AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Jeg har vært mottaker av dagpenger fra NAV i noen måneder, og nå er jeg i ferd med å bli samboer. Han er i jobb. Vil dette påvirke utbetalingen av dagpenger fra NAV? De har nettopp kalt meg inn til møte, men usikker på om dette kan være årsaken. Anonymkode: 2345b...8c3
Kontormus Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Nei. Rett til dagpenger har alle, basert på tidligere inntekt. Intet annet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 De har kalt deg inn til møte for å gi deg oppfølging i jobbsøkerprosessen. Det er helt korrekt slik som kontormus sier. Om samboeren din hadde tjent en million kroner og du selv hadde hatt flere 100 000 på konto ville du likevel fått dagpenger så lenge du oppfyller kravene til å få dem. Anonymkode: 46cf2...ecd
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #4 Skrevet 16. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært mottaker av dagpenger fra NAV i noen måneder, og nå er jeg i ferd med å bli samboer. Han er i jobb. Vil dette påvirke utbetalingen av dagpenger fra NAV? De har nettopp kalt meg inn til møte, men usikker på om dette kan være årsaken. Anonymkode: 2345b...8c3 Nei, det har ingenting å si. Det er dessuten kun dersom dere er gift eller har barn sammen at han noensinne kunne pålegges en forsørgerplikt ovenfor deg, eller du for ham. Anonymkode: a9f11...e04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå