AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Jeg har invistert i en klorestokk til pus. Sånn at hun skal slutte å klore på møbler. Det er en uke siden jeg kjøpte den og hun kunne ikke brydd seg mindre. Var bare å snuset på den og ikke noe mer. Hun fortsetter bare med å klore på sofaen og godstolen min Hun VET hun ikke får lov for hun gjør der aldri når jeg er i stua. Bare når jeg ikke er i rommet. Hun tror jeg ikke hører hvis jeg ikke er i stua men det hører jeg jo. Da får hun høre det å. Men hvordan få henne til å bruke klorestokken? Anonymkode: c8cfb...19b
Gjest GulSol Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Løft henne bort i akten, plasser henne ved stativet, ta potene og demonstrer for henne hvordan det gjøres. Kanskje spray catnip på?
Sapientia Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Gjør klorestokken mer attraktiv for henne. For noen fungerer catnip, andre synes klor er helt himmelsk. Er det noen leker ved den? hvis ikke så kan du prøve å feste noen leker til den dersom katten din er leken. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 Har hørt at man skal plassere den sånn at pus må passere den. Altså ikke stuet bort i en krok der den gjør lite av seg. Det fungerte på mine katter. Anonymkode: eb65d...c24
Gjest Sylphrena Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 Kan prøve å sette den der hvor pus pleier å klore.
Snadder Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 Kjøp en catnip spray og en cat off spray. Spray stativet og løft katten til den og spray så cat off på noe katten kanskje pleier å klore på
Tabris Skrevet 18. mars 2016 #7 Skrevet 18. mars 2016 Hun vet ikke at hun ikke har lov. Dyr har ingen forståelse for vår moral og våre lover og regler. Men hun følger læringslovene og har erfart at hun kan klore på sofaen når du ikke er tilstede for da slipper hun ubehaget. Altså forbinder hun ubehaget med deg, ikke at hun "ikke har lov" å klore på sofaen. Som andre nevner - kjøp catnip og ha på klorestolpen. Ikke kjeft eller straff om hun klorer på sofaen, men flytt henne hver gang bort til klorestolpen i stedet. 2
KristineS Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 Vi hadde en lang periode hvor vi konsekvent flyttet katten til klorestativet om hun kloret på noe annet. I tillegg fikk hun en godbit om hun kloret eller oppholdt seg på det av eget initiativ. Det tok bare et par dager før hun hadde skjønt greia, og da bare trappa vi ned sakte på godbitene. Nå har hun ikke kloret noen andre plasser(som vi vet/har sett) på nærmere ett års tid. Og dette har hun lært videre til vår andre pus som vi hentet i høst, så han har brukt klorestativet fra begynnelsen
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #9 Skrevet 24. mars 2016 Sett den der pus pleier å klore. Anonymkode: 2864e...671
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå