Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,hei!!

Har lest om det før,men når jeg selv er gravid igjen så blir jeg usikker :roll:

Hvordan er det å bruke otrivin nesepray,var ikke det bra?

Har selfølgelig blitt forkjølet,men tør ikke å bruke noe når jeg ikke vet...

Er det noen av dere som kan svare meg?

Klem fra Lillan

Videoannonse
Annonse
Gjest Lottemor
Skrevet

Ofte når man blir gravid så blir slimhinner i kroppen iriteri og det gjelder også nesen....

Det går somregel over etter en litenstund eller det kan vare hjennom hele svangerskapet...

Så jeg legen min anbefalte meg å bruke saltvannsopløsning slik at jeg ikke skadet slimhinnene i nesa....

klem fra

Skrevet

Takk skal du ha for svaret! Får prøve med det!!

Klem fra Lillan

Skrevet

Man får også saltvannsoppløsning som nesespray, men jeg synes ikke den fungerer noe særlig i forhold til vanlig Otrivin.

Dette står det om graviditet i vedlegget til Otrivin, så man bør kanskje prøve å unngå det:

---

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Pga. vasokonstriktiv effekt må forsiktighet utvises ved bruk under graviditet. Overgang i morsmelk: Bruk av terapeutiske doser medfører trolig ingen risiko for foster eller barn som ammes.

> Felleskatalogen: Otrivin

---

Skrevet

Jeg er gravid med nr 3 og atter en gang er jeg blitt tett i nesen. Det begynte allerede før jeg visste at jeg var gravid - så jeg gikk til legen og fikk allergitabletter.(men heldigvis så oppdaget jeg at jeg var gravid før jeg begynte på de) Så da var det bare å gå på apoteket og kjøpe nesedråper. Jeg har prøvd alt annet og det eneste som hjelper er otrivin. Etter at jeg fødte begynte nedtrappingen av dråpene og det fungerte veldig bra. Legen min vet at jeg bruker nesedråpene selv om han ikke liker det, men så lenge det ikke finnes noe annet som hjelper er det ingenting han kan gjøre.

Gjest motorrypa
Skrevet

ta den enkle metoden å den som definitivt e beste for kroppen.

bland en teskje salt i et glass lunkent vann å sug det inn i nesa helt til du kjenn at det renn bak i halsen.

funke kjempebra det fjerne alt gørr som e i nesa å bihulan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...