Gå til innhold

Når man er en kjedelig person

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags håp kan man ha innen forhold og partnere, da?

Med kjedelig mener jeg at jeg er altfor glad i alenetid. Kan gå ukesvis mellom hver gang jeg treffer venner. Sosialisering får jeg nok av gjennom jobb og familie.

Jeg liker ikke å reise, og har aldri tatt fly. Ikke en eneste gang. Da jeg var liten reiste vi innenlands, og med bil. Liker meg best hjemme i trygge og vante omgivelser.

Ambisjoner innen jobben min har jeg ikke. Så lenge jeg får en lønnssjekk hver måned som jeg klarer meg på, er jeg fornøyd. Har heller ikke utdannelse, og har en lav lønn (mindre enn 200.000).

Interessene mine er få, og ingen av dem er en lidenskap for meg. Jeg trener riktignok ganske mye, men det går litt i perioder.

Hvis jeg var jente, hadde nok svarene vært at jeg er god nok og at det ikke gjør noe at jeg er kjedelig.

Men nå er jeg jo gutt, og hva mener da dere jenter om en person som meg? Aktuell som partner eller uaktuell?

Anonymkode: 0a85a...edb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuell...

Anonymkode: 94568...ec7

• Liker 6
Gjest jippii
Skrevet

For meg hadde det ikke funket, men det er rett og slett fordi du er veldig ulik meg. Men det finnes jo garantert noen der ute som er likere deg og kan trives med det. Folk er forskjellige, så det gjelder bare å finne den rette personen :)

AnonymBruker
Skrevet

I stedet for å se på det du ikke har/ikke ønsker/ikke trives med, hva å se på hva du har, egenskapene dine, hva du trives med og målene i livet ditt? Jeg synes ikke fravær av det du oppnevner automatisk gjør en person kjedelig.

Anonymkode: 000bf...31e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt uaktuell...

Basert på hvilke kriterier? Alle jeg nevner, eller noen spesifikke?

Skrevet

Uaktuelt som potensiell partner, uavhengig kjønn. Det at man er introvert er langt fra et problem, men fullstendig manglende reiselyst, ambisjoner og engasjement er ekstremt turnoff.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Aktuell som partner for meg (jeg er jente), siden jeg er en sånn person selv. 

Anonymkode: b94bc...443

Skrevet

Tja. Hadde du blitt med meg på reiser dersom jeg hadde moderat reiselyst, selv om du sjøl ikke har reiselyst? En liten utenlandstur i året? Hadde du blitt med meg på kafé/på byen/på kino av og til? 

I utgangspunktet tenker jeg at det er veldig fint med en mann som er fornøyd med livet, som ikke alltid higer etter noe annet. At du ikke har ambisjoner er derfor helt fint for meg. 

Lønna kunne blitt et problem, dog. Jeg hadde jo ønsket å kjøpe hus med deg etterhvert, og ellers ha en relativt romslig økonomi. Ikke dermed sagt at du trenger å tjene så veldig mye, men under 200.000 er litt i minste laget. 

Sånn i sum er du altså ikke uaktuell som partner for meg ut i fra det du forteller her, men ikke "øverst på ønskelista" heller. 

• Liker 2
Gjest Evans
Skrevet

Du har sikkert mange gode sider, og det er mange som ønsker et rolig liv - hvor karrierejag og reiser ikke er det viktigste. Videre kan det jo hende at når du treffer den rette jenta, at det faktisk også frister med en tur eller to. 

Jeg syns du heller skal fokusere på hva du har, enn hva du ikke har. Du har sikkert mer enn nok å tilby en fremtidig partner :)

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Uaktuelt som potensiell partner, uavhengig kjønn. Det at man er introvert er langt fra et problem, men fullstendig manglende reiselyst, ambisjoner og engasjement er ekstremt turnoff.

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Basert på hvilke kriterier? Alle jeg nevner, eller noen spesifikke?

Hva Katten sa... Pluss jeg er helt motsatt av deg, utenom at jeg også er introvert. Det at du har lite penger pr. dags dato er ikke noe problem sånn sett, men at du ikke har noe ambisjoner om å jobbe deg oppover betyr at partneren må forsørge deg...

Skrevet

Det finnes da damer som er akkurat som deg, TS. Kunsten er jo å finne hverandre, den utfordringen er jo ekstra stor i dette tilfellet. Har du prøvd match.no eller lignende? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva liker du å gjøre på, da? Det må jo være noe?

Jeg er også en kjedelig person som sosialiserer lite, reiser lite (kanskje 1 gang i året, pga midlertidig trang økonomi) og jeg liker best å være inne i helgene og ikke ha så mye utenom jobb. Forskjellen på oss to er at jeg har det sånn fordi jeg elsker jobb og trening og bruker all min ledige tid på det.

Derfor har jeg behov for å flate helt ut i den fritiden jeg har og bruke helger på å sove ut, trene og hente meg inn igjen i stedet for å gå på middagsbesøk til venner. Jeg har heldigvis en kjæreste som er litt samme typen, men jeg tror nok at de fleste hadde blitt lei av min livsstil.

Du trenger ikke ha noen interesser du er lidenskapelig opptatt av - men du skriver jo at du trener i perioder. Liker du å gå på tur? På fjellet? Se film? Hadde det vært kjekt å reise hvis du hadde vært med noen som tok litt kontroll og tok seg av planleggingen?

Tenk på hva du kan/vil/ønsker og ikke hva du ikke tror du kan få eller tror du kan tilby. Se deg selv fra best mulig vinkel og lag en profil på match el.l

Anonymkode: 18af8...bc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å være helt ærlig tror jeg det kommer til å bli vanskelig. Det finnes nok selvfølgelig noen som er ganske lik deg, men menn forventes å være litt lystne på eventyr og en viss jobbutvikling dessverre.

Selv tjener jeg ca 450K, reiser moderat på et par turer i året (mer gir ikke jobben frihet til dessverre, jobber stort sett 24/7/365 ellers), og er moderat ekstrovert selv om jeg også kan sette pris på alenetid. Når jeg sliter så kan jeg bare forestille meg hvordan det er for menn som tjener mye mindre, og som opplever mindre. 

Anonymkode: 2209e...902

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å være helt ærlig tror jeg det kommer til å bli vanskelig. Det finnes nok selvfølgelig noen som er ganske lik deg, men menn forventes å være litt lystne på eventyr og en viss jobbutvikling dessverre.

Selv tjener jeg ca 450K, reiser moderat på et par turer i året (mer gir ikke jobben frihet til dessverre, jobber stort sett 24/7/365 ellers), og er moderat ekstrovert selv om jeg også kan sette pris på alenetid. Når jeg sliter så kan jeg bare forestille meg hvordan det er for menn som tjener mye mindre, og som opplever mindre. 

Hvorfor?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Tja. Hadde du blitt med meg på reiser dersom jeg hadde moderat reiselyst, selv om du sjøl ikke har reiselyst? En liten utenlandstur i året? Hadde du blitt med meg på kafé/på byen/på kino av og til? 

I utgangspunktet tenker jeg at det er veldig fint med en mann som er fornøyd med livet, som ikke alltid higer etter noe annet. At du ikke har ambisjoner er derfor helt fint for meg. 

Lønna kunne blitt et problem, dog. Jeg hadde jo ønsket å kjøpe hus med deg etterhvert, og ellers ha en relativt romslig økonomi. Ikke dermed sagt at du trenger å tjene så veldig mye, men under 200.000 er litt i minste laget. 

Sånn i sum er du altså ikke uaktuell som partner for meg ut i fra det du forteller her, men ikke "øverst på ønskelista" heller. 

Ja, jeg hadde nok blitt med på det. Det er ikke slik at jeg totalt imot å reise, det er bare ikke noe som er viktig for meg. Det er heller ikke slik at jeg aldri er på byen, kafe eller kino heller. Var på byen for en drøy måned siden, og vært på kino en del ganger det siste året.

Det er ikke slik at jeg sitter inne hele tiden. Jeg holder meg i aktivitet og trener en hel del, men selvsagt ikke på treningssenter.

Hvis jeg utdanner meg innen jobben jeg har, vil jeg kanskje få en lønn på 350.000 i året. Men det er vanskelig å få jobb, iallefall heltid, for tiden.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg hadde nok blitt med på det. Det er ikke slik at jeg totalt imot å reise, det er bare ikke noe som er viktig for meg. Det er heller ikke slik at jeg aldri er på byen, kafe eller kino heller. Var på byen for en drøy måned siden, og vært på kino en del ganger det siste året.

Det er ikke slik at jeg sitter inne hele tiden. Jeg holder meg i aktivitet og trener en hel del, men selvsagt ikke på treningssenter.

Hvis jeg utdanner meg innen jobben jeg har, vil jeg kanskje få en lønn på 350.000 i året. Men det er vanskelig å få jobb, iallefall heltid, for tiden.

Synes du høres ut som om du kunne vært en helt fin match for meg, jeg. Ser i hvert fall ingen grunn til at du ikke skulle finne noen. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Det må du spørre kvinnene du dater om, ikke jeg som lager spillereglene ;)

Men reglene er som de er, og det er veldig mange kvinner som nesten utelukkende dater ambisiøse og noenlunde bereiste menn. Man behøver nok ikke å ha vært halve verden rundt, men det er en fordel å ha satt seg på et fly iblant ja. Det har faktisk blitt veldig tøft i datingmarkedet og man konkurrerer med mange med en halv million i lønn (som jo omtrent er snittlønnen i Norge nå) og oppover, og da er det naturlig nok vanskeligere om man tjener mindre enn det. 

Ellers anbefaler jeg ikke å la det gå ukesvis mellom hver gang man treffer venner og kjente, om man kan unngå det. Handler om å vedlikeholde relasjoner og ha mulighet for å sosialisere når man ønsker. Jeg vet hvertfall at det sliter godt på med lange perioder med lite sosial omgang, selv om det for min del har vært ufrivillig på grunn av jobb, og man risikerer å ende opp som en person med lite sosial kompetanse, noe som igjen straffer seg i jobbsammenheng. Med andre ord skaper man en dårlig sirkel for seg selv som vil være en bakdel både i kjærlighetslivet og jobblivet. Ikke gå i den fella! 

AnonymBruker
Skrevet

Du hadde ikke vært en uaktuell potensiell partner for meg 🙂 Jeg er vel mer introvert enn utrovert selv, og oppdager stadig hva livet kan ha å by på i mitt eget selskap. Jeg foretrekker heller et lite intimt selskap med få nære venner, enn store happenings, fester, mingling og small talk. Får sosialisert meg nok i hverdagen gjennom jobb og fritidsaktivitetene mine, og trenger rom for meg selv til å bare puste, være og hente meg inn igjen. Med rette personer rundt meg trenger jeg ikke nødvendigvis like mye opplading, og de menneskene jeg har møtt gjennom mine aktiviteter er i stor grad veldig lik meg selv, noe som igjen har gitt meg et nettverk av gode, lojale venner, som jeg ikke nødvendigvis må se hver dag eller flere dager i uken. Ambisjoner og karrierejag er ikke noe jeg higer etter, da jeg mener livet handler om så veldig mye mer enn det. Så lenge man har en jobb som man trives i er det nok for meg. Jeg liker å reise, og jeg reiser når og om jeg har mulighet, dit jeg har lyst til å dra. Reising er mye morsommere når man drar på tur med noen man går godt overens med og trives med, så selv om det ikke er et mål for deg å dra utenlands nå så kan det jo bli det med rett partner. Det som er mer viktig for meg er jo at man finner en mening i hverdagen, noe som gir deg lyst til å ta fatt på dagen og bruke livet ditt til noe mer enn å bare gå på jobb og så gå hjem. Om det er bøker eller turer til fjells eller en idrett eller annen hobby er ikke nøye, bare det er noe 🙂

Anonymkode: 05525...123

Skrevet

Hvordan du ser på deg selv kan være noe helt annet hvordan andre ser på deg. Andre kan jo se på deg som en morsom person.

Dessuten finnes det flere som er som deg, så det er en for deg der ute også 😊

AnonymBruker
Skrevet

Virker som du er veldig komfortabel i det trygge og kjente og ikke spesielt glad i forandringer, veldig omvendt av meg, så må nok si uaktuell

Anonymkode: 34fb6...c94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...