AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Er veldig glad i thaimat og er på jakt etter ulike middagsoppskrifter. Helst litt sunne middager. Anonymkode: 5652d...d7c
caroprins Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Et kylingbryst. Ferdig stekt. noen ferdig kokte eggenudler. Surr en løk, 3 hvitløksfedd, 1 rød paprika og noen brokkoli topper , litt vårløk og 2 finkuttet selleristenger I olje. spe med 5 dl kyllingkraft og en boks kokosmelk. krydre med 0,5 eller en teskje rød currypaste. Dette er sterkt så her er det Hva du liker. 1 ss fiskesaus, 1 ss oystersaus og 2 ss soyasaus. la det koke noen minutter. Legg oppi ferdig stekt og kuttet kylling pluss ferdig kokte nudler. smak om du eventuellt ønsker mer av sausene eller krydder. blir en deilig og sunn thailandsk kylling suppe 2
John_Felipe Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 https://www.youtube.com/user/PailinsKitchen/videos Velg og brak 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 15 timer siden, caroprins skrev: Et kylingbryst. Ferdig stekt. noen ferdig kokte eggenudler. Surr en løk, 3 hvitløksfedd, 1 rød paprika og noen brokkoli topper , litt vårløk og 2 finkuttet selleristenger I olje. spe med 5 dl kyllingkraft og en boks kokosmelk. krydre med 0,5 eller en teskje rød currypaste. Dette er sterkt så her er det Hva du liker. 1 ss fiskesaus, 1 ss oystersaus og 2 ss soyasaus. la det koke noen minutter. Legg oppi ferdig stekt og kuttet kylling pluss ferdig kokte nudler. smak om du eventuellt ønsker mer av sausene eller krydder. blir en deilig og sunn thailandsk kylling suppe Hørtes veldig god ut. Hvor mye eggnudler ca? Og kan jeg bruke kyllingfilet i stedet for kyllingbryst? Eller er det kanskje det samme... I så tilfelle høres det litt lite ut med bare en filet? Jeg har aldri prøvd rød currypaste, hvilken liker du best? Jeg er glad i sterke smaker, men ikke så sterk mat at jeg må hive etter pusten mellom hver tugge. Håper du svarer innen i ettermiddag for denne har jeg lyst til å lage i dag! 10 timer siden, John_Felipe skrev: https://www.youtube.com/user/PailinsKitchen/videos Velg og brak Mye spennende, skal sjekke ut, takk! Anonymkode: 5652d...d7c
caroprins Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hørtes veldig god ut. Hvor mye eggnudler ca? Og kan jeg bruke kyllingfilet i stedet for kyllingbryst? Eller er det kanskje det samme... I så tilfelle høres det litt lite ut med bare en filet? Jeg har aldri prøvd rød currypaste, hvilken liker du best? Jeg er glad i sterke smaker, men ikke så sterk mat at jeg må hive etter pusten mellom hver tugge. Håper du svarer innen i ettermiddag for denne har jeg lyst til å lage i dag! Mye spennende, skal sjekke ut, takk! Anonymkode: 5652d...d7c I en pakke med egg nudler så bruker jeg en av firkantene. Du kan bruke hva som helst av kyllingen som du spiser til vanlig. Jeg er ikke så glad I sterk mat så en halv ts. Currypast er nok for meg men her må du smake deg frem selv. Noen kan ha 2 ts og synes det er godt. en filet er mer en nok. Husk den skal kuttes I små biter. jeg har bare kjøpt en rød Currypaste. Husker ikke hvilket merke men sikkert den billigste .
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #7 Skrevet 17. mars 2016 6 timer siden, caroprins skrev: I en pakke med egg nudler så bruker jeg en av firkantene. Du kan bruke hva som helst av kyllingen som du spiser til vanlig. Jeg er ikke så glad I sterk mat så en halv ts. Currypast er nok for meg men her må du smake deg frem selv. Noen kan ha 2 ts og synes det er godt. en filet er mer en nok. Husk den skal kuttes I små biter. jeg har bare kjøpt en rød Currypaste. Husker ikke hvilket merke men sikkert den billigste . Tusen takk. Suppen ble utrolig god, men neste gang skal jeg ha i to kyllingfileter, syns det ble litt lite med bare en. Og kanskje mer currypaste, for suppen var langt ifra sterk (brukte ca en halv ts). Uansett var den veldig god og den blir definitivt laget igjen! Anonymkode: 5652d...d7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå