Gå til innhold

Blir smårar av alle disse lydene...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Velger å være anonym idag, da dette innlegget er litt spesielt. Nå trenger jeg å høre hva dere andre damer mener om dette, for snart blir jeg sprø.

Det gjelder min samboer (gjennom 1 år) og hans do-besøk, som ikke går stille for seg. Vi bor i en liten 2-roms, og det er veldig lytt der. Han gjør ingen forsøk på å skjule hva han driver med der inne, og jeg er luta lei av å høre nøyaktig hvor mange "/¤#¤%" som treffer skåla 3-4 ganger om dagen. I tillegg til dette, er det også høylytt promping! :oops:

Jeg våkner av disse lydene hver morgen (badet ligger inntil soverommet), og det er det første jeg hører når han kommer fra jobb, og det siste jeg hører før jeg legger meg. Han fnyser når jeg sier at dette er et problem for meg, for han mener det er den naturligste ting i verden, og at han ikke klarer å gjøre noe med det. Når vi har besøk, skulle jeg ønske jeg kunne synke i jorden, for alle gjestene mine hører hva han "driver med".

Er jeg unormal og "touchy" som synes dette er ubehagelig? Er det noen som tør å svare på hvordan dere opplever dette hjemme hos dere? Jeg har hatt 2 samboere før, og aldri hørt noe som helst fra deres do-besøk. Og jeg bodde jo hjemme hos foreldrene mine i 20 år, og har heller aldri hørt dette der.

Nå har det gått så langt at jeg ikke har lyst på sex heller. Etter å ha liggi og hørt på sånt i 20 minutter, får jeg litt "grøsninger" hvis han kommer smygende og vil "ha litt" etterpå.

Hjelp meg! Er det jeg som er sprø?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Huff- det der er jo en vanskelig situasjon.

Jeg kan skjønne at du synes det er ubehagelig , men på den andre siden kan han jo ikke for at det *plopper* når han gjør det han må.

Sitter han og stønner og presser :ler: høyt kunne man jo bedt han om å moderere seg men kroppslydene hans på badet er det nesten vansklig og gjøre noe med .

Men jeg må inndrømme at jeg aldri har opplevd at noen har vært så høylytte

Gjest ung mor
Skrevet

:hoho::hoho::hoho:

:o

skjønner deg !

har aldri opplevd dette, men derimot er alle guttene/mennene jeg kjenner ikke spesielt opptatt av å "skjule" feks raper ol.¨når de føler seg trygge..

hmm...

du får stå på ditt! det er antagelig ikke bare deg som synes dette er i det drøyeste laget :)

Skrevet

Be han lage "plaske-demper" av dopapir.

Kjøp en liten radio.

Skrevet

Hehe...jeg skjønner at det er irriterende, men det er litt morsomt også.

Har ikke samboeren din lært seg å legge papir nedi først..?

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøp en liten radio.

Jeg har bedt ham om det 1000 ganger.

Han nekter, og synes hele diskusjonen er latterlig.

...noe det var til å begynne med. Nå er jeg bare lei!

Skrevet

Jeg hadde skrudd på tv/radio HØYT

Når det gjelder å våkne til slike presse og ploppelyder, hadde jeg insistert på at han hadde lagt papir i bunnen og dempet seg!

Skrevet

Kjøp en liten radio.

:hoho::hoho: Dritbra...! Øh, veldig bra...

Gjest Anonymous
Skrevet

Når det gjelder å våkne til slike presse og ploppelyder, hadde jeg insistert på at han hadde lagt papir i bunnen og dempet seg!

Det gjør jeg også. Det ender i kjempekrangel hver gang. Idag sa han at "hvis du har så problemer med dette, burde du kanskje bo et annet sted".

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå skal det være sagt, at jeg bryr meg ikke om en rap/promp i ny og ne. Det kan jo skje. Men dette her begynner å ta helt overhånd!

Trodde aldri noe slikt kunne føre til så store problemer mellom to mennesker, men det er tilfelle.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg må si at de eneste gangene jeg har reagert på min samboer er om han har glemt å lukke døren. Ellers har han faktisk lært seg å putte dopapir i skålen lenge før han traff meg. Men, skjønner at det kan være litt plagsomt for deg dette!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok..Klarte ikke å dy meg..Må svare :wink:

Kanskje det kan løses på en helt annen måte? Min erfaring fra dobesøk er at doer er ganske forskjellige, noen gjør at det blir mer "bråkete" enn andre. Hva med å rett og slett skifte ut doen? Nå synes vel noen at dette kanskje er et litt drastisk steg å ta, men dersom det er et så stort problem mellom dere er det vel verdt det? Kanskje han også da skjønner hvor seriøs du er at han selv tar tiltak som å lage "plaske-dempere".

Håper det ordner seg for dere

Skrevet

:hoho::hoho::ler: :-) :-? Dette her hørtes jo helt sprøtt ut. Jeg mener ikke noe vondt med å le. Men vittig var det lell. Slipper de lydene jeg. Er alene for tiden.

Nei. Ærlig talt. Hadde brått fått satt en stopper for disse lydene. Ikke få han til å slutte å bæsje ass......:hoho: , men å lage brautende lyder. Når du til de grader blir plaget, så er det endel opptil han å ta hensyn. Ærlig talt dere er jo to.

Beklager folkens, klarer ikke å slutte å le. :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner godt at du ler, jeg.

Men det er like fullt et problem for meg. Er liksom grenser for hvor ofte du kan sitte og høre på dette før du blir "drittlei" (bokstavelig talt).

Skjønner heller ikke at han ikke kan PRØVE å ta litt hensyn, når han skjønner hvor plagsomt det er for meg. Hadde noen sagt til meg dag etter dag at de var lei av å høre at jeg DREIT (sorry), hadde jeg da gjort noe med det....

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg syns du overreagerer, og er helt enig med samboeren din. neste gang han tar seg en tur på toalettet, så får du heller sette på radioen eller tv`n, for da kan du konsentrere deg om den lyden, i stedet for hva han holder på med.

Alle gjør det, og jeg forstår ikke hvorfor det skal være så gale. Men meg om det. :wink:

Skrevet

Det er jo ikke bestandig det passer seg å ha på radio/TV høyt om man har gjester eller er borte hos noen Madam Felle!

Er det ikke noe som han syns er pinlig som du ikke bryr deg om da? Finn ut om det er det og få han pinlig berørt. Forklar deretter at sånn føler du det når dere er borte/har gjester.

Ang før dere legger dere; du MÅ ikke ha sex med han etter at han har sluppet 8 km kabel vel?

Gjest Anonymous
Skrevet
sette på radioen eller tv`n :wink:

Sukk :-? , hadde det enda hjulpet! Men de programmene jeg vil se, blir stadig forstyrret av et "plask" i toalettskålen fra badet, eller en solid FIS.

Tror egentlig ingen helt kan forstå hva dette vil si, før de har levd med det flere ganger daglig i over ett år!

Det er faktisk så plagsomt at jeg vet ikke om jeg kan leve med det resten av livet... :tunge1: :-(

Gjest Anonymous
Skrevet
du MÅ ikke ha sex med han etter at han har sluppet 8 km kabel vel?

:ler::ler: Må jo le litt selv også, da...

Vel, problemet er at "kabelen" MÅ ut hver kveld før han legger seg! OG hver morgen før han reiser hjemmefra!

Skrevet

Du bør kanskje vise han denne tråden her? Selv om ikke akkurat alle støtter deg, så sier du jo selv ganske mye om hvordan det sliter på deg, og det har han kanskje godt av å se?

Skrevet

Sukk :-? , hadde det enda hjulpet! Men de programmene jeg vil se, blir stadig forstyrret av et "plask" i toalettskålen fra badet, eller en solid FIS.

Du MÅ da spøke?!?! Altså, hvis du lar deg forstyrre så mye av så kortvarig bråk som dette tross alt er (i hvert fall hos mennesker med noenlunde normale magefunksjoner), hvordan er det da med andre lyder som fyren lager ved å være i normal aktivitet når du ser tv? Eller må han sitte helt i ro og holde kjeft hver gang du skal se noe? :klø:

Jeg kan dog skjønne at du synes det er pinlig med høylytt "do-bråk" når dere har gjester, men bortsett fra det er jeg helt enig med MF i at du overreagerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...