. Så ts, si gjerne hva du har oppfattet at han prøvde å formidle eller hvilke øvelser det er du sliter med, så kanskje det kan rettes på i tråden.

Kritikken gikk ut på følgende: feil teknikk ved push ups i stropper (TRX). Jeg eier ikke balanse så får det ikke til samma hva. Har prøvd TRX mange ganger som gruppetime og syns det er gøy, men får kjeft hver gang fordi jeg gjør det feil.. 

I tillegg gjorde jeg ikke knebøy riktig. Eller utfall. Så de eneste øvelsene han sa jeg gjorde ok var vekter, roing og markløft. Så jeg føler jeg bare kan drite i å trene nå og har SÅ lyst på smågodt at dere aner ikke :( Men har betalt 3000 kr for PT i gruppe så føler jeg må stille opp på det. 

Takk for svar folkens, jeg forstår at det er viktig med riktig teknikk. Men jeg fikk jo nesten ingen øvelser å jobbe med.. Han sa jeg kan kjøpe en egen PT-pakke kun med han og ikke trene med PT i gruppe som jeg gjør nå. Men det blir så dyrt. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

De korrigerer deg jo så du ikke skal få skader. Og riktig teknikk er vanskelig, men viktig. Det høres for meg ut som du kanskej følte deg litt ekstra følsom i dag. For det er jo jobben til en PT å korrigere teknikken din. 

Anonymkode: db2b9...f65

• Liker 3
Skrevet

Husk at rundt 80% av alle PT'er har tatt et eller annet kurs på 6-9 mnd,svært få hat feks tatt ordentlig utdannelse med tanke på feks kostholdsveiledning..Han skal rette på teknikken,men på en bra og ok måte!

• Liker 5
Skrevet

Han kunne jo feks sagt noe som "jeg ser du sliter med balansen, her er noen øvelser du kan trene på hjemme før å bli bedre på dette". Det hadde vært mye mer konstruktivt synes jeg. Om jeg var deg ville jeg klaget og byttet. (Og- ikke la den idioten gå så inn se deg at du kaster deg over godteriskålen. Selv om du har dårlig balanse er du sikkert sterkere enn som så 😁)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Typisk menn!

Anonymkode: fc131...9de

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en kjørelærer som presterte å skjelle meg ut fordi jeg ikke kunne kjøre bil. På andre kjøretimen. Etter jeg hadde sagt jeg ikke hadde noen å øvekjøre med. Så ja, noen skjønner bare ikke hva det er de får betalt for.

Bytt PT. Han vet du har innøvd feil teknikk. Hvis han er verdt lønnen sin så vet han at det tar ekstra tid å avlære feil. Hvis han ikke takler å gjøre jobben sin, får du gi den til noen andre. Han er tosken, ikke du.

• Liker 2
Skrevet

Ville tatt det opp med senter-ledelsen evt. høyere hold. Ikke holdbar oppførsel!

• Liker 1
Gjest Evans
Skrevet (endret)

Det er ikke sikkert han mente noe vondt med det, kanskje du bare tolket det feil. At han sier du gjør ting feil, er jo også veldig viktig - for da må dere jobbe med akkurat det, og det skal vel han hjelpe deg med?

Om det er slik at du har betalt for gruppe PT, og dermed ikke kan bytte (vet ikke hvordan det funker eller hva de PTene som er i grupper faktisk skal bidra med), syns jeg du må si klart i fra om at du trenger faktisk hjelp og god rettledning til å få til de øvelsene du ikke nå mestrer, om du føler at du ikke får det nå. 

Endret av Evans

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...